Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI mod turbo od 3.0d przeładowuje, czy potrzebna modyfikacja ECU


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 marzec 2017 - 01:26

Rok: 2001
Silnik: 2.5 DTI

Witam, mam w swojej omedze problem z turbo od 3.0d, turbo było już zamontowane jak kupiłem omege, więc niestety nie znam jego dokładnego oznaczenia.

Gdy kupiłem omcie, nie działało mi w ogóle sterowanie geometrią turbiny, samochód szedł bardzo dobrze od 2500krpm, ale z dołu kompletnie nie przyśpieszał ... Jak się później okazało miałem nieoryginalny elektrozaworek sterujący geometrią turbiny, oraz wypięty map sensor w kolektorze dolotowym.

Wymieniłem elektrozaworek na ori omegowy, podpiąłem map sensor, zaczęła działać geometria, samochód jedzie od dołu, ale niestety nie ma góry, przeładowuje go czasem tak że przy ogniu z niskiego biegu gasi wóz, na wysokim biegu przy pedale w podłodze słysze jak upuszcza ciśnienie, jak odepnę map sensor chodzi jak zła, ale nie ma sterowania geometrią... Jakieś pomysły? Może ktoś z kolegów coś podpowie? Może trzeba podciągnąć limiter w ECU?





#2 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2017 - 11:34

Tak jak Tobie napisałem. Mi już zabrakło pomysłów. Może to wina skrzyni.. Zaworki, turbiny, wszystko sprawne. Pod obciążeniem też słyszę jak upuszcza, ale z tego co wyczytałem upuszcza żeby turbo się nie rozpadło.
Czy w Oplu Egr trzeba wykodować? W bmw przynajmniej trzeba.

#3 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 937 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marzec 2017 - 12:24

no dobra a po wymianie turbo moim zdaniem powinna być strojona... z tego co wiem po zmianie turba powinno być strojenie najlepiej na hamowni, a żeby poradzić sobie z upuszczaniem ciśnienia to najlepiej wstawić blow offa, dobry kompormis pomiędzy efektownością a efektywnością, a oprócz turbo masz zmieniony intercooler ?



#4 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2017 - 12:57

U mnie i strojenie i Icek nie pomógł. Może trzeba się z tym pogodzić. Może w wolnej chwili wrzucę filmik jak to u mnie wygląda. Wykres z hamowni też.

#5 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2017 - 14:14

A może to tylko my mamy takie wymagania ;D
Przed chipsem mierzylismy 0-100 i niby seria.

#6 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2017 - 21:11

Może być tak że grucha przy turbinie odłącza za szybko ciśnienie .Chodzi o to że podczas ładowania ciśnienia około 1.1 lub 1.2 bar grucha odcina nam ciśnienie aby nie rozerwało węży czy nawet kolektora u was być może grucha odpina za wcześnie i stąd taki efekt warto obejrzeć ten filmik



#7 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marzec 2017 - 23:29

Sagi991 a spróbuj odpiąć u Siebie map sensor( on jest z tyłu kolektora ssącego na podszybiu, dostęp wydaje się dość ciężki, ale bez problemu włożysz tam ręke i go wypniesz a później na macanego wepniesz) i przejedź się, u mnie wtedy nie działa geometria czyli samochód jedzie dopiero od 2500rpm ale za to nie upuszcza ciśnienia doładowanego w dalszym zakresie obrotów i przyśpiesza dużo lepiej (czuć to szczególnie na wysokich biegach 3,4,5) Z moich obserwacji wynika, że mimo montażu turbiny od 3.0d omega przyśpiesza w dalszym ciągu dokładnie tak samo jak na tej ori 2.5DTI, gdy wszystkie czujniki są popodpinane jak fabryka nakazała...(mam drugą omegę z tym samym silnikiem m57 tylko z seryjną turbiną 2.5dti), przypuszczam że przyczyną jest komputer ECU który wysterowany jest na 150km i nawet jeżeli turbo dmucha więcej, to on upuszcza doładowanie bo limiter nie pozwala dmuchac więcej...

Ale to oczywiście tylko moja teoria, mam nadzieje że razem uda się rozwikłać problem przeładowania i po to założyłem ten temat, aby wspólnymi siłami dojść do przyczyny;) 


.



#8 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 marzec 2017 - 11:55

U mnie po odpieciu nie ma praktycznie reakcji, jest dużo gorzej. Jedyny plus że gada na przelocie lepiej. ;D
Albo mi się wydaje albo po ponownym podpięciu lepiej się zbiera :.D

#9 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 marzec 2017 - 00:16

To inaczej: Turbo nr A3-454191-5015S. Czy jest ktoś w stanie napisać czy ciegno na turbinie jest od zaworu upustowego czy od zmiennej geometrii? Bo na tym forum czytałem posty "jest od geometrii" i "nie ruszaj. Zawór upustowy" ;) to może wiele wyjaśnić. Zastanawiam się też czy gajgera od ciśnienia doładowania nie zamontować. Przynajmniej wiedział bym jakie cyfry się tam pojawiają.

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 marzec 2017 - 05:29

pierwsze pytanie czy faktycznie wali błąd za wysokiego ciśnienia i odcina kiere ? po drugie skoro się tak dzieje to albo faktycznie turbo tak mocno dmucha albo MAP jest walniety, z tego co pamiętam to ten MAP powinien pracować do 1,4 bara, jak ktoś wpakował turbo od 3.0 i odpiął MAP to znaczy że tuning robił u Pana Miecia w garażu, poza tym zmiana softu bo w tej chwili ciśnienie żadane i rzeczywiste różnią się znacznie stąd ten błąd, jesli chcecie to możecie śmigać bez MAPa ale pamiętajcie co robi uboga mieszanka z denkiem tłoka.



#11 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 marzec 2017 - 14:26

AVIX masz u siebie Egr czy go zaślepiłeś?

#12 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 08:54

Sagi nie mam EGR, mam aluminiowa przelotke w jego miejsce.Wczoraj omega straciła geometrie objaw taki jak po odpieciu MAPa tylko najdziwniejsze jest to ze nikt nic nie grzebal i stalo sie to podczas jazdy...Kupiłem op-coma china clone, kasuje błędy, ale nie pokazuje mi bloków pomiarowych...Wku*wiłem sie

#13 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 11:02

No u mnie jak miałem podobny objaw to turbo się rozlecialo :/ sprawdź może luz na wirniku. U mnie olej poszedł w dolot i wydech, ale silnik na szczęście go nie zaciągnął. Co do naszego wcześniejszego problemu to chyba wiem co jest grane. Trzeba wykodować Egr, teraz masa powietrza zadana różni się od rzeczywistej

#14 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 13:46

Kryzys zażegnany, przetarł się wężyk przy elektrozaworku sterującym geometrią, z tej złości na pierwssy rzut oka nie zauważyłem tego uff... Op-com też już rozkminiłem, pokazuje parametry bloków diagnostycznych :) Jak wyjde z roboty to pobawie się tym interfejsem, zobacze jakie mam ciśnienie doładowania rządane i rzeczywiste.

#15 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 15:17

Chociaż u Ciebie dobre wieści ;) po jazdach ze szpecami od bmw diagnoza jest taka że przyciera się turbo.... Generalnie śmiali się z blow offa który zrobił się sam :D zamawiam gajger i muszę sprawdzać co się dzieje podczas tych dziwnych dźwięków które wydaje turbo.

#16 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 15:35

Nic sie nie dzieje, moja tez tak sapie jak upuszczas... Jedna i druga bo mam dwie jedna na seryjnym turbie druga na 3.0d

#17 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 16:41

A jak przyspieszasz? prócz tego pojawiła się spora ilość oleju w dolocie i jest specyficzny dźwięk jakby wirnik się kosił.. Będzie wena to ściągnę rurę i sprawdzę luz..

#18 OFFLINE   AviX

AviX
  • 14 postów
  • Dołączył: 05-03-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 marzec 2017 - 16:50

No jak przyspieszam to w tej od 3.0d upuszcza ale to przez doladowanie a raczej przeladowanie i to 90% wina programu, tak mi sie wydaje, bo jeszcze tego nie ogaranalem... Ale jak przyspieszam i upuszczam gaz to i w tej seryjnej 2.5DTI slysze takie upuszczenie jak by blow off wiec nie wiem z czego Panowie mechanicy sie rechotali

#19 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 marzec 2017 - 09:03

Może dlatego że u mnie przy wolnym wydechu i icku słychać to wyraźnie w kabinie. Irytujący jest dźwięk podczas przyspieszania. Wydaje mi się że to wina geometrii

#20 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 marzec 2017 - 17:02

U znajomego kiedyś wybuchł dolot od przeładowania a przynajmniej taką była diagnoza. Otworzyło go jak konserwe :-P