2.5 DTI mocno dymi
#41 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2017 - 22:37
zrobilem jak mowisz, podcisnienie jest ok. wymienilem przewody i teraz na prawde zasysa dobrze.
2 pytania
jak powinno pracowac ciegno od "gruszki" turbiny na postoju przy dodawaniu gazu?
jak powinien pracowac silnik na odlaczonej kostce od czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym?
wydaje mi sie ze czujnik oszukuje tzn. podaje do ecu wieksza wartosc doladowania niz jest to w rzeczywistosci.... i stad malo powietrza i duzo dymu.... ??
i ostatnie pytanie
ciegno gruszki steruje zaworem upustowym, turbo w 2.5 DTI nie ma zmiennej geometrii, musialoby miec 2 gruszki
prawda czy falsz?
#42 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 07:07
#43 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 07:10
2. Musiał byś sprawdzić wartości, choć może być też dużo powietrza i mało paliwa, wtedy też kopci
3. Fałsz. Dti ma zmienną geometrie, tds ma zawór upustowy
#44 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 08:47
Zacinały * puchły * 😁
Ale to nadal nie powodowało nadmiernego dymienia
#45 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 11:24
turbo bylo w grudniu regenerowane, pare tygodni temu bylem na gwarancji wlasnie odnosnie tego gwizdu i mechanik powiedzial ze wszystko jest ok....
na stole turbo dziala bez zarzutow.
jakis czas temu gruszka sie zacinala i przeladowywala, gruszke zmienil inny mechanik i od tamtej pory pojawia sie gwizd.
czy moze byc tak ze ciegna jest zle ustawione?
1. jak odpalam to wciaga - czyli tu jest dobrze. przy dodawaniu gazu na postoju ciegno chodzi w zaleznosci od obrotow.
czyli ten zaworek przy turbinie steruje geometria... rozumiem...
bez podlaczonego czujnika lopatki sa ustawione w jakiejs domyslnej pozycji i dlatego turba nie slychac i zalacza sie od 2300 obr?
btw. w jaki sposob zmienna geometria upuszcza nadmiar cisnienia? przez zmienione polozenie lopatek?
czujnik juz zamowilem...
#46 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 12:09
btw. w jaki sposob zmienna geometria upuszcza nadmiar cisnienia? przez zmienione polozenie lopatek?
Przy zmiennej geometrii łopatek wirnika turbiny ECU decyduje o sile "dmuchania", więc nie ma nadmiaru i upuszczania.
Jeśli słychać gwizdy/świzdy tzn. turbina jest do "bani": cięgło "gruchy" przestawione, geometria się przycina etc.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#47 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 12:40
ECU decyduje o sile "dmuchania" na podstawie cisnienia odczytanego z czujnika w kolektorze, tak?
czyli na moje rozumowanie od najbardziej prawdopodobnego do naj mniej
- czujnik cisnienia oszukuje co powoduje ze lopatki sa zle ustawiane - bez czujnika turbina jest cichutka jedyne co to ze zaczyna ciagnac od 2300
- ciegno gruchy jest zle ustawione - grucha byla wymieniana gdyz zacinala sie i od tego momentu turbo swiszcze - wydaje mi sie ze mechanior zle ustawil ciegna.
i prawie ze niemozliwe:
- przycinajace sie lopatki
- turbina do "bani"
pisze ze niemozliwe bo turbo regenerowalem u czlowieka na prawde godnego polecenia ale niestety bardzo daleko od miejsca zamieszkania.....
gruche wymienialem lokalnie.... bo niby blizej, taniej, szybciej....
#48 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:29
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#49 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:37
Czujnik ciśnienia nie oszukuje - po wypieciu geometria nie działa.
Przeważnie przy regeneracji wymieniają według nich "uszkodzone" elementy. Mogli u Ciebie nie wymienić geometrii. Tego u siebie też nie dopilnowalem. A będę w garażu, cykne zdjęcie i w wolnej chwili wrzucę i zobaczysz jak to wyglądało.
#50 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:43
najlpierw turbo bylo regenerowane, potem padla grucha, pojawilo sie gwizdanie.
Tak jak mowicie gruche pewnie tylko wymienili - nic wiecej.
Bede bardzo wdzieczny za zdjecie
#51 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:08
najlpierw turbo bylo regenerowane, potem padla grucha, pojawilo sie gwizdanie.
Jak dla mnie to już świadczy o mało profesjonalnym podejściu. Skoro ofdajesz turbo do regeneracji to wg mnie powinni też zająć się grucha, lub chociaż powiadomić Ciebie że jest już w nienajlepszym stanie. ten element nie psuje się nagle ot tak sobie.
Ale może mało się znam, a może tu chodzi o to żeby klient szybko wrócił 😉
#52 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:22
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#53 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:36
#54 OFFLINE
Napisany 05 maja 2017 - 09:06
nie pamiętam czy tutaj miałem wrzucić foty mojej geometrii.. przy 1 regeneracji jej nie wymienili.