Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI mocno dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 kwietnia 2017 - 22:37

tak ogolnie to moj ostatni diesel :)

zrobilem jak mowisz, podcisnienie jest ok. wymienilem przewody i teraz na prawde zasysa dobrze.

2 pytania

jak powinno pracowac ciegno od "gruszki" turbiny na postoju przy dodawaniu gazu?

jak powinien pracowac silnik na odlaczonej kostce od czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym?

wydaje mi sie ze czujnik oszukuje tzn. podaje do ecu wieksza wartosc doladowania niz jest to w rzeczywistosci.... i stad malo powietrza i duzo dymu.... ??
i ostatnie pytanie

ciegno gruszki steruje zaworem upustowym, turbo w 2.5 DTI nie ma zmiennej geometrii, musialoby miec 2 gruszki

prawda czy falsz?

#42 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 07:07

wlasnie pojezdzilem troche na odpietym czujniku cisnienia w kolektorze.
do 2300 obr tak jakbym jechal golym dieslem. potem zaczyna ciagnac calkiem przyzwoicie. niestety ilosc dymu taka sama lub podobna...
jednak co mi sie spodobalo to to ze nie ma tego swistu z turba - i nie mowie tu o zwyklej pracy turbiny - tylko o takim gwizdzie tak jakby caly czas cisnienie bylo upuszczane przez zawor.
czyli tak jak mi sie wydaje, czujnik cisnienie oszukuje i zawyza faktyczne cisnienie doladowania i to powoduje ze zawor upustowy caly czas upuszcza cisnienie....
czy ktos wie jaka wartosc "domyslna" przyjmuje komputer gdy jest odpiety czujnik cisnienia? 
jak wyregulowac sztange aby zawor upuszczal mniej cisnienia?


#43 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 07:10

1. Jak odpalasz powinno wciągnąć.
2. Musiał byś sprawdzić wartości, choć może być też dużo powietrza i mało paliwa, wtedy też kopci
3. Fałsz. Dti ma zmienną geometrie, tds ma zawór upustowy

#44 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 08:47

Temat przerabialismy, tak jak napisałem w innym wątku. gwizd ucichl po wymianie geometrii w turbo. łopatki podobno zacinaja się, pachną od temp spalin.
Zacinały * puchły * 😁
Ale to nadal nie powodowało nadmiernego dymienia

#45 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 11:24

turbo bylo w grudniu regenerowane, pare tygodni temu bylem na gwarancji wlasnie odnosnie tego gwizdu i mechanik powiedzial ze wszystko jest ok....

na stole turbo dziala bez zarzutow.

jakis czas temu gruszka sie zacinala i przeladowywala, gruszke zmienil inny mechanik i od tamtej pory pojawia sie gwizd.

czy moze byc tak ze ciegna jest zle ustawione?

 

 

1. jak odpalam to wciaga - czyli tu jest dobrze. przy dodawaniu gazu na postoju ciegno chodzi w zaleznosci od obrotow.

 

czyli ten zaworek przy turbinie steruje geometria... rozumiem... 

bez podlaczonego czujnika lopatki sa ustawione w jakiejs domyslnej pozycji i dlatego turba nie slychac i zalacza sie od 2300 obr?

 

btw. w jaki sposob zmienna geometria upuszcza nadmiar cisnienia? przez zmienione polozenie lopatek?

 

czujnik juz zamowilem...



#46 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 12:09

btw. w jaki sposob zmienna geometria upuszcza nadmiar cisnienia? przez zmienione polozenie lopatek?

 

Przy zmiennej geometrii łopatek wirnika turbiny ECU decyduje o sile "dmuchania", więc nie ma nadmiaru i upuszczania.

Jeśli słychać gwizdy/świzdy tzn. turbina jest do "bani": cięgło "gruchy" przestawione, geometria się przycina etc. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#47 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 12:40

ECU decyduje o sile "dmuchania" na podstawie cisnienia odczytanego z czujnika w kolektorze, tak?

 

czyli na moje rozumowanie od najbardziej prawdopodobnego do naj mniej

 

- czujnik cisnienia oszukuje co powoduje ze lopatki sa zle ustawiane - bez czujnika turbina jest cichutka jedyne co to ze zaczyna ciagnac od 2300

- ciegno gruchy jest zle ustawione - grucha byla wymieniana gdyz zacinala sie i od tego momentu turbo swiszcze - wydaje mi sie ze mechanior zle ustawil ciegna.

 

i prawie ze niemozliwe:

- przycinajace sie lopatki

- turbina do "bani"

 

pisze ze niemozliwe bo turbo regenerowalem u czlowieka na prawde godnego polecenia ale niestety bardzo daleko od miejsca zamieszkania.....

 

gruche wymienialem lokalnie.... bo niby blizej, taniej, szybciej....



#48 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:29

Cięgło reguluje się na "stole", na "oko" nie da rady.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#49 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:37

Przy wymianie gruchy turbo powinno być ustawione na stole. Takie jest moje zdanie.
Czujnik ciśnienia nie oszukuje - po wypieciu geometria nie działa.

Przeważnie przy regeneracji wymieniają według nich "uszkodzone" elementy. Mogli u Ciebie nie wymienić geometrii. Tego u siebie też nie dopilnowalem. A będę w garażu, cykne zdjęcie i w wolnej chwili wrzucę i zobaczysz jak to wyglądało.

#50 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 13:43

najlpierw turbo bylo regenerowane, potem padla grucha, pojawilo sie gwizdanie.

 

Tak jak mowicie gruche pewnie tylko wymienili - nic wiecej.

 

Bede bardzo wdzieczny za zdjecie :)



#51 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:08

najlpierw turbo bylo regenerowane, potem padla grucha, pojawilo sie gwizdanie.


Jak dla mnie to już świadczy o mało profesjonalnym podejściu. Skoro ofdajesz turbo do regeneracji to wg mnie powinni też zająć się grucha, lub chociaż powiadomić Ciebie że jest już w nienajlepszym stanie. ten element nie psuje się nagle ot tak sobie.
Ale może mało się znam, a może tu chodzi o to żeby klient szybko wrócił 😉

#52 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:22

Jeśli "grucha" nie była wymieniona, to regeneracja odbyła się w grupie CCC😜 i teraz wszystkiego można się spodziewać.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#53 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 kwietnia 2017 - 14:36

dziwna sprawa bo po wymianie gruchy u innego mechanika pojechalem tam gdzie regenerowalem turbo. chlop z otwartymi rekoma mnie przyjal. wyciagneli turbo wrzucili na stol sprawdzili dolot wszystko trwalo dobre 5h i nie wzieli ani zlotowki... wiec na kase to raczej nie leca... z moim szczesciem wszystko jest mozliwe

#54 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 maja 2017 - 09:06

d7dcec1ae404e2d6.jpg


nie pamiętam czy tutaj miałem wrzucić foty mojej geometrii.. przy 1 regeneracji jej nie wymienili.

678a8adef193f944.jpg