Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przegrzewający się Opel Omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 27 maja 2017 - 16:51

Witam, posiadam Opla Omegę B 1996 r. 2,0 8v benz. + gaz. Od tego roku zauważyłem, że podczas temp. > 20 C powietrza, podczas jazdy temp. na konsoli szybko osiąga 95 C. Dopiero przy 97,5 C załącza się wiatrak i spada chwilowo do 95 C, ale ostatnio temp. zaczęła osiągać często 100C i wtedy wiatrak schładza do 97,5-95 C. Nie wiem czy może to być wina termostatu. Dodam (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie), że zimą przy mrozach temp. osiągała ledwie 80-85 C i z dmuchawy nie leciało praktycznie wogóle ciepłe powietrze. Chciałbym też zapytać czy te progi włączania się wiatraka są normalne i jak sprawdzić czy bezpiecznik od wentylatora jest spalony?





#2 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 29 maja 2017 - 10:47

Witam, czy mógłbym prosić o odpowiedź na moje zapytanie. Bardzo mnie ta sprawa nurtuje. Z góry dziękuje.



#3 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 maja 2017 - 19:06

Ja bym zaczął od wymiany termostatu, polecam kompletny GM. U mnie w 2.0 16v wiatrak włącza się gdy na desce jest trochę ponad 95 a schładza do ok 92-93. Obecnie jak jeżdżę na klimie to wiatraki chodzą non stop i temperatura oscyluje około 92, nie zdarzyło się aby doszła jeszcze do 95.



#4 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 29 maja 2017 - 20:54

Czy termostat do wersji 2,0 16 v będzie pasował także do wersji 8v? Nie mogę znaleźć do tej drugiej wersji silnika a taki posiadam. I drugie pytanie - czy wymiana termostatu jest pracochłonna, czy jest to kwestia 1-2 h?



#5 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 30 maja 2017 - 20:58

Witam, zrobiłem zdjęcie, ale nie jestem pewien czy to termostat. Mam instalację gazową, czy to dużo komplikuje wymianę termostatu?

 

Link do zdjęcia: http://www.fotosik.p...b125ea1461a3420



#6 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 30 maja 2017 - 22:36

To co pokazujesz, to jest reduktor do gazu. Termostat w tym silniku znajduję się tutaj:
http://www.fotosik.p...3cd72ec0f9b86e3



#7 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 31 maja 2017 - 16:38

Czy wymiana termostatu może pomóc także na słabe grzanie dmuchawy zimą? Czy to raczej wina niesprawnej nagrzewnicy.



#8 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 maja 2017 - 20:36

Jeżeli zimą temperatura nie osiągała wartości nominalnej na wskaźniku, to raczej na pewno termostat do wymiany, co nie oznacza, że to jedyna przyczyna braku ogrzewania, ale podstawa od tego napocząć rozwiązywanie tego problemu. Ja bym nie myślał czy wymieniać czy nie, tylko od razu wymienić, sprawa nie skomplikowana, ja u siebie zrobiłem to profilaktycznie po zakupie auta, choć stary wydawał się ok.



#9 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 31 maja 2017 - 22:31

Słabe ogrzewanie może być skutkiem złego podłączenia reduktora do magistrali wodnej.



#10 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 01 czerwca 2017 - 07:05

Zimą temp. na desce rozdzielczej przy mrozach -5 do -10 C wskazywała 80 max. 85, ale zwykle 82-83 C. Czy powinien wtedy też osiągać te 90-92 C ?? No i czy termostat do wersji 2,0 16 v będzie pasował także do wersji 8v? Nie mogę znaleźć do tej drugiej wersji silnika a taki posiadam.


Edytowany przez Adam2009, 01 czerwca 2017 - 07:06.


#11 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 czerwca 2017 - 19:23

Czy powinien wtedy też osiągać te 90-92 C ??


Tak.

No i czy termostat do wersji 2,0 16 v będzie pasował także do wersji 8v?


Z tego co widzę idzie inny, ale żeby dobrać odpowiedni to potrzeba numer vin.

#12 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 01 czerwca 2017 - 22:27

Na pewno kolega ma silnik x20se, do nich termostatów i innych części jest multum.



#13 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 05 czerwca 2017 - 07:06

Mam pytanie, bo nie mogę znaleźć termostatu do Opla Omegi, silnik x20se. Są tylko do x20ev, czyli 16v. Czy termostat z 16v silnika pasuje do 8v? Może ktoś zna sklep internetowy gdzie kupie do 8v.



#14 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2017 - 08:02

tutaj znalazłem:

http://e-katalog.int...3858/905000000/



#15 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 05 czerwca 2017 - 17:34

http://e-katalog.int...chlodzacej.html

 

Czy montował ktoś termostat marki Topran? Czy taka obudowa będzie pasować czy jedynie Wahlera?



#16 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 06 czerwca 2017 - 19:18

Czy mógłbym prosić o odpowiedź? Wymieniał ktoś z Was termostat w silniku 2,0 8v? Jaki model polecacie?



#17 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 czerwca 2017 - 19:32

Wahlera

Taki zakładałem dwa razy ,kilka lat działał bez problemów.



#18 OFFLINE   Adam2009

Adam2009
  • 36 postów
  • Dołączył: 27-04-2015

Napisany 12 czerwca 2017 - 17:37

Wymieniłem termostat i nie pomogło, nadal silnik w jeździe miejskiej ma zwykle 95-96 C, a w porywach 98-99 C. Pompa wody razem z rozrządem była wymieniana 2 lata temu. W czym może tkwić jeszcze problem?



#19 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 czerwca 2017 - 20:49

W zakamienionym, zabrudzonym układzie chłodzenia, na przykład chłodnica nie wydala i się nagrzewa. Kiedy wymieniałeś płyn chłodzący ? Obecne części zamienne nie się wysokiej jakości, więc, że było robione 2 lata temu nie oznacza, że obecnie musi być dobrze. Jeździsz na klimie ? A i u Ciebie jest gaz a to wcześniej czy później oznacza kłopoty.