Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca silnika x20xev

x20xev nierowna praca silnik spalanie wyoskie 2.0 16v

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adrianomega22

adrianomega22
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-04-2017
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 kwiecień 2017 - 15:07

Witam wszystkich, walczę już z moją omegą pół roku niestety bez żadnego skutku, ręce już mi opadają, nie mam pojęcia co jest przyczyną nierównej pracy silnika. Ale do rzeczy, wypunktowałem wszystko co wiem i co zrobiłem, może pomoże to kiedyś komuś a ja będę osobą którą nie pokonał x20xev.

Co zostało w aucie wymienione:
Świece – oryginał GM/Champion, na starych NGK te same objawy
Kable WN – NGK, stare oryginalne były dobre,  wymiana nic nie dała
Kompletny rozrząd plus rolki i paski z pompą INA – przed i po tak samo chodził
Wymiana Oleju plus wszystkie filtry: Oleju, powietrza, paliwa, kabinowy
Wymiana czujnika płynu chłodzącego do ECU na VDO/Siemens
Spawanie kolektora wydechowego, wymiana uszczelek, szpilek – zrobiło się ciszej ale nic to nie dało
Wymiana płynu wspomagania, hamulcowego, chłodniczego

Zostało wymienione 15 000km temu (2007 rok wtedy wyskoczył błąd „silnika”):
sonda lambda – oryginał GM
czujnik położenia wału – nie sprawdzałem firmy, prawdopodobnie oryginał
czujnik położenia wałka rozrządu - nie sprawdzałem firmy, prawdopodobnie oryginał

Co zostało w aucie zrobione:
wyczyszczony układ dolotowy: od filtra do przepustnicy – sam dolot powietrza jak i odpowietrzenie pokrywy zaworów  (przewód gruby) i przewód podciśnieniowy idący pod przepustnice drożne. Sama odma olejowa na wysokości 4 cylindra również drożna. Przepustnica wyczyszczona na tyle na ile się dało bez jej odkręcania. Możliwe, że zawór EGR jest nie drożny (wg komputera zawór otwiera się i zamyka) – brak błędu ale jest to nie sprawdzone.
"Nastaw kodowanie początkowe" (przez chińskiego opcoma) - reset, wylaczenie zaplonu, odpalanie na zimnym, pozostawienie auta do odpalenia wiatraków na chłodnicy. czyli zgodnie z procedurą na kompie. Tę czynność robiłem po każdej naprawie.
Sprawdzałem szczelność dolotu samostartem/plakiem.
Czyszczenie silniczka krokowego - był czysty.
 

Moje obserwacje:
Auto nigdy nie przerywa podczas przyśpieszania i normalnej jazdy, przyśpiesza dynamicznie, nie jest „zamulone”, nie brakuje mu mocy, brak błędów na komputerze, podczas hamowania silnikiem zachowuje się normalnie, nigdy nie zgasł na wolnych obrotach, „falowanie”/nierówna praca silnika występuje tylko na wolnych obrotach, nigdy nie falował przy wyższych obrotach.
Auto pali przy każdej temperaturze, nie ma różnicy czy zimny czy ciepły silnik.
Brak katalizatora – zamiast katalizatora jest wspawany tłumik, inni użytkownicy X20XEV mają puste puszki po katalizatorze i problem u nich nie występuje.
Auto nie bierze oleju.
Ciśnienie na cylindrach nie było nigdy sprawdzane.
Po odłączeniu przepływomierza różnicy w pracy nie widać, zapala się tylko kontrolka na desce, silnik jak telepał tak telepie.

 

Usterki:
Nierówna praca silnika, drgania/kulawa praca tylko na wolnych obrotach to występuje
Podwyższone spalanie na postoju bez klimatyzacji ~1.4 L/h (powinno wynosić ~0,8 L/h) ogólne spalanie cykl mieszany 15L/100km

 

Dodam, że auto ma przejechane realne 65 000 km - auto z rodziny.

 

Podejrzewam, że po przeczytaniu tego część odpowie "to nie wiem" ale zawsze zostają pozostali którzy dadzą jeszcze jakąś sugestię.

 

W załączniku film z pracą silnika, położyłem na pokrywie butelkę aby lepiej było widać nie równą pracę silnika.
https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Załącznik do Livedata (Excel):

https://drive.google...iew?usp=sharing

 

Odłączenie przepływomierza:

https://drive.google...iew?usp=sharing

Drganie drążka zmiany biegów:

https://drive.google...iew?usp=sharing

 


Edytowany przez adrianomega22, 07 kwiecień 2017 - 16:37.




#2 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 314 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 kwiecień 2017 - 08:57

Szacunek za taki opis,aż chce się to czytać  :)

a o TPS czytałeś?

http://forum.omegakl...m-omega-x20xev/

 

Masa dobra?Układ paliwowy szczelny?Układ dolotu powietrza szczelny,kolektor ssący nie łapie lewego powietrza uszczelką?


Edytowany przez slipkn0t, 08 kwiecień 2017 - 09:04.


#3 OFFLINE   adrianomega22

adrianomega22
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-04-2017
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 13:47

Szacunek za taki opis,aż chce się to czytać  :)

a o TPS czytałeś?

http://forum.omegakl...m-omega-x20xev/

 

Masa dobra?Układ paliwowy szczelny?Układ dolotu powietrza szczelny,kolektor ssący nie łapie lewego powietrza uszczelką?

Dzięki, napisałem wszystko co wiem i co może pomóc w ew. diagnozie.

TCP czytałem, na rozgrzanym silniku 0,64. Sprawdzałem  w taki sposób : na zapłonie stopniowo wciskałem pedał gazu i obserwowałem, czy na op-comie china wartości rosną proporcjonalnie do wciskania gazu (czy nie ma skoków) no i nie ma ;) nie pamiętam już wartości górnej ale mieściła się w dopuszczalnym zakresie. No i tak jak pisałem, żadne szarpnięcia silnikiem nie istnieją podczas przyśpieszania 0 null.

Masy co prawda nie sprawdzałem, ale zrobię to, po prostu czy dochodzi do głowicy? Czy jakiś test obciążeniowy? Bo za bardzo nie wiem jak :)

 

Co do układu paliwowego, wycieków nie widzę, ale benzyna paruje szybko więc może dlatego. Tez nie wiem jak to sprawdzić? Podczas pracy silnika w komorze silnika nie śmierdzi benzyną nie widać też mokrych miejsc.

 

Układ dolotu powietrza sprawdzałem 4 razy, spsikałem plakiem chyba wszystkie możliwe połączania w dolocie, nie było żadnej reakcji.

 

Jeśli chodzi o uszczelkę kolektora ssącego to tutaj jest nie wiadomo, nie za bardzo miałem jak tam spsikać, tyle ile się dało to spsikałem.

 

Teraz tak jeszcze przychodzi mi do głowy może ciśnienie paliwa? da się sprawdzić, czy jest odpowiednie?


Edytowany przez adrianomega22, 08 kwiecień 2017 - 13:48.


#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 kwiecień 2017 - 22:07

do listwy wtryskowej od strony altka jest podłączony przewód masowy, sprawdź go, szarpnij czy się trzyma, u mnie na benie też kiedyś lekko falował, po dokreceniu było dobrze.
A wogóle to na moje oko, a jak się okazuje raczej wprawne masz uwalony silniczek krokowy.
Najlepiej umów się z kimś z forum komu nie faluje i podmień na chwilę

#5 OFFLINE   KAZ

KAZ
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2017
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 czerwiec 2017 - 12:11

Witajcie

Chciałbym podpiąć się pod temat nierównej pracy silnika na wolnych.

W moje Omie szerpie na wolnych obrotach talk na PB jak i na LPG. Od 2 tygodni szukam przyczyny i bezskutecznie. Przyspiesza ładnie ale na wolnych zachowuje się tak jakby wypadały zapłony. Do tego słyszę pomimo szczelności węży, całkiem głośne syczenie w tylnej części silnika (bliżej kabiny) w okolicach zaworu EGR. Świece wymienione na nówki - nic nie dało. Zespół cewki sprawdzony 2 razy omomierzem na rezystancję. Plakiem jak tam z tyłu popryskam to zmieniają się obroty silnika na wyższe, ale pod tym zaworem EGR zauważyłem, że są dwa takie wycięcia (wgłębienia fabryczne ) przez które zaciąga powietrze - także to plakowane. Czy to normalne zachowanie ? Chodzi mi o ten dźwięk syczenia oraz jakieś tam będące rozwiązanie pod zaworem, że zaciąga powietrze na wolnych ? Uszczelkę sprawdzałem i dolega nawet w desperacji na silikon wysokotemperaturowy przywaliłem i nadal zaciąga przez te wgłębienia jak popsikam plakiem. Jak zatykam paluchem nie ma to wpływu na pracę na wolnych i nadal szarpie. Chyba to zły trop myślę sad.gif

Podczas jazdy nie odważyłem się słuchać i sprawdzać smile.gif

Dalej:
Odłączałem czujnik obrotów wałka rozrządu podczas pracy - bez zmian.
Odłączałem czujnik wału podczas pracy - bez zmian.
Odłączałem przepływomierz podczas pracy - bez zmian.
Cewki podczas pracy nie odłączałem - smile.gif nie dało się


Prośba wielka ! Ktoś podzieli się doświadczeniem i wesprze moje bezowocne zmagania w garażu ?


Edytowany przez KAZ, 13 czerwiec 2017 - 12:46.


#6 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 czerwiec 2017 - 15:10

A jaką wartość pokazuje przepływomierz pod kompem?



#7 OFFLINE   KAZ

KAZ
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2017
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 czerwiec 2017 - 15:38

huh ... kochany .. ja nie mieć takiego kompa :D

do tej pory w garażu radziłem sobie bez ... ale teraz poległem ... nieco

 

Może czas zainwestować ... wiem ... ale zawsze jest coś pilniejszego. Życie ... :/

 

Sorry za rozczarowanko :blush:



#8 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 czerwiec 2017 - 19:26

W okolicach egr jest zawór par paliwa, idą tam dwa wężyki, mogą być nieszczelne i będzie syczeć. Do sprawdzenia jeszcze kolektor ssący a szczególnie uszczelka. Wysłane z mojego 5080X przy użyciu Tapatalka

#9 OFFLINE   KAZ

KAZ
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2017
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 czerwiec 2017 - 07:37

Dziękuję Ci za odpowiedź.

 

 

Tylko w moim Y22XE nie widzę w okolicach egr czegoś takiego jak piszesz. Pewnie odniosłeś się do silnika w temacie głównym czyli X20xev a tego modelu motoru nie znam wcale. Moja wina chyba gdyż powinienem zaznaczyć w poście a nie liczyć jedynie na info jakie mam w opisie.

 

 

U mnie sprawdziłem każdy wężyk na dolocie i podciśnieniu już chyba z 10 razy. Jednak gdy psikam plakiem w okolicy czujników i egr z tyłu silnika następuje zmiana obrotów na lżejsze i wyższe oraz przestaje szarpać na jałowym. Słabe tam podejście aby wsadzić twarz i coś podejrzeć (ok 15 cm). Czy tam może być gdzieś zasysane do k. ssącego np. przez uszczelkę pod głowicą, czujnik, egr ?

 

Ktoś się orientuje z fachowców ?

 

 

 

Już sam zaczynam świrować z teoriami  :(


Edytowany przez KAZ, 14 czerwiec 2017 - 07:50.


#10 OFFLINE   KAZ

KAZ
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2017
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 czerwiec 2017 - 08:23

Dziękuję za "las chętnych" do pomocy :)

 

Zdiagnozowałem w końcu i znalazłem po wielu dniach poszukiwania. Pomógł mi pół metra małej średnicy wężyka przyłożony do ucha i z drugiej strony jako detektor dźwięku (syczenia). Ot taki jakby prosty stetoskop elastyczny sobie zrobiłem. Inaczej nie doszedł bym i musiał rozbierać wszytko z tyłu silnika. Okazało się, iż zaciąga powietrze pod uszczelką mocowania takiego jakby mostka pod EGR. Owo mocowanie na uszczelkę do kadłuba silnika uchwytu do zaworu EGR. Dojścia najfatalniejsze z możliwych przy tym aucie i silniku. Jednak nie udało mi się zmienić uszczelki na nową gdyż środa wieczór był już a następny dzień tzw, Boże Ciało. Żadnych szans na zakup w sklepie.

Oczyściłem miejsce łączenia gdzie zaciągało po uszczelką odtłuszczając nieco denaturatem. Zaaplikowałem na docisk silikon wysokotemperaturowy na odcinku ok 10 cm - wzdłuż uszczelki. Odpiąłem cewkę zapłonową i bez zapłonu zakręciłem silnikiem dwa obroty. Zaciągnęło silikon nieco do środka. Odczekałem godzinę i przesmarowałem to jeszcze raz kolejną warstwą silikonu.

Wiem ze to druciarstwo, ale nie było możliwości tego dnia inaczej. Przy następnej okazji zmienię na uszczelkę nową. Przy okazji zauważyłem, iż mam doszczętnie wybite poduszki silnika. Gumy były całe ale przy dokładniejszym wejrzeniu kilka dni wcześniej było coś nie tak. Zdemontowałem i zakupione wcześniej poduchy wymieniłem. Okazało się ze gumy całe ale śruby mocowane do metalowej obudowy poduszki gumowej wręcz powyrywane (luźne) w blasze. Nie było tego widać pod łapami za bardzo. Od czasu jak posiadam Omegę, lekko trzęsło i myślałem że ten typ tak ma. Jednak to było jak sadzę przyczyną obluzowania podstawy EGR i uszczelki.

Teraz lata jak ta pszczółeczka a 3 z rzędu mechaników połowę osprzętu mi chcieli po kolei wymieniać, przez cewki, czujniki, uszczelki wtrysków, etc. gdyż nie wykazywało żadnych błędów.

 

Może komu się przyda moje doświadczenie "syczenie z tyłu silnika pod podszybiem" w  Y22XE

a "JA" komuś pomogę.
 

 

Pozdrawiam Serdecznie

all Zł-Omiarzy :D


Edytowany przez KAZ, 16 czerwiec 2017 - 08:25.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: x20xev, nierowna, praca, silnik, spalanie, wyoskie, 2.0, 16v