Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI mocno dymi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 kwietnia 2017 - 20:04

Temat gwizdania przerabiany cały czas :D
Objaw ten jest raczej "dobrym" objawem. Piszę w "" ponieważ jeszcze nie ogarnąłem dokładnej zasady działania tego zjawiska.

#22 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 kwietnia 2017 - 20:46

Dokładnie na pewno bardzo dobrym... :D

 

Przysłuchując się, tak jak audiofil swojemu nagłośnieniu, stwierdzam to tak, wszystko oczywiście przy powolnym dodawaniu gazu.

Jak but do końca to tylko ryk i do przodu.

 

Gaz dodaje bardzo powoli, tak najlepiej 2 lub 3 bieg zaczynając od 1000 obr/min gdy obciążenie jest dosyć spore.

Pojawia się ten charakterystyczny gwizd, gaz nadal dodaje powoli, gwizd staje się coraz wyższy w pewnym momencie gwizd obniża się, czuć szarpnięcie i samochód przyśpiesza trochę szybciej niż by się można było tego spodziewać i gwizd znowu zaczyna być coraz wyższy, potem niestety sam w sobie silnik zagłusza ten gwizd i już nic nie można stwierdzić. Tak jakby ogólnie 2 poziomy tego dźwięku - ten dźwięk na moje ucho można porównać do pracy automatycznej skrzyni biegów hehe. (zaczyna się robić paranoja.... )

 

a wszystko to po wymianie zaworu sterującego... może jakiś bubel mi wsadzili?

 

Zostaje mi chyba zajechać na pałe do pierwszego byle jakiego mechanika i powiedzieć "Panie dziwnie gwiżdże weź Pan napraw" 



#23 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 08:47

Na ori zaworze mam gwizd, wsadziłem jakiegoś chinola i gwizdu nie było. Skoro większość ludzi tak ma to chyba jest ok.
Albo zawór upuszcza doładowanie którego tak bardzo potrzebujemy 😀 założę gajger i będę wiedział co się dzieje podczas gwizdu.

#24 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 08:58

ten dzwiek upuszczania doladowania slysze tylko na dobrze rozgrzanym silniku na zimno tego gwizdu nie ma...

zakladam ze cos sie nagrzewa i zaczyna przepuszczac... chociaz w sumie powinno byc na odwrot bo sie metal rozszerza i teoretycznie powinno bardziej uszczelniac.... ale to moze w ogole nie byc to.

 

Jak troche odbije sie z kasa to postawie samochod na warsztat zeby wmienili wszystkie przewody podcisnieniowe i zajeli sie tym gwizdem...



#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2017 - 09:26

Ciekawe czy sprawdzili korekty jak nawet sprzętowy tech ma z tym problem.

#26 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 15:53

Przewody podciśnieniowe wymienisz bez problemu sam. 2m przewodu i będziesz miał pewność że będzie dobrze 👍

#27 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 16:12

2m przewodu

 

Cały układ podciśnień silnika to ok 5mb. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#28 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 19:21

znajde gdzies na forum schemat tego ukladu?

#29 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 19:42

Nie chce się szukać? http://forum.omegakl...-y25dt/<a href=


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#30 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2017 - 20:25

chce sie szukac ale w telefonie jakos to wszystko dziwnie wyglada. dzieki!

#31 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwietnia 2017 - 18:07

Pod kolektorem jest tego dużo, sam ściągając kolektor (we wiadomym celu heh ;) ) wymieniłem większość przewodów, niektóre rozlatywały się w dłoniach :/



#32 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 kwietnia 2017 - 09:05

Cały układ podciśnień silnika to ok 5mb.


Chodziło mi o te w komorze silnika, które od temperatury parcieją.

#33 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 kwietnia 2017 - 09:19

Chodziło mi o te w komorze silnika

 

Czyli wymienisz te pod kolektorem ssącym, a potem płacz: "wymieniłem podciśnienia, a silnik nie ma mocy z dołu - pomocy"


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#34 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 kwietnia 2017 - 12:38

Witam. Wczoraj sciagnalem kolektor.

 

Podcisnienie od EGR rozlecialo sie w rekach, od poduszek tak samo, od sterowania klapek tak samo.

Sterowanie EGR i klapek na tym trojniku _|_|_|_|___ polacze razem. Wymienie przewod od pocisnienia poduszek.

Jedyny zdrowy przewod byl od pracy turba.

 

Uszczelki tez nie wygladaja dobrze.Dodam jeszcze ze czujnik doladowania dookola byl delikatnie "obrzygany" olejem. Oring zniszczony dzisiaj wymiana.

Przy okazji zamontuje zaslepki klapek - akurat same w sobie blaszki byly juz usuniete.

 

I tu pojawia sie moje pytanie a raczej taka teoria.

 

Skoro te przewody byly dziurawe to znaczy ze w calym ukladzie podcisnienia, podcisnienie bylo nizsze niz powinno byc.

Teraz tak skojarzylem fakt ze czasami mialem bardzo twardy pedal hamulca gdy np z rana wsiadalem do samochodu.

Kojarze ze nie zdarzalo sie wczesniej zeby byl twardy za pierwszym wcisnieciem, robil sie twardy dopiero po parokrotnym wcisnieciu (na zgaszonym silniku).

Teraz bez przyczyny na zgaszonym silniku byl twardy.

 

I teraz zostawiajac temat hamulca, rozumiem ze dziura w jakimkolwiek miejscu w ukladzie podcisnienia moze skutkowac zla praca turba, dymieniu itp itd, tak?

 

Ostatnie pytanie

 

czy istnieje jakis sposob sprawdzenia czy czujnik doladowania dziala prawidlowo?

Rozumiem ze komputer pokaze tylko to co odczytuje sam czujnik wiec teoretycznie moze klamac....


Edytowany przez nikodem89, 19 kwietnia 2017 - 12:47.


#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 kwietnia 2017 - 12:50

rozumiem ze dziura w jakimkolwiek miejscu w ukladzie podcisnienia moze skutkowac zla praca turba, dymieniu itp itd, tak?
 

 

Tak, z resztą sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie:

Skoro te przewody byly dziurawe to znaczy ze w calym ukladzie podcisnienia, podcisnienie bylo nizsze niz powinno byc.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#36 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 kwietnia 2017 - 13:05

No to z niecierpliwoscia czekam az wyjde z pracy i bede mogl sie zabrac za skladanie wszystkiego w calosc....



#37 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 kwietnia 2017 - 13:13

 @nikodem89 podciśnienia najlepsze syliconowe. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#38 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 kwietnia 2017 - 10:24

to jest zaklety silnik i samochod....

 

mimo tylu nieprawidlowosci jakie znalazlem i je naprawilem nie ma zadnej roznicy w pracy... jak dymilo tak dymi dalej, turbo pracuje tak samo...



#39 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 kwietnia 2017 - 11:29

to jest zaklety silnik i samochod....

 

mimo tylu nieprawidlowosci jakie znalazlem i je naprawilem nie ma zadnej roznicy w pracy... jak dymilo tak dymi dalej, turbo pracuje tak samo...

 

 

 

Heh też mam ten silnik, tak od niedawna przecież czytam forum, myślałem, że jeśli chodzi o diesla to bedzie tutaj duzo tematów i problemow odnośnie pomp wtryskowych w słabszych jednostkach, że bedzie dużo wątków odnośnie tds'a, który jest mniej udanym silnikiem niż ten z bmw. A tak czytam i czytam to co chwila ktoś narzeka na M57 :D do tego stopnia, że aż mam wątpliwości czy dobrze zrobiłem kupoujać auto z takim motorem :p (pfuu pfuu u mnie wszystko śmiga, cyka jak malina, auto z chipem, odpukac w niemalowane) 



#40 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 kwietnia 2017 - 11:39

Jak ściągniesz przewód podcisnieniowy z trojnika który idzie do zaworu sterowania turbo to coś się zmienia? Oczywiście na pracującym silniku. Przytykajac palec to trojnika powinieneś czuć jak buduje podcisnienie. Prosty sposób. Nie będziesz wiedział dokładnie jakie buduje podcisnienie (chyba że podłączysz wakuometr) ale będziesz wiedział czy układ jest szczelny, czy musisz szukać dalej