Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wentylator załącza się zbyt szybko X30XE

X30XE

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
84 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 sierpnia 2017 - 21:53

Jak jest na poziomie 1 kreski to jest ok i tak miałem w 3 poprzednich.

Temp powyżej tej kreski rosła tylko w korkach i na postoju.

A tamte samochody nie miały lekko jeśli chodzi o obroty.

Ten traktuję jak jajko a i tak temp skacze jak ...
No chyba, że 3.0 ma inaczej ?



#42 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2017 - 10:29

No chyba, że 3.0 ma inaczej ?

95 - 97 to dla 3.0 norma


Edytowany przez sypus, 05 sierpnia 2017 - 10:30.


#43 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 sierpnia 2017 - 14:53

95 - 97 to dla 3.0 norma

Rozumiem, że masz na myśli wskazania na wskaźniku na desce rozdzielczej?

Bo wiem o tym, że temp płynu waha się w takich okolicach.



#44 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2017 - 15:49

Nie wiem jaka jest temperatura płynu, wskaźnik na desce tak mi zawsze pokazuje i mi to wystarcza. Jak miałem walnięty termostat, to dochodziło do 95-97 stopni i nie podniosło się nigdy więcej, bez względu na temp na zewnątrz.



#45 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 sierpnia 2017 - 16:17

Mi w sumie też nie podchodzi wyżej bo się wiatrak zapina przy 97, oczywiście teraz bo wcześniej zapinał się wcześniej.

Znalazłem przed chwilą temat w którym też został wymieniony termostat i działo się podobnie, więc chyba trzeba wymienić termostat jeszcze raz, może jakiś kiepski mi sprzedali, żeby nie tracić czasu na wywalenie go i sprawdzanie czy podobnie jest bez termostatu.

Jak to nie pomoże to jeszcze pompa wody, którą w sumie miałem wymienić jak pierwszą, ale jw. ,  a jak też nie to do rzeki ze struclem ...


Edytowany przez WOYSA, 05 sierpnia 2017 - 16:18.


#46 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 sierpnia 2017 - 15:03

Kupiłem nowy termostat Wahler 92-107 i postanowiłem go sprawdzić w gorącej wodzie.
Rezultat jest taki, że się prawie nie otwiera w okolicach 100 stopni, w poprzednich było widać, że pracują w tym praktycznie nic.

Oddać go od razu?

Kupiłem stąd http://allegro.pl/wa...ars_rule_id=201

Załączone pliki


Edytowany przez WOYSA, 10 sierpnia 2017 - 15:05.


#47 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2017 - 16:29

Masz oznaczone,że zaczyna się otwierać przy 92 stopniach, a przy 107 stopniach ma pełne otwarcie.

#48 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 sierpnia 2017 - 17:55

Skoro przy ~100 robi się niewielka "szparka" że ledwo spływa z niego woda też gorąca, to coś z nim nie halo chyba ??
Poprzednie i ten co teraz jest otwierały się bardziej przy gotującej się wodzie.
Na tym co teraz mam w ogóle są chyba 2 oznaczenia temp otwarcia z tego co pamiętam.

Dzisiaj w korkach było hardcorowo i wentylator prawie się nie wyłączał...



#49 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2017 - 18:29

Jak jest na poziomie 1 kreski to jest ok i tak miałem w 3 poprzednich.

 

Tatuaże spadają. Tylko naiwniacy nie wiedzą , że czujniki omegi/opla pokazuja temperaturę na 'oko' .

W obecnym vectrobusie mam 90 , a w korkach naaawet 91 'C. I co mam zrobić ??? wymienić termostat bo nie pokazuje 92,5 'C ???? 

 

Rezultat jest taki, że się prawie nie otwiera w okolicach 100 stopni, w poprzednich było widać, że pracują w tym praktycznie nic.

 

Skoro przy ~100 robi się niewielka "szparka" że ledwo spływa z niego woda też gorąca, to coś z nim nie halo chyba ?

 

Coś słyszeliście ,coś czytaliście , ale dalej nic nie wiecie.

 W garnku woda gotuje się ok 3 min. w samochodzie deko dłużej i tyle.

Bardziej wiarygodny jest czas schowania po wyciągnięciu z gara , a nowy termostat (wadliwy) poznaje się w silniku.

 

Ps Wahlera się nie kupuje , bo lepsze są chińskie termostaty. Najlepszym (niezawodnym ) termostatem jest polski produkt , ale nazwy nie pamiętam . Wahler zdycha 2-3 miesiące po gwarancji =chinole wytrzymują nawet rok dłużej.



#50 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 sierpnia 2017 - 20:02

Tatuaże spadają. Tylko naiwniacy nie wiedzą , że czujniki omegi/opla pokazuja temperaturę na 'oko' .

W obecnym vectrobusie mam 90 , a w korkach naaawet 91 'C. I co mam zrobić ??? wymienić termostat bo nie pokazuje 92,5 'C ???? 

 

 

 

 

 

 

 

Coś słyszeliście ,coś czytaliście , ale dalej nic nie wiecie.

 W garnku woda gotuje się ok 3 min. w samochodzie deko dłużej i tyle.

Bardziej wiarygodny jest czas schowania po wyciągnięciu z gara , a nowy termostat (wadliwy) poznaje się w silniku.

 

Ps Wahlera się nie kupuje , bo lepsze są chińskie termostaty. Najlepszym (niezawodnym ) termostatem jest polski produkt , ale nazwy nie pamiętam . Wahler zdycha 2-3 miesiące po gwarancji =chinole wytrzymują nawet rok dłużej.

Trochę nie rozumiem porównań?? :D

Wiesz, chodzi mi o to żeby znaleźć problem który trapi ten egzemplarz i to odkąd go kupiłem bo wcześniej z innymi V6 nie miałem takiego problemu.

A wszystkie opcje które mogą za to odpowiadać już chyba wyczerpane, no poza pompą wody :p
Ale ten termostat który zakupiłem trochę mnie irytuje a raczej jego działanie.

A wymiana żeby tylko sprawdzić czy działa trochę mija się z celem bo to trochę roboty i czasu...



#51 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 sierpnia 2017 - 20:38

wszystkie opcje które mogą za to odpowiadać już chyba wyczerpane, no poza pompą wody

 

Sęk w tym , że ty nic nie robisz tylko sobie piszesz na forum . Nie sprawdziłeś jeszcze żadnej opcji...

1 Wywalic termostat w piz@#u i obadać czy problem nadal występuje.

2 Jeśli nic się nie zmieniło  , obadać termometrem laserowym czy zegar na desce nie oszukuje....

 Dwie rzeczy , które  robi się przed żaleniem na forum = nie zrobiłeś żadnej.....

 

Ps . Z tego co pamiętam , przez przypadek znalazłeś w chłodnicy czujnik od diesla , ale to nie zmienia faktu , że dalej więcej kombinujesz na forum niż przy aucie

Ps2 Jeśli koszty poszukiwań przerastają twoje zarobki , proponuję omegę 2,0 - jest trochę tańsza i prostsza w utrzymaniu....



#52 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2017 - 21:11

Sęk w tym , że ty nic nie robisz tylko sobie piszesz na forum . Nie sprawdziłeś jeszcze żadnej opcji...

1 Wywalic termostat w piz@#u i obadać czy problem nadal występuje.

2 Jeśli nic się nie zmieniło  , obadać termometrem laserowym czy zegar na desce nie oszukuje....

 Dwie rzeczy , które  robi się przed żaleniem na forum = nie zrobiłeś żadnej.....

 

Ps . Z tego co pamiętam , przez przypadek znalazłeś w chłodnicy czujnik od diesla , ale to nie zmienia faktu , że dalej więcej kombinujesz na forum niż przy aucie

Ps2 Jeśli koszty poszukiwań przerastają twoje zarobki , proponuję omegę 2,0 - jest trochę tańsza i prostsza w utrzymaniu....

No więc tak.

Zrobiłem i robię dalej, na obecną chwilę wolę zebrać jak najwięcej danych żeby nie robić kolejnych rzeczy bez sensu.

Jakbyś nie zauważył to wymieniłem już, płyny, chłodnię, robiłem płukanki, doszukałem się jakichś dziwnych patentów które usunąłem, wymieniłem termostat ale sam wkład, robiłem testy CO2 i to już chyba ze 4 razy, i pewnie coś tam jeszcze robiłem z tym ale na obecną chwilę nie pamiętam...

Wywalenie termostatu to opcja na 10minut i wolę już wymienić na inny który działa(może lepiej niż ten co jest obecnie) a nie później robić to jeszcze raz w razie zadziała albo i nie ;)
Czujnik to nie było przez przypadek tylko os samego początku było coś nie halo a że dopatrzyłem się dużo druciarstwa w innych miejscach to potrzebowałem wskazówki jakiejś bo nigdy się nie spotkałem z takim patentem :p
Jak widzisz, temat na początku skupiał się właśnie na tym problemie a Ty pisałeś tylko o wywaleniu termostatu :D
Co do moich zarobków to się nie martw i mówiąc szczerze trochę za bardzo popłynąłeś w temacie ;)
Wolę po prostu zrobić co należy a nie wywalać kasę w błoto bo mam inne ważniejsze wydatki.
Jak nie widzę konkretnej podpowiedzi to wolę pytać dalej niż topić kolejne PLNy bez sensu.

2.0 nie chcę bo nie znam kompletnie tego silnika i jeśli jest jeszcze bardziej zamulone niż V6 to już nie na moje nerwy podczas jazdy :D

Reasumując, jak będziesz miał jakieś konkretne podpowiedzi to chętnie poczytam i sprawdzę ale nie takie jak wywalenie termostatu tylko po to żeby za chwilę robić to jeszcze raz ;)
Zwłaszcza, że w tym silniku nie zajmuje to 5 min a nawet 30 tylko jest to całkiem spora robota, przynajmniej jak dla mnie :)
 


 



#53 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2017 - 10:06

jak będziesz miał jakieś konkretne podpowiedzi to chętnie poczytam i sprawdzę ale nie takie jak wywalenie termostatu

 

Napisałem wyraźnie , ale ciężko było przeczytać  punkt 1 i 2......

 

na obecną chwilę wolę zebrać jak najwięcej danych żeby nie robić kolejnych rzeczy bez sensu.

 

A oto rzeczy , które zrobiłeś bez sensu...

 

wymieniłem już, płyny, chłodnię, robiłem płukanki, wymieniłem termostat ale sam wkład, robiłem testy CO2 i to już chyba ze 4 razy,
 

 

Nadal nie wiesz , czy zegar na desce nie oszukuje wskazań temperatury.... 



#54 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2017 - 11:13

Napisałem wyraźnie , ale ciężko było przeczytać punkt 1 i 2....

A ja wyraźnie napisałem, że jak już mam grzebać przy termostacie to wolę go wymienić na jakiś zaufany produkt żeby później tego samego nie robić.
Wcześniej może kupiłem jakiś szrot ale nie pamiętam nazwy.

A oto rzeczy , które zrobiłeś bez sensu...

Robiłem to żeby wyeliminować najbardziej prawdopodobne rzeczy, ale przyczyna leży gdzie indziej więc czy to aż tak bez sensu to nie wiem??!!

Nadal nie wiesz , czy zegar na desce nie oszukuje wskazań temperatury..


Teraz wskazania są takie jak w poprzednich moich 3 V6, więc mogę przypuszczać, że teraz jest ok i było ok ze wskazaniami ;)
Pytałem się znajomych mechaników o taki termometr i nikt nie ma i każdy pierwszo słyszał żeby tak oceniać temp silnika :p
Ale oni wszyscy pewnie się nie znają na mechanice...

Mniejsza o większość, wymienię termostat na ten który kupiłem bo wczoraj go zagotowałem i coś się tam otwiera.
Zaleję nowy płyn i zobaczę jakie będą rezultaty.
Jak żadne to zostaje pompa wody a jak to też nie to to do Wisły :D

#55 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2017 - 12:47

Robiłem to żeby wyeliminować najbardziej prawdopodobne rzeczy, ale przyczyna leży gdzie indziej więc czy to aż tak bez sensu to nie wiem??

 

Więc zadam proste pytanie... O ile stopni przekłamuje ci zegar na desce...???  :wall:  

 

Pytałem się znajomych mechaników o taki termometr i nikt nie ma i każdy pierwszo słyszał żeby tak oceniać temp silnika

 

Teraz to zrobiłeś z siebie ( i mechaników ) idiotę....   :rotfl:   :zbanowac:

 

Mechanik , który nie wie co to jest termometr laserowy  ma obowiązek zamknąć swój warsztat....   :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Boże .... uchowaj przed PiSem i nawiedzonymi posiadaczami Omeg........ :owca:

 

Ps Sorry wymiękłem przy tym temacie- pewnie jakiś nowy typ ankiety z Autoświata...



#56 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2017 - 14:52

Więc zadam proste pytanie... O ile stopni przekłamuje ci zegar na desce...???

Myślę, że około 3 stopnie skoro na blacie pokazuje mi 97 a wentylator zapina się około 100 ;)

Teraz to zrobiłeś z siebie ( i mechaników ) idiotę....

Zaraz obdzwonię znajomych mechaników z 3city i zapytam czy tam każdy ma takie sprzęcicho :p
I zrobię specjalnie dla Ciebie wywiad w Warszawie czy każdy ma coś takiego na stanie bi jak nie to będzie pośmiewiskiem dla Vertixa i ma natychmiast zamknąć warsztat!!

Boże .... uchowaj przed PiSem

Jak dotychczas to tylko w tym temacie się z Toba zgodzę ;)
A resztę Twoich porad po prostu filtruję, a nóż widelec masz o tym pojęcie i coś ciekawego podpowiesz :)

Mam już info z 3city, nikt nie ma i nikt nie zna nikogo kto ma i pytają się po wuja mi to :D
Tak czy inaczej kazałem im pozamykać warsztaty bo są hańbą dla zawodu mechanika samochodowego!!

#57 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 sierpnia 2017 - 17:49

Mam już info z 3city, nikt nie ma i nikt nie zna nikogo kto ma i pytają się po wuja mi to

 

No widzisz jakie zacofanie jest na kaszubach ??....  To nie trójmiasto , tylko trójwieś ( tak gdzieś na Bialorusi... )

 

 

 

Zaraz obdzwonię znajomych mechaników z 3city i zapytam czy tam każdy ma takie sprzęcicho

 

Na moim zadupiu (raptem 14 tysięcy mieszkańców ) Jest cirka 8-10 warsztatów i przynajmniej co trzeci to ma... 

Jeśli któryś tego nie posiada , od razu podaje namiar na warsztat w którym to mają.....

 

 

 

Myślę, że około 3 stopnie skoro na blacie pokazuje mi 97 a wentylator zapina się około 100

 

 

Podsumujmy... jakieś 3 stopnie czy może 2,9 albo 3,1 'C.....

Ja kiedyś prawie trafiłem szóstkę w totku....= były dwie trafione cyferki . Pozostałe wydawało mi się , że mam.....

 

Ps Dzięki za info = nigdy nie kupię samochodu z kaszub , bo mechanicy nie wiedzą co to jest podstawowy sprzęt diagnostyczny...


Edytowany przez vertix, 19 sierpnia 2017 - 17:51.


#58 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpnia 2017 - 18:19

Podsumujmy... jakieś 3 stopnie czy może 2,9 albo 3,1 'C..... Ja kiedyś prawie trafiłem szóstkę w totku....= były dwie trafione cyferki . Pozostałe wydawało mi się , że mam.....

 
Uważasz, że to dobre porównanie?

 

 

 

Ps Dzięki za info = nigdy nie kupię samochodu z kaszub , bo mechanicy nie wiedzą co to jest podstawowy sprzęt diagnostyczny...

 
To ja Ci doradzę żebyś  w ogóle nie kupował w Polsce samochodów bo już obgadałem to z innymi mechanikami z różnych stron Polski i też nie mają ;)
A coponiektórzy to mistrzowie w swoim fachu.

 

Najwidoczniej u Ciebie lubią takie zabawki, więc kupuj tylko u siebie w mieście :) 
 



#59 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 sierpnia 2017 - 19:19

No widzisz

No widzisz tak trochę to pier**lisz głupoty :(  no ale wolno Ci ;)



#60 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpnia 2017 - 19:46

No widzisz tak trochę to pier**lisz głupoty

Kulturalnie i na temat :D





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: X30XE