Witam wszystkich, walczę już z moją omegą pół roku niestety bez żadnego skutku, ręce już mi opadają, nie mam pojęcia co jest przyczyną nierównej pracy silnika. Ale do rzeczy, wypunktowałem wszystko co wiem i co zrobiłem, może pomoże to kiedyś komuś a ja będę osobą którą nie pokonał x20xev.
Co zostało w aucie wymienione:
Świece – oryginał GM/Champion, na starych NGK te same objawy
Kable WN – NGK, stare oryginalne były dobre, wymiana nic nie dała
Kompletny rozrząd plus rolki i paski z pompą INA – przed i po tak samo chodził
Wymiana Oleju plus wszystkie filtry: Oleju, powietrza, paliwa, kabinowy
Wymiana czujnika płynu chłodzącego do ECU na VDO/Siemens
Spawanie kolektora wydechowego, wymiana uszczelek, szpilek – zrobiło się ciszej ale nic to nie dało
Wymiana płynu wspomagania, hamulcowego, chłodniczego
Zostało wymienione 15 000km temu (2007 rok wtedy wyskoczył błąd „silnika”):
sonda lambda – oryginał GM
czujnik położenia wału – nie sprawdzałem firmy, prawdopodobnie oryginał
czujnik położenia wałka rozrządu - nie sprawdzałem firmy, prawdopodobnie oryginał
Co zostało w aucie zrobione:
wyczyszczony układ dolotowy: od filtra do przepustnicy – sam dolot powietrza jak i odpowietrzenie pokrywy zaworów (przewód gruby) i przewód podciśnieniowy idący pod przepustnice drożne. Sama odma olejowa na wysokości 4 cylindra również drożna. Przepustnica wyczyszczona na tyle na ile się dało bez jej odkręcania. Możliwe, że zawór EGR jest nie drożny (wg komputera zawór otwiera się i zamyka) – brak błędu ale jest to nie sprawdzone.
"Nastaw kodowanie początkowe" (przez chińskiego opcoma) - reset, wylaczenie zaplonu, odpalanie na zimnym, pozostawienie auta do odpalenia wiatraków na chłodnicy. czyli zgodnie z procedurą na kompie. Tę czynność robiłem po każdej naprawie.
Sprawdzałem szczelność dolotu samostartem/plakiem.
Czyszczenie silniczka krokowego - był czysty.
Moje obserwacje:
Auto nigdy nie przerywa podczas przyśpieszania i normalnej jazdy, przyśpiesza dynamicznie, nie jest „zamulone”, nie brakuje mu mocy, brak błędów na komputerze, podczas hamowania silnikiem zachowuje się normalnie, nigdy nie zgasł na wolnych obrotach, „falowanie”/nierówna praca silnika występuje tylko na wolnych obrotach, nigdy nie falował przy wyższych obrotach.
Auto pali przy każdej temperaturze, nie ma różnicy czy zimny czy ciepły silnik.
Brak katalizatora – zamiast katalizatora jest wspawany tłumik, inni użytkownicy X20XEV mają puste puszki po katalizatorze i problem u nich nie występuje.
Auto nie bierze oleju.
Ciśnienie na cylindrach nie było nigdy sprawdzane.
Po odłączeniu przepływomierza różnicy w pracy nie widać, zapala się tylko kontrolka na desce, silnik jak telepał tak telepie.
Usterki:
Nierówna praca silnika, drgania/kulawa praca tylko na wolnych obrotach to występuje
Podwyższone spalanie na postoju bez klimatyzacji ~1.4 L/h (powinno wynosić ~0,8 L/h) ogólne spalanie cykl mieszany 15L/100km
Dodam, że auto ma przejechane realne 65 000 km - auto z rodziny.
Podejrzewam, że po przeczytaniu tego część odpowie "to nie wiem" ale zawsze zostają pozostali którzy dadzą jeszcze jakąś sugestię.
W załączniku film z pracą silnika, położyłem na pokrywie butelkę aby lepiej było widać nie równą pracę silnika.
https://drive.google...iew?usp=sharing
Załącznik do Livedata (Excel):
https://drive.google...iew?usp=sharing
Odłączenie przepływomierza:
https://drive.google...iew?usp=sharing
Drganie drążka zmiany biegów:
https://drive.google...iew?usp=sharing
Edytowany przez adrianomega22, 07 kwietnia 2017 - 16:37.