Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wżer na bloku silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2017 - 17:41

Rok:1996
Silnik:2,0 16v  -lpg

 

W mojej omedze przebieg ponad 300 tyś z czego 200 tyś moja jazda,  wymieniłem nową uszczelkę upg (erling) bo stara puściła między ostatnim cylindrem a dużym kanałem chłodzenia spalała mi płyn. Okazało się że w tym miejscu  mam trochę wyżarty blok więc papierem ściernym wyczyściłem troszkę delikatnie, aczkolwiek mam wrażenie że był tam jakby spory ugięcie w porównaniu do reszty bloku. Po planowaniu głowicy poszła nowa uszczelka.. Teraz po około 2 tyś znów auto zaczyna mi spalać płyn chłodniczy około 1L na  2 - 3 tyś,  test na spaliny w układzie  wszedł pozytywnie i pewnie znów puściło w tym miejscu. Do tego po dłuższej jeździe w mieście+klima rośnie tak ciśnienie w układzie że wyłącza mia lpg i muszę chwile czekać aby znów  jechała na gazie,

 

Pytam czy ktoś zna jakieś sprawdzone sposoby na reanimacje/planowanie bloku bez jego wyciągania z auta? Czy może lepiej kupić już drugi silnik. Auto już stare ale jeszcze ten silnik daję rade i jakoś żwawo ją pcha :) Wiem że to głupie ale myślałem o kupnie jakieś szlifierki oscylacyjnej i spróbować przeciągnąć ten blok... Co myślicie...?

 

A tu fota gdzie jest problem:

 

asd.jpg





#2 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 21 maja 2017 - 19:10

Wg. mnie bez wyciągania bloku się nie obejdzie...


Dodany obrazek


#3 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2017 - 19:32

No właśnie może ktoś ma jakiś sprawdzony sposób bez wyciągania silnika... Jeśli wyciągnę silnik to na pewno wstawię drugi a ten zostawię na części, auto ma już ponad 300 tyś a kto wie ile miała jeszcze wcześniej dodatkowo głowica prosi się o ponowną regeneracje (ta ma już 130 tys) zapotrzebowanie na olej tez tam już jakieś jest.

Więc koszt nowej uszczelki  + jakieś "cuda przy bloku :D" są warte świeczki... aby rok-dwa polatać i wtedy jak odbije się po budowie kupie coś nowszego :p.



#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 czerwca 2017 - 14:59

Kup inny słupek i podmień bo koszt reanimacji tego to worki siana a już wtopiłeś na remont UPG.

Ps. źle zrobiłeś wcześniej z tym papierem bo jak był wżer na bloku to trzeba było planować blok.



#5 OFFLINE   luka628682

luka628682
  • 73 postów
  • Dołączył: 06-11-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 czerwca 2017 - 16:18

Jak silnik bral dużo olieju ba 1000km? Bo kupna kolejnego slupka może się okazać że będzie padlina.

#6 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 czerwca 2017 - 13:34

Jak znajdzie silnik w dawcy to można wiele rzeczy sprawdzić ;)



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2017 - 18:55

możesz jeszcze zastosować grubszą uszczelkę pod głowicę, najlepiej na zamówienie robioną



#8 OFFLINE   Brylant_22

Brylant_22
  • 92 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Oleśnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2017 - 08:33

W poniedziałek zdejmuje głowice i ocenie stan jak to wygląda i czy poszło w tym samym miejscu, jak znajdę chwile zapodam fotki. Auto obecnie pali około 0.3 l na 1000 km. Co do wtopy na remont upg to tak nie dokońca wydawało mi się że te 50 -70 tys km jeszcze przetrzyma i później na złom :) Kompletny silnik z osprzętem w mojej okolicy to koszt 500zł + niby jakaś gwarancja rozruchowa.. Na początek zdejmuje głowicę i wtedy podejmę decyzje co dalej po oględzinach.

 

A właśnie gdzie można nabyć te uszczelki nad wymiary? Z tego co wiem wszystkie maja grubość 1.3 mm i grubszych nie widzę nigdzie.



#9 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 czerwca 2017 - 13:34

0,3 litra oleju na 100 km to nie tragedia.

#10 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 czerwca 2017 - 21:51

Za 500PLN z gwarancją to bym się chyba nawet nie zastanawiał ;)

Uszczelka, robota, płyny itd.

W razie padnie to masz graty ze swojego na części a nawet z kolejnego za 500 :p
 



#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2017 - 08:28

Dokładnie, kupić, wymienić silnik i cieszyć się dalszą jazdą