Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator załącza się zbyt szybko X30XE

X30XE

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 czerwiec 2017 - 22:37

Rok:1994
Silnik:X30XE

Od dłuższego czasu (w sumie odkąd mam ten samochód) drażni mnie problem jak w temacie.

Mianowicie wentylator załącza się już przy ok 92-93 stopniach, zaraz powyżej pierwszej kreski nad 90.

Miałem już 3 inne omegi V6 i każda na spokojnie dobijała ponad 95 i dopiero wtedy załączał się wentylator i schładzał do 92.

Teraz zrobiło się trochę cieplej i objaw staje się drażniący jeszcze bardziej bo co chwilę włącza się wiatrak :)

Temp zbija lekko powyżej 90 i tak w kółko.

Najgorsze jest to, że podczas powolnej jazdy 10-30 km/h ta temp potrafi też skakać i ten wentylator pracuje podczas jazdy.
W żadnym V6 wcześniej nie zauważyłem takich objawów.

 

Możliwe, że jest to wina zegarów ale nie mam tego jak sprawdzić, więc jeśli jest ktoś z okolic ursynowa lu piaseczna kto ma opcoma czy coś w tym stylu to chętnie podjadę z 4opakiem w celu sprawdzenia czy w kompie podaje taką samą temp bo może zegary przekłamują.

 

Ew. jakiś druciarz wstawił jakiś nieodpowiedni czujnik?
Instalacja LPG niby pracuje ale jej podłączenie jak ostatnio sprawdziłem woła trochę o pomstę do nieba jeśli chodzi o instalację elektryczną i podpięcie do obiegu instalacji chłodzącej silnik ale tu fotek już nie robiłem :)

 

Załączone pliki





#2 OFFLINE   Redds

Redds
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 lipiec 2017 - 22:42

Sprawdz czy nie masz czujnika dwu funkcyjnego tzn takiego ktory zalancza wentylator przy dwoch temperaturach(czujnik ma 3 piny a wtyczka 2), w oplach występowały takie. To kwestia zmiany położenia wtyczki od czujnika. Szukaj przy chlodnicy. Na bloku masz czujniki do ECU i do zegarów. Mozliwe również ze masz uszkodzony czujnik wskazujący temperaturę na zegarach. Nie wiem jak w x30xe jest umiejscowiony, ale czujnik dający sygnał na zegary wyglada tak: https://www.google.p...8KbrNS1-TTd62M:

#3 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipiec 2017 - 23:13

Dzisiaj widziałem ten czujnik, nawet mam inny w razie W, ale jakbym miał wracać to rozbierania tego całego usrojstwa jeszcze raz to krew mnie zaleje :D

Czy te czujniki się różnią między powiedzmy 2.0 i V6 ?

Bo może ktoś "bardzo ogarnięty" wsadził czujnik z innego samochodu czy coś?
92-95 to normalna temp pracy V6, więc ten wentylator jest dość irytujący przy 93 non stop :| 



#4 OFFLINE   Redds

Redds
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-06-2017
  • Skąd: Krasnystaw
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 lipiec 2017 - 03:11

Czujnik z linku wystepuje w 2.0 i v6 ale to nie on decyduje o zalaczeniu wentylatora. On tylko daje informacje na wskazowke w zegarach. W kwestii czujnika od zalaczania wentylatora to rozmiar gwintu jest identyczny w 2.0 xev i 3.0xe m12x15 klucz 19 dwa piny, lecz różnią się budową, jeden jest dłuższy. Mozliwe ze ktos włożył jakis inny. To zdjecie ktore Ci poddałem to czujnik dający informacje na wskazówkę a u Ciebie do sprawdzenia jest czujnik taki:https://aparts.pl/pa...28381~2FEB.aspxto on odpowiada za załączanie wentylatora i powinien znajdować się w chłodnicy.

#5 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 lipiec 2017 - 17:43

Przy najbliższej okazji trzeba będzie go namierzyć i sprawdzić bo dzisiaj robiąc inne rzeczy zapomniałem :|



#6 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 105 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 lipiec 2017 - 10:38

Normalna temp pracy v6 to 95-97,5 pierwszy bieg wentylatorów, drugi bieg włącza się przy ok 100C ;) coś masz ewidentnie nie tak albo przekłamuje ci licznik ;D



#7 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lipiec 2017 - 17:39

Coś było wcześniej pokasztanione bo podczas obciążenia silnik łapał temp i dochodziła ona nawet pod 100 ale 2 bieg się nie załączał tylko cały czas wiatrak pracował, nawet podczas jazdy.
A to jaka mniej więcej temp pracy to wiem bo to moja 4 v6 w omedze :p
W żadnej jednak nie miałem tak żeby się wentylator odpalał przy tak niskiej temp.
Dodatkowo nie pamiętam ale chyba podczas nawet wolnej jazdy (10-40) temp jakoś nie rosła albo po prostu nie zwracałem na to uwagi bo wentylatory załączały się powyżej 95 stopni.

Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić tego czujnika ale pewnie kupi nowy i po prostu podmienię.
Jak to nie będzie to to albo chłodnica do wymiany a wygląda na "całkiem" nową, albo pompa wody niedomaga ??

#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • 797 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipiec 2017 - 18:15

A to jaka mniej więcej temp pracy to wiem bo to moja 4 v6 w omedze

 

I dalej guzik wiesz o omegach .

1 wywal termostat i sprawdź  czy objawy są dalej takie same.

2 jak dalej są takie same , to zegar na desce wali cię w rogi ( w tym celu jedziemy do mechanika z laserowym termometrem = niedokładny , ale daje rade )

 

jest ktoś z okolic ursynowa lu piaseczna kto ma opcoma czy coś w tym stylu to chętnie podjadę z 4opakiem w celu sprawdzenia czy w kompie podaje taką samą temp bo może zegary przekłamują.  

 

Taaak komputer prawdę ci powie , zwłaszcza jeśli obydwa czujniki kantują....  :tongue2:  :MG_118:  



#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lipiec 2017 - 20:39

I dalej guzik wiesz o omegach

Oczywiście nie jestem alfą i omegą w temacie samochodów ale coś już tam wiem :p

1 wywal termostat i sprawdź czy objawy są dalej takie same.

Wymieniałem termostat i efekt taki sam ;)

2 jak dalej są takie same , to zegar na desce wali cię w rogi ( w tym celu jedziemy do mechanika z laserowym termometrem = niedokładny , ale daje rade )

Nie znam takich co mają takie gadżety i skoro sam piszesz, że są niedokładne to mało mnie przekonuje ;)
Ale jak się okaże, że któryś ze znajomych ma to podjadę i sprawdzę z czystej ciekawości.

Taaak komputer prawdę ci powie , zwłaszcza jeśli obydwa czujniki kantują

Po czym wnosisz?
Bardziej niż laserowy miernik mierzący temp na zewnątrz silnika? ;)

#10 OFFLINE   vertix

vertix
  • 797 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lipiec 2017 - 18:11

Oczywiście nie jestem alfą i omegą w temacie samochodów ale coś już tam wiem
 

 

Kłamiesz złotko

Próbował ci pomóc ( w dobrej wierze ) chłop z omegi 2,0 

Niestety on jeszcze nie wie , że w silnikach 2,5-3,0 obydwa czujniki temperatury są 3 pinowe. W 2,0  jeden ma 2 piny a drugi 3piny..

 

Moja rada 

1 sprawdzić , czy pompka wspomagająca układ chłodzenia jest sprawna.

2 jeśli tak , wywalić wkład termostatu w diabły , 

3 ogarnięty mechanik zbada twoje auto laserówką z  dokładnością 2-3 'C = bada się chłodnicę i silnik  ( w kilku miejscach w celu wykluczeniu pomyłki )

 

Ps Trochę dziś gorąco , ale możesz odpalić autko na postoju , aż właczy się wentylator chłodnicy i obmacać węże.

1 chlodnica gorąca od góry a dół zimny = winny termostat

2 wąż powrotny zimny (musi być letni w porywach do ciepławego ) = winny termostat.

 

Na szczęście komputer w omedze jest dla picu  i większość ( ok 95% - może nawet więcej ) usterek ma podłoże mechaniczne, które trzeba usunąć śrubokrętem....  



#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 lipiec 2017 - 23:57

Kłamiesz złotko

Nie, bo i po co ;)
Ale są rzeczy z którymi się nie spotkałem bo znaczna część dziwnych przypadków zdarza się po druciarzach, więc pytam :)

 

Moja rada  1 sprawdzić , czy pompka wspomagająca układ chłodzenia jest sprawna. 2 jeśli tak , wywalić wkład termostatu w diabły , 

1 działa i drażni mnie, kiedyś nie miałem tego usrojstwa.

2 w zimę w ogóle nie dogrzeje mi silnika a i tak mam spalanie powyżej 20l/100km bo jeżdżę na krótkich dystansach.

 

 

3 ogarnięty mechanik zbada twoje auto laserówką z  dokładnością 2-3 'C = bada się chłodnicę i silnik  ( w kilku miejscach w celu wykluczeniu pomyłki )

W wolnej chwili popytam.

 

 

 

Ps Trochę dziś gorąco , ale możesz odpalić autko na postoju , aż właczy się wentylator chłodnicy i obmacać węże. 1 chlodnica gorąca od góry a dół zimny = winny termostat 2 wąż powrotny zimny (musi być letni w porywach do ciepławego ) = winny termostat.

Obadam jutro.

Działa to też jak się jeździ?

Mam mało czasu na dogrzanie silnika na postoju, zazwyczaj :)
A przy takich temperaturach jak teraz są to i przez 8h w pracy potrafi nadal być ciepły ale coś pomyślę i dam znać jak to wygląda.

 

 

 

Na szczęście komputer w omedze jest dla picu  i większość ( ok 95% - może nawet więcej ) usterek ma podłoże mechaniczne, które trzeba usunąć śrubokrętem....  

A ja zawsze słucham, że to tak kupa czujników jest winna temu wszystkiemu :p


Edytowany przez WOYSA, 19 lipiec 2017 - 23:59.


#12 OFFLINE   vertix

vertix
  • 797 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipiec 2017 - 00:58

w zimę w ogóle nie dogrzeje mi silnika a i tak mam spalanie powyżej 20l/100km bo jeżdżę na krótkich dystansach.

 

Teraz to bardzo prawdopodobne , że to win a termostatu.

Co do grzania - Jak w temperaturach 15-20 stopni  , po przejechaniu ok 30 km  autko po zjechaniu na parking się grzeje po ok 3-5 minutach (wentylatory się włączają ) , to musi to byc termostat.

Jak miałem kluche , to cwaniak się otwierał i zawieszał tak , że kupiłem nową chłodnice, czujniki temperatury i nawet się bawiłem w czyszczenie układu.

 

Ps Jak znam życie/omegę , to dodatkowo zegar na desce podaje fałszywą temperaturę.



#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lipiec 2017 - 16:49

Już dawno nie przejechałem 30km :)
Mam 5 km do pracy i żadna którą jeździłem (2 szt) wcześniej nie zagrzewała się na tym odcinku do temp pracy, w tej jest tak samo.
W lato owszem, w zimę ledwo dochodziło do 90stopni. No chyba, że w korku stałem to tak.
W tej też już bawiłem się w czyszczenie układu, 0 rezultatów.
Termostat stary sprawdzałem i się otwierał, nowy też sprawdziłem i też się otwierał tylko troche szybciej.

#14 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lipiec 2017 - 22:22

Ps Trochę dziś gorąco , ale możesz odpalić autko na postoju , aż właczy się wentylator chłodnicy i obmacać węże. 1 chlodnica gorąca od góry a dół zimny = winny termostat 2 wąż powrotny zimny (musi być letni w porywach do ciepławego ) = winny termostat.
 

Zrobiłem dzisiaj test po pracy i chłodnica cała gorąca, wąż po lewej jak się stoi przodem do samochodu gorący tak, że nie da się go za długo macać a ten po prawej nawet daje się trzymać.

Dziwne też, że jak dodaję więcej gazu (oczywiście padaka nie jedzie bo w automacie) to temp np dzisiaj dość szybko wsakiwała na ok 93 stopnie i najprawdopodobniej cały czas wentylator pracował pomimo prędkości 50-90.

 

A takie kwiatki nie mogą się dziać np przez pompę wody?



#15 OFFLINE   vertix

vertix
  • 797 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipiec 2017 - 02:27

A takie kwiatki nie mogą się dziać np przez pompę wody?

 

Na starym forum (gdzie linki do tematów działały ) była podana nazwa firmy , którą odradzano , bo dość  często  były wadliwe.

 

(oczywiście padaka nie jedzie bo w automacie)

 

A to niby czemu padaka ? Czy jest automat , czy manual bryka powinna jeździć.



#16 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1083 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipiec 2017 - 06:55

Tu chodzi o silnik a nie o skrzynie :p możliwe ze pompa siadła. Jeżeli była z plastikowym wirnikiem, polecam z metalowym kupić, jest trochę droższa ale bezawaryjna

#17 OFFLINE   vertix

vertix
  • 797 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipiec 2017 - 18:34

Tu chodzi o silnik a nie o skrzynie

 

A doczytałeś , że silnik ma po tuningu ( raczej wieśtjuningu ale ma ).

Co do pomp ( i ogólnie rozrządu ) trzymam się SKFa . Na niemieckiej stoczni , w ktorej robiłem , brali tylko skf i do ostatniej omegi kupowałem zestaw montażowy (kompletny ) + pasek osobno contitech - Gates zszedł na psy= strzępi się  -za 300 zł ( ok 2,5 roku temu )

 

Ps. Na starym forum była podana nazwa bublowatej firmy z plastikowym wirnikiem , ale nazwy nie pamiętam .

Mi  się kojarzy z firmą Dolz , więc tej nie kupię nigdy w Życiu  ( chyba że chińczycy zbankrutują)



#18 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1083 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipiec 2017 - 18:43

@vertix = kompendium wiedzy o omedze. Wyluzuj chłopie i nie czepiaj się wszystkich bo nie wszystko wiesz najlepiej.

#19 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 312 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lipiec 2017 - 22:08

A to niby czemu padaka ? Czy jest automat , czy manual bryka powinna jeździć

Nie ma się co oszukiwać, Omega nawet z 3.0  nie jedzie a już w automacie to porażka ;)
Może teraz zrozumiesz :)
Tak czy inaczej mam teraz co mam i staram się robić wszystko żeby jeździła jak najlepiej i najpewniej.

 

A doczytałeś , że silnik ma po tuningu ( raczej wieśtjuningu ale ma ).
 
W swojej 2 Omedze miałem drobne przeróbki a czy wiejskie to nie wiem bo jakoś przelatała pod moją ciężką nogą 5 lat i dalej dawała radę i zamieniłem dopiero na S8 które pomimo 340KM też nie jechało jak trzeba ze względu na automat :p
Co do tuningowania silnika jeśli chodzi o moc itp to jedyne co bym teraz robił to dmuchanie 2.5v6, nic innego nie wchodziłoby w grę tylko i wyłącznie ze względu na zbyt niskie przyrosty mocy jak na tę budę ;)

Mam nadzieję, że temat "wieśtjuningu" też jest już jasny :)


Co do tematu, to już dawno się zastanawiałem nad wymianą tej pompy ale jakoś tak mi się nie chce tego robić :) , że to będzie chyba ostateczność albo przy wymianie rozrządu a to się raczej szybko nie zapowiada.
Chyba szybciej klimę nabiję i niech sobie wiatraki od klimy robią robotę :D



#20 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4781 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 lipiec 2017 - 20:07

Omega nawet z 3.0 nie jedzie a już w automacie to porażka

Porche se kup :unsure:







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X30XE