Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieknący płyn chłodzący niewiadomo gdzie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 maj 2017 - 22:06

Rok:2003
Silnik:2.5 DTI

Witam wszystkich po przeczytaniu wielu tematów jestem zmuszony założyć nowy .Cieknię mi w dużych ilościach płyn chłodzący  :? po włączeniu ogrzewania, zawór 2 drożny sprawdzony powietrze leci ciepłe tyle że przy włączeniu na początku czuć płyn potem ustaje ale najwięcej jest tego pod autem .Dziś po jezdzie testowej temp.ustawiona na hi po otwarciu maski śmierdzi płynem i wydobywa się malutki dymek jeśli ktoś miał coś podobnego lub wie co to jest to proszę o pomoc :)a i zauważyłem że na bloku silnika jest płyn i cały czas go przybywa 

Załączone pliki





#2 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 43 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maj 2017 - 10:51

Może z uszczelki termostatu głownego? Jest on tak zabudowany, że na pierwszy rzut oka ciężko zlokalizować ewentualny wyciek. 



#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1726 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maj 2017 - 12:36

Sprawdź czy termostat jest dokręcony, ostatnio przy wymianie, palcami śruby odkręcałem. Oringi na szybko złączkach przewodów powymieniaj. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maj 2017 - 16:53

Przed chwilą sprawdzałem przy termostacie jest sucho .Cały wyciek jest widoczny po prawej stronie silnika jak i na całej skrzyni.Teraz przyjrzałem się dokładnie i wąż który idzie z chłodnicy (po rawej stronie u góry) do silnika jest wsadzony w coś plastikowego i pod tym jest mokro to jakas złączka?


Chyba jest to krociec wody układu chłodzenia bo znalazłem takie same co u mnie do bmw



#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1726 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 maj 2017 - 19:57

Chyba jest to krociec wody układu chłodzenia bo znalazłem takie same co u mnie do bmw

 

Tak jest. Oringi szybko złączek w "garść" i dobrać w sklepie.  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 maj 2017 - 22:15

Sprawy z płynem jeszcze nie rozwiązałem ale zauważyłem że gdy płyn jest na kresce to cieknie a jak w połowie to ustaje



#7 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 maj 2017 - 21:31

Problem rozwiązany winny był ten króciec wody i coś jeszcze...aby go wymienić trzeba było zdjąć kolektor więc wpadły także nowe uszczelki :)



#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1726 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 maj 2017 - 22:28

Króciec ciekł, czy oringi? Pochwal się dla potomności :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 maj 2017 - 08:04

Króciec pękł ale zaczęła się 2 cześć problemów kiedy już wszystko ładnie było uszczelnione nic nie ciekło, silnik ładnie wyczyszczony znów coś się stało po podróży podjeżdża pod dom patrze a na drodze rozlany płyn chłodniczy okazało się ze odpowietrznik zniknął a płyn tym otworem się wylał możliwe ze było za duże ciśnienie ale dokładnie nie wiem 😐

#10 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 270 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 maj 2017 - 13:13

Problem rozwiązany juz kilka dni temu pękła śruba odpowietrzajaca