Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Jak skutecznie i bezpiecznie podniesc moc w omedze b fl 2,5 dti 2003r 150km

Tuning

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pi4tA

Pi4tA
  • 3 postów
  • Dołączył: 25-01-2017
  • Skąd: mazowieckie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 marca 2017 - 20:09

Witam chciał bym poprosić o poradę specjalistów z forum w jaki sposób podnieść skutecznie moc w omedze 2.5 dti 2003 r 150km przebieg 270000 i nie koniecznie najtańszym kosztem , najważniejsze aby było bezpiecznie dla silnika itp no i żebym po przeróbce nie wylądował u mechanika odrazu . Z góry dziękuję za pomoc; )



#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 marca 2017 - 08:17

Użyj szukajki, temat przerabiany na okrągło

#3 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2017 - 20:27

w 2.5dti, co możesz zrobić?

zrobisz chipa, da to coś ale słabo, wtryski są małe, mimo że program bedzie to wtryski nie walną paliwem, więc moc lekko wzrośnie, pewnie ze 20KM, ale mało Nm, a w dieslu niutony robią robotę, 

proponuje zrobić wtryski, czyli w te co masz dać koncówki (rozpylacze) od bmw 2.5d 163KM, mozna dać od 3.0d np 184 lub 193KM ale wtedy turbo bedzie za małe, ale silnik wyraznie urośnie w moc i Nm, 

jesli dasz wtryski od 3.0d to okaze sie ze chłodnica powietrza jest za mała, wiec intercoler trza by zeswapować jakis wiekszy,

potem dojdziesz do wniosku ze jest niezle ale? hmmm coś by wiecej trzeba, wiec najlepiej to sie spisze silnik od 3.0d, 

ja tak dałem,

dałem silnik 3.0d 184KM, rozpylacze od 3.5d, turbo wieksze wirniki o 10mm niż 3.0d!, wydech przeróbka, kolektor dolotowy od 3.0d przerobiony, mapa zmieniona, po tym jeszcze nowa pompa progowa bo tamta nie dawała rady, efekt? silnik posiada wielki moment obrotowy od 1200obr/min do ok 3500obr/min, ale jest ale, skrzynia automat jest za słaba, trzeba jej odpuszczac przy zmianie biegów, 

ale auto zjada fabryczne 2.5dti 150KM :)







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Tuning