Witajcie,w mojej omedze pękł wał główny podczas zmiany z 2 na 3 bieg.Auto zgasło,rozrusznik lekko kręci silnikiem tyle że kółko pasowe od wału stoi w miejscu.Gdy włożę jakikolwiek bieg i pokręcę rozrusznikiem auto się porusza..w pierwszej chwili myślałem że może koło zamachowe odpadło od wału ale po tym teście wygląda że jest na swoim miejscu.Omega idzie w takim stanie na sprzedaż.Dość mam już jej kaprysów w postaci wymian silników.Nie wiem czy już komuś się przydarzył taki przypadek że pękł wał w V6?Miałem założone lekkie koło zamachowe może to jest współprzyczyna???
Pęknięty wał korbowy 3.0V6
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2017 - 15:07
Witajcie,w mojej omedze pękł wał główny podczas zmiany z 2 na 3 bieg.Auto zgasło,rozrusznik lekko kręci silnikiem tyle że kółko pasowe od wału stoi w miejscu.Gdy włożę jakikolwiek bieg i pokręcę rozrusznikiem auto się porusza..w pierwszej chwili myślałem że może koło zamachowe odpadło od wału ale po tym teście wygląda że jest na swoim miejscu.Omega idzie w takim stanie na sprzedaż.Dość mam już jej kaprysów w postaci wymian silników.Nie wiem czy już komuś się przydarzył taki przypadek że pękł wał w V6?Miałem założone lekkie koło zamachowe może to jest współprzyczyna???
Koło odpadło od wału. Rozumiem że na rozruszniku auto jedzie, tylko rozrusznik nie kręci wałem.
Jeszcze raz przeanalizuj.Śruby oryginał?
Edytowany przez Arthuros, 04 kwietnia 2017 - 15:08.
#3 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2017 - 17:52
Koło odpadło od wału. Rozumiem że na rozruszniku auto jedzie, tylko rozrusznik nie kręci wałem.
Jeszcze raz przeanalizuj.Śruby oryginał?
Żeby koło odpadło od wału to rozrusznikiem nie mógłbym ruszyć autem na biegu..pomyśl jeszcze raz.Śruby były oryginały od c20xe żeby miały płaskie łby co by nie czepiały o tarczę sprzęgła
#4 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2017 - 20:05
#5 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2017 - 06:07
Wątpię że gdyby koło było zerwane ze śrub i trzymało się na wałku od skrzyni mogłem przejechać na rozruszniku przez kilkucentymetrowy próg w garażu.Nie sądzę że ciągle byłoby jedno z drugim spasowane że nie przeskakiwało na zębach koła.Dodam jedno podczas kręcenia rozrusznikiem na biegu raz zdarzyło się że lekko strzeliła z wydechu co by tłumaczyło że co najmniej jeden tłok kręci się z wałem a reszta stoi
#6 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2017 - 18:33
Edytowany przez Arthuros, 05 kwietnia 2017 - 18:34.
#7 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2017 - 21:05
jak koło pękło przy śrubach albo ścieło śruby co się zdarza przy używkach i nie stosowaniu kleju, napęd z rozrusznika jak najbardziej będzie przenoszony na skrzynię
z ciekawostek
w automacie też się zdarzają takie cuda, automat miał być śmietnik bo coś napierdzielało a tu zamach pęknięty przy śrubach
Edytowany przez barteklodz, 06 kwietnia 2017 - 21:11.
#8 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2017 - 17:32
A może klin na kole zębatym od rozrządu??
wtedy by pogięło zawory i wyskoczylaby cała litania błędów od czujników wałka rozrządu i wału korbowego oraz silnik by stukał jak powalony
Omega idzie w takim stanie na sprzedaż.
ile?
a tak serio to odpowiedz mi na jedno za***iście ważne pytanie
Czy dałeś nowe śruby do zamachu i dokręciłeś je zgodnie z instrukcją?
#9 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2017 - 17:55
Zastosowałem nowe śruby,użyłem kleju tyle że dociskałem na oko a nie wg Nm i w taki sposób aby docisnąć równomiernie koło do wału
Narazie omega stoi w garażu nie mam w nim kanału żeby zerknąć przez wizjer w skrzyni jak to tam wygląda.Wykręcę świece i zobaczę które tłoki stoją a które się poruszają.Zdejmę jeszcze pasek wieloklinowy i sprawdzę koło pasowe na wale,bo teraz to mnie jeszcze zaciekawiło
#10 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2017 - 06:30
Wczoraj pofatygowałem się sprawdzić dokładnie co z silnikiem.Wyszło na to że wał jest cały,koło siedzi na swoim miejscu.Śruba mocująca koło zębate te od rozrządu jakimś trafem się poluzowała i zerwało klin.Śruba była dokręcona kluczem pneumatycznym tyle że nie było podane kleju.Czyli napewno głowice dostały po zaworach po takim czymś..lipa
#11 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2017 - 08:22
Zawory na bank dostały
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2017 - 13:18
Poszukam koła zębatego,ustawię rozrząd i spróbuję uruchomić silnik.Co będzie to będzie...pal to sześć
#14 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2017 - 15:02
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2017 - 21:25
przy Vce jak padnie rozrząd to są wszystkie zawory ruszone
#17 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2017 - 16:23
przy Vce jak padnie rozrząd to są wszystkie zawory ruszone
Z tym masz racje.Dzisiaj złożyłem rozrząd..operacja się udała,lecz pacjent nie przeżył silnik nie chciał zagadać.Tylko raz strzelił i tyle.Umarł w butach