Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

trzęsie silnikiem

Y25DT pasek wielorowkowy rozrząd

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Omega RWD

Omega RWD
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 kwietnia 2017 - 20:54

Rok: 2001
Silnik: Y25DT

Mam taki problem. Jakiś czas temu spod maski zaczęły się wydobywać dziwne dźwięki (po osłuchaniu wyszło, że z przodu silnika) w stylu "cykania", ale raczej nie metaliczne. Auto miało cały czas moc i nie dymiło więc myślałem, że spokojnie dojedzie do warsztatu. W końcu po którymś uruchomieniu silnika zaczęło nim trząść i dźwięk się zmienił oraz stał się głośniejszy więc zgasiłem auto i odholowałem do mechanika. U mechanik omega została uruchomiona i o dziwo pracowała poprawnie, natomiast okazało się, że pękł pasek wieloklinowy. Podejrzane było koło pasowe wału, zostało więc wymienione (ze względu na cenę nowego na używane). Niestety po wymianie koła i paska, znowu trzęsło całym silnikiem, a po jakiejś minucie takiej pracy silnik zgasł. Próba uruchomienia się nie udała, mechanik powiedział, że to chyba coś z rozrządem i lepiej nie próbować uruchamiać. Tutaj praca silnika jeszcze przed zerwaniem paska https://www.youtube....iI#action=share  .

Ktoś ma jakieś pomysły, sugestie?

Może polecacie kogoś w Katowicach?


Edytowany przez Omega RWD, 24 kwietnia 2017 - 21:20.




#2 OFFLINE   Omega RWD

Omega RWD
  • 10 postów
  • Dołączył: 17-01-2012
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 kwietnia 2017 - 19:47

Omega już w innym warsztacie: diagnoza - niedokręcone koło pasowe i zablokowany silnik. Mechnik mówi, że przyczyną zablokowania mogło być nie dokręcone koło pasowe wału (czy to możliwe???). Teraz usłyszałem, że czeka mnie remont silnika (rozrząd, głowica i nie wiadomo co jeszcze). Czy to aby trafna diagnoza?

Jakie są koszty wymiany rozrządu oraz zrzucenie głowicy w tym silniku?


Edytowany przez Omega RWD, 23 kwietnia 2017 - 19:48.


#3 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 kwietnia 2017 - 23:10

Widziałem silniki z praktycznie wyrwanym kołem i po wymianie działało bez problemu. Trochę nie chce mi się wierzyć, choć jak to mówią "wszystko jest możliwe"





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Y25DT pasek wielorowkowy, rozrząd