Hej, witajcie wszyscy!
Przybywam z pewnym pytaniem, które nie daje mi spokoju. To od początku:
Zastanawiam się nad zaadaptowaniem R28 (waham się między R28 a ZFem z BMW) z Omegi 3.0 V6 do mojego Forda Thunderbirda - niestety nie wychodziły z manualem, także trzeba coś pokombinować.
Zbieram teraz informacje, edukuję się co do tych skrzyń, bo wcześniej miałem do czynienia tylko z amerykańskimi automatami.
R28 pasuje mi bardziej, bo lepiej podejdzie z wybierakiem, wałem i łapą - mniej będzie z tym rzeźbienia niż w przypadku ZFa, martwi mnie jednak kwestia tego łożyska, które podpiera wałek sprzęgłowy. Ma ktoś może jakieś jego zdjęcie? Jak ono jest mocowane? Siedzi luzem w otworze koła zamachowego czy jakoś inaczej? Pod jaką nazwą w ogóle szukać jakichkolwiek informacji o tym cudeńku? Chciałbym się dowiedzieć jakie to ma wymiary itd, czy możliwe w ogóle będzie zaadaptowanie go do mojego auta, bo nie robię sobie nadziei, że akurat się tam wpasuje...
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Druga sprawa to kwestia sprzęgła:
3.0 jeździły na dwumasie, u mnie na pewno będzie tworzone customowe koło jednomasowe. Wiem, że w Omegach przy zmianie na jednomas zakłada się sprzęgła z dociskiem (chociaż gdzieś przeczytałem, że docisk może zostać oryginalny z 3.0 - prawda to?) z Vectry B 2.6 , jednak tu martwi mnie wytrzymałość takiego zestawu (i trzeba też przyznać, że tani nie jest). Moje auto to 4.6 V8, seryjnie 205 koni i 360Nm, ja planuję kilka modów, żeby dobiło do 250 hp i 400Nm, a to chyba za dużo dla takiego Vectrovego sprzęgła?
Przypasuje do tej skrzyni jakieś mocniejsze sprzęgło czy do konkretniejszych mocy idą już customy? Jak mówiłem, koło zamachowe będzie robione na zamówienie, więc można je zrobić pod konkretne sprzęgło.
Podpowiecie mi coś?
Pozdrawiam