Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jakie tarcze?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2017 - 11:54

Rok:2003
Silnik:2.5 DTI

 

Mam problem. Robię samochodem około 1500 km tygodniowo w trasie i oma krzywi tarcze co 2/3 miesiące. 

zawieszenie okej, robione wszystkie gumy, drążki, łożyska. A to po paru tygodniach ma już krzywe tarcze.

 

i tu pytanie, czy polecacie jakieś tarcze, nie wiem nawiercane, nacinane?

Jakieś sprawdzone modele ? Trasy w większości autostrady i drogi krajowe.

W grę wchodzi wymiana, toczenie nie ma sensu.





#2 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 04 maja 2017 - 12:02

Ja bym szukał przyczyny w zaciskach, może nierówno łapie i krzywi, ew. jeździsz po mokrym a potem nagle hamujesz to róznica temperatur zrobi swoje.



#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2017 - 12:05

Jakich tarczy (producent) używałeś dotychczas?



#4 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2017 - 12:06

zaciski były araz po zakupie regenerowane... 

Z pogodą jak z pogodą, czasem deszcz, czasem słońce. Oma też lekka nie jest i mam świadomość że hamulce dostają w kość, jednak remont hamulców co 3 miesiące to już delikatna przesada... dlatego pytam czy ktoś miał kontakt z jakimiś nawierconymi, nacinanymi tarczami. Czy może takie coś zdałoby egzamin?

 

a używałem Brembo i Boscha


Edytowany przez siopik2909, 04 maja 2017 - 12:08.


#5 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2017 - 12:19

Zimmermann Sport (są nawiercane). Coś takiego http://allegro.pl/ta...6631968507.html

 

Ale też nie wydaje mi sie, że to tylko wina jakości samych tarcz.



#6 OFFLINE   siopik2909

siopik2909
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-04-2014
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 maja 2017 - 12:32

Nie ukrywam, samochód lekkiego życia niema, służy jako rejsówka, jak wspominałem autostrady, drogi krajowe to i hamowania z większych prędkości. 

Właśnie chciałbym skompletować już lepszy zestaw, który mam nadzieje podziała dłużej. Efektywność na tamtych tarczach, była okej, tylko te krzywienia.

W poprzedniej omedze miałem podobną sytuację, tylko tamtą jeździłem trochę mniej.

 

Polecasz zimmermany, miałeś z nimi styczność? 

i drugie pytanie, tarcza to jedno, ale jaki jeszcze klocek?



#7 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2017 - 13:27

Dla mnie wystarczajace na długo były zestawy ATE. Natomiast osoby, które oczekiwały wiecej zmieniały na Zimmermanny. Tu masz obszerny temat http://forum.omegakl...mulcowe/page-29



#8 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 04 maja 2017 - 14:24

Dla mnie to Przerost formy nad treścią. Jak kolega wyżej wymienił ATE, jeżdzę już przeszło 40-50 tyś a jeszcze wszystko się trzyma... Mówisz hamowanie z większych prędkości- to jak robisz, walisz 200km/h i but w podłoge hamujesz? Ciężarówka Iveco ma już najechane 600 tyś i jeszcze nic nie było robione z tarczami czy klockami- jeszcze są w przyzwoitym stanie a zestaw waży 30-35 ton. Nie szukałbym problemu w samych tarczach tylko posprawdzał zawieszenie, śruby czy to wszystko się trzyma kupy bo może ktoś wcześniej zrobił fuszerkę a teraz to wychodzi. z szybkich obliczeń wychodzi, że robisz 18 -20 tyś przez ten okres a przy jeździe autostradowej według mnie to nic.



#9 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 04 maja 2017 - 15:18

a dobrze czyścisz piaste przed zalozeniem tarcz?



#10 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 04 maja 2017 - 19:30

Zmień kolego przewody gumowe idące do zacisków na ori lub jak masz $ to w oplocie....


Dodany obrazek


#11 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 maja 2017 - 12:42

Tak jak pisze aros zmien przewody elastyczny i co najważniejsze zobacz prowadniczki często jest że ludzie dają zły lub w ogóle niepotrzebnie smar do nich co powoduje że nie pracują prawidłowo i jedna strona tarczy jest ciepła a druga nie .U mnie tarcze też często się krzywią i dlatego zastanawiam się nad zmianą na większe np.314mm z vectry



#12 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 lipca 2017 - 08:59

Koledzy nie chce zakładać nowego tematu więc wrzucam się tutaj- czy do modelu Bfl z 2001r silnik 2.2 16V benzynka tarcze z przodu mają średnicę 296? Takie pytanie tylko w celu upewnienia się bo z tego co wyszukałem to tak by mi wychodziło

#13 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 lipca 2017 - 09:20

Tak właśnie wychodzi :) 296 przód