Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator załącza się zbyt szybko X30XE

X30XE

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   vertix

vertix
  • 812 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2017 - 19:17

No widzisz tak trochę to pier**lisz głupoty   no ale wolno Ci

 

Mechanik , który nie posiada termometru laserowego lub nie potrafi podać adresu  firmy , która go posiada = bezmózg wyłudzający pieniądze.

Nie wiem na jakim zadupiu mieszkasz , że takich oczywistych rzeczy nie kumasz.....  :p

 

Kulturalnie i na temat
 

 

 

To ja Ci doradzę żebyś  w ogóle nie kupował w Polsce samochodów bo już obgadałem to z innymi mechanikami z różnych stron Polski i też nie mają

 

Zaryzykuję bana = jesteś totalnym głupkiem , który plecie 3po 3 =15....

PODAJ CHOĆ JEDEN ADRES WARSZTATU , KTÓRY NIE WIE CO TO JEST TERMOMETR LASEROWY = OPISZĘ GO NA WSZYSTKICH FORACH OPLA I NIKT TAM NIE PRZYJEDZIE OPLEM.....!!!!!

pS I CO SIUADA ? GŁUPIO CI TERAZ ???MIAŁEM CIĘ ZA INTELIGENTNEGO CZŁOWIEKA , ALE TY NIE ZASŁUGUJESZ NAWET NA MIANO CZŁOWIEKA.....

 

PS2 MAM W TYŁKU BANA  , BO NAWET GŁUPEK ZROBIŁ Z SIUADY IDIOTĘ ...

SĄ LEPSZE AUTA OPLA NIŻ OMEGA... (I CZĘŚCI TAŃSZE... )  :p  :dokuczacz:



#62 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4784 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 sierpień 2017 - 19:51

pS I CO SIUADA ? GŁUPIO CI TERAZ ?

Nie,absolutnie nie.

Mechanik , który nie posiada termometru laserowego

Mój zaufany nie posiada,a papiery mistrzowskie robił w Niemczech właśnie w oplu i jakoś daje radę bez tego ustrojstwa mierzącego powierzchownie temperaturę.



#63 OFFLINE   vertix

vertix
  • 812 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpień 2017 - 20:06

Mój zaufany nie posiada,a papiery mistrzowskie robił w Niemczech właśnie w oplu i jakoś daje radę bez tego ustrojstwa mierzącego powierzchownie temperaturę.

 

To dlaczego nie potrafi ci naprawić auta... ???   :icecream:



#64 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4784 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 sierpień 2017 - 20:23

Kto Ci to powiedział? Poza tym nie ma takiej potrzeby.



#65 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 sierpień 2017 - 22:15

Zaryzykuję bana = jesteś totalnym głupkiem , który plecie 3po 3 =15.... PODAJ CHOĆ JEDEN ADRES WARSZTATU , KTÓRY NIE WIE CO TO JEST TERMOMETR LASEROWY = OPISZĘ GO NA WSZYSTKICH FORACH OPLA I NIKT TAM NIE PRZYJEDZIE OPLEM....

Zastanawiam się czy właśnie takim pajacowaniem nabiłeś tu aż tyle postów :D

Resztę twoich wypocin pominę bo szkoda klawiatury.
Jak widać z kulturą u ciebie niezbyt dobrze ;)

 

Co do mechaników to nigdzie nie napisałem, że nikt o czymś takim nie wie tylko tego nie ma ale to chyba był zbyt długi tekst do przeczytania dla guru od opla :)
 

Co do banana to ja bym ci go nie dał tylko dał dalej męczyć się ze sobą...
Powodzenia ;)


Edytowany przez WOYSA, 23 sierpień 2017 - 22:16.


#66 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 kwiecień 2018 - 20:48

Witam ponownie,
Zaczęło się robić cieplej i problem powraca, zwłaszcza w korkach czy też np jeździe po centrum.
Mianowicie temp rośnie nawet podczas jazdy. Wentylator się włącza ok 97 stopni i ją zbija tylko przy temp takiej jak np dzisiaj czyli powyżej 20 stopni robi to bardzo powoli.
jakieś 2 mies temu w końcu wymieniłem termostat na cały Wahlera (kosztował ponad 120PLN) i przy okazji jak już grzebałem to wymieniłem pompę wody, nowe płyny i takie tam.
Efekt identyczny jak był czyli temp rośnie podczas przyśpieszania lub też jazdy 0-70 i powyżej pewnych prędkości zależy to od temp powietrza ale teraz pewnie max to by była ok 120 na tempomacie.

Założyłem też osłonę na kolektor od strony pasażera bo temp po zgaszeniu silnika rosła i gdzieś wyczytałem, że jak jej nie ma to kolektor podgrzewa płyn i jak się wsiada po chwili do samochodu to potrafi być do 100 stopni i zaraz spada po odpaleniu silnika, ale pomimo tej osłony dalej tak jest :/

Jako, że sezon na ciepłe dni się zaczyna muszę jeszcze poszukać przyczyny.
Coś mi się gdzieś kiedyś obiło o oczy, że jak gazownicy źle założą instalację to mogą być takie problemy, ktos jest w stanie mi to potwierdzić?
Jeszcze jedna opcja jaka mi się nasuwa na myśl to może zapchane tłumiki środkowe i tylny ale w moich poprzednich Omegach nie spotkałem się takim objawem zawalonych tłumików...
I jeszcze skrzynia automatyczna której jestem "zagorzałym zwolennikiem"  :p

Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły poza UPG?


Edytowany przez WOYSA, 08 kwiecień 2018 - 20:52.


#67 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwiecień 2018 - 11:44

Macie Panowie jakieś pomysły? Co można jeszcze sprawdzić poza UPG (płynu nie ubywa, oleju też nie) 



#68 OFFLINE   vertix

vertix
  • 812 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwiecień 2018 - 16:23

  Macie Panowie jakieś pomysły?

 

Po co ci nowe pomysły jak ty starych nawet nie raczyłeś sprawdzić , tylko płaczesz , że to nie to...  ???

17  lipca 2017 dostałeś informację jak wykluczyć usterki i to olałeś . 

Teraz to mogę ci doradzić wizytę u wróżki . Ona ci wywróży ze szklanej kuli , że to wina niży z wysp owczych ( bo baranich nie ma).

Zacznij sprawdzać podstawy , a nie przeprowadzasz casting ......  disco.gif



#69 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwiecień 2018 - 02:00

17  lipca 2017
nikt nic nie pisał ;)
Wywalenie termostatu to dla mnie drut.
Ogólnie ktoś wcześniej coś pewnie drutował i takie są efekty ;)
Dlatego też pytam o porady gdzie janusz mógł jeszcze się dobrać :D

#70 OFFLINE   vertix

vertix
  • 812 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwiecień 2018 - 02:08

człowieku zlituj się...

Musisz zacząć od zera . Jak termostat wywalisz i dalej jest lipa , to bierzesz na celownik zegar na desce i czujniki temperatury w chłodnicy.(ewentualnie w bloku silnika)

 

Jak się tak zastanowić , to nawet warto pogadać z zaprzyjaźnionym sklepem/szrotem , w celu podmiany czujników w chłodnicy . Sęk w tym , że nikt nigdy nie narzekał na jakość czujników. Chyba że masz od diesla zamontowane - o ok 2,5 -5 stopni wcześniejsza reakcja. Ale nie sądzę.



#71 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 kwiecień 2018 - 10:18

Jeszcze raz,
Termostat jest nowy, już to nie będzie wina termostatu bo otwiera się co widać po wskaźniku na desce.
Czujnik od wentylatora jest nowy i tym razem nie od diesela.
Wskazówka na blacie dochodzi do 97 i się odpala wentylator czyli działa dobrze jak w każdej innej mojej v6.
Tak więc czujniki jak dla mnie są ok.

Problem w tym, że nadal pozostał problem z nagrzewaniem się silnika, zbyt szybko moim zdaniem a zwłaszcza tym, że jak jadę to też temp rośnie, głównie przy przyśpieszaniu/ruszaniu/wyprzedzaniu czyli przy dodawaniu gazu...
 

Płukanka układu już była robiona.



#72 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 maj 2018 - 19:27

Czy podłączenie wentylatorów od klimy na "krótko" coś pomoże przy tych temperaturach?
Klimy brak, bo ktoś mu ukręcił zawór ciśnieniowy przy próbie wymiany zaworka z którego ewidentnie ulatniał się gaz (pominę ten "szczegół")
Mam jeszcze pomysł, żeby jakoś odizolować kolektor od strony pasażera jakimś bandażem ale to karkołomna robota bo średnio się da owinąć ten kolektor :| 



#73 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5677 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maj 2018 - 02:19

Pompki elektryczne w układzie chłodzenia sprawne? Chłodnice przepłukane od strony silnika na zewnątrz?



#74 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 maj 2018 - 11:32

Chłodnica wody wymieniona na nową a klimy porządnie przedmuchana kompresorem przy okazji wymiany pompy wody i termostatu, można powiedzieć, że prześwituje jak nówka.
Pompek nie sprawdzałem, coś tam "buczy" po stronie pasażera po przekręceniu kluczyka.
Jeszcze dziwna opcja bo po wyłączeniu stacyjki wentylator nie pracuje nawet jak jest 97stopni na blacie i muszę poczekać na odpalonym, silniku aż się schłodzi. Jak odpalę samochód po powiedzmy 5 min to wskazówka temp zazwyczaj jest w okolicach 97-100 stopni, czyli tak jakby kolektor podgrzewał płyn i takie rzeczy też wyczytałem na forum, że to od tego.



#75 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 maj 2018 - 23:50

Kolejna zagwostka :p
Wczoraj kupiłem inna 3.0 i co najśmieszniejsze też pracuje w temp około 95 stopni??!!
Tylko tam wentylator schładza tylko do 95 jak już podskoczy do 97...
Czy X25XE i X30XE aż tak bardzo się różnią, że optymalna temp pracy X25XE np w trasie to 92 stopnie a X30XE już 95?
W nowym nabytku X30XE podczas jazdy w mieście i przy średnich prędkościach typu 50-90 temp oscyluje właśnie w okolicach 95 stopni ale już autostradą powiedzmy 140, spada poniżej wraz z prędkością.
Może niepotrzebnie wymieniłem połowę rzeczy związanych z chłodzeniem??



#76 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 533 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 maj 2018 - 04:34

U mnie tak jest że temperatura oscyluje w zakresie 95-97 stopni przy 97 załącza się wentylator ale jeszcze w omedze jest taka zależność że np jęk przetrzymasz gaz tak około 2 tys to temperatura się zbije pompa chodzi szybciej i nie załączy się wentylator.

#77 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maj 2018 - 20:25

Dziwna sprawa...
W 3 sztukach X25XE temp była na poziomie 92 podczas jazdy itd nawet przy dużych prędkościach i podczas jazdy w mieście.
Z kolei w 2 sztuce X30XE temp lubi być na poziomie około 95.



#78 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 533 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 maj 2018 - 09:23

To wszystko zależy od temperatury otwarcia termostatu jest wybita na nim

#79 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 342 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 maj 2018 - 10:05

Termostat mam od 92-105 Nówka sztuka z obudową Wahler .
Ale jak wentylator schładza do 95 tylko to chyba "wina" czujnika w chłodnicy?



#80 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 maj 2018 - 10:42

Ale jak wentylator schładza do 95 tylko to chyba "wina" czujnika w chłodnicy?

To schładza ci prawidłowo.Przy 95 wentylator powinien się wyłączyć samoczynnie w silniku benzynowym.







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X30XE