Witam,
Przy okazji remontu calego auta przyszla w koncu pora na remont silnika. Silnik ma przejechane okolo 265tys. km zawsze w terminie wymianiany olej.
-Po rozebraniu spodu silnika okazalo sie ze 2 srodkowe panewki glowne sa zupelnie zjechane i maja rysy, a 2 kolejne sa na wykonczeniu. (Przez ostatnie kilka tys. km. mialem wrazenie ze troche zadlugo swiecila sie kontrolka cisnienia oleju podczas zapalania)
-Panewki na korbowodach tez nadaja sie juz do zmiany.
-Sam wal jest w bardzo dobrym stanie.
1. Panewki glowne
Od jakiegos czasu szukam panewek do omegi 3.2 i nigdzie nie moge ich znalezc.
Znalazlem komplet panewek dobrej firmy za 64 funty (320pln) tylko ze do 3.0.
Z informacji ktore znalazlem na forum:
http://forum.omegakl...ania-do-wyboru/
wynika ze sa pasuja do 3.2, co tez potwierdza ten dokument:
http://workshop-manu...ck_v6_block_v6/
Co wiecej grubosc i srednica walu dla panewek glownych pomiedzy X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE sa identyczne, tak wynika z tego dokumentu.
Ale czy sama budowa fizyczna jest taka sama jak w przypadku 3.0, tzn. zamki, otwory, grubosc i glebokosc kanalow?
2. Panewki korbowodowe
Jak wyglada sprawa panewek korbowodowych?
Z tego samego dokumentu co powyzej wynika ze wszystkie V6 tzn.
X25XE, Y26SE, X30XE, Y32SE uzywaja takich samych grubosci panewek korbowodowych.
Z tego co "twierdza" uzytkownicy wynika ze panewki korbowodowe sa rozne?
-Wymiar walu jest identyczny dla panewek korbowodowych dla silnikow:
X25XE, Y26SE = okolo 49mm i dla X30XE, Y32SE = okolo 54mm
Z dokumentu wynika ze numer panewki to 104N jesli chodzi o standard, i tak tez jest napisane na moich w silniku 3.2.
Załączone pliki
Edytowany przez MrChrysler, 21 czerwca 2017 - 13:57.