Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tarcze i zaciski z vectry 3.0 cdti,3.2 v6 lub co innego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 marca 2017 - 17:37

Witam wszystkich ten temat był już kiedyś poruszany ale można powiedzieć ze nie dokończony.Chodza mi po głowie zaciski z vectry 3.0 lub 3.2 wraz z tarczami 314mm z tego co wiem wchodzą pod felgi 16 ale ciekawi mnie czy jest duza różnica w sile hamowania w porównaniu do serii i czy wchodzą bez przeróbek jarzma itp.Jest to dość tani sposób na uzyskanie lepszych hamulców.Może ktoś wie od czego pasują jeszcze zaciski po za brembo z e38





#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2017 - 14:06

bez przeróbek nie wsadzisz większej tarczy. Chcesz większą tarczę to musisz inne zaciski i adapter



#3 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2017 - 15:44

Czyli pod seryjne zaciski nie wejdą ok! :) ale pod zaciski z 3.2 muszą wejść bo tak fabryka dawała



#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2017 - 16:46

Pod zaciski z Vectry 3.2 wejdą ale musisz zrobić adaptery pod te zaciski i sprawdzić czy wymiary tarczy i zacisku sprawią że wyjdzie adapter odpowiedniej grubości

#5 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2017 - 18:44

A myślałem że wszystko pięknie pasuje tzn kupuje zaciski wraz z jarzmą i tylko przykręcam



#6 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 marca 2017 - 19:47

No właśnie zagłębiałem się w ten temat, na forum jest wiele sprzecznych informacji, ktoś coś palnie, napisze, czasami ktoś tego nie zdementuje. Także myslalem, że tarcze z vectry i zaisk podchodzą p&p. Rozumiem, że zacisk z e38 brembo + tarcza z vectry/signum także bedzie wymagała dorobienia adaptera? 



#7 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2017 - 20:47

No właśnie zagłębiałem się w ten temat, na forum jest wiele sprzecznych informacji, ktoś coś palnie, napisze, czasami ktoś tego nie zdementuje. Także myslalem, że tarcze z vectry i zaisk podchodzą p&p. Rozumiem, że zacisk z e38 brembo + tarcza z vectry/signum także bedzie wymagała dorobienia adaptera? 

Tak



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2017 - 22:27

najtańszą opcją poprawy hamowania jest wymiana elastycznych przewodów na nowe albo w oplocie

to tyle ode mnie



#9 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 marca 2017 - 11:01

Klocki od brembo z e38 mają 120mm czyli są mniejsze od omegowskich ale przez to że mają 4 tłoczki to siła nacisku na nie jest większa a od vectry mają 155mm większe od omegi i brembo ale  mają jeden tłoczek co prawda większy od serii bo ma 60mm ale do tego tarcza 314mm i powinno hamować podobnie jak brembo



#10 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 marca 2017 - 12:42

ktoś zakładał brembo pod felgi 16?



#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2017 - 17:48

Siła docisku jest właściwie taka sama. Większa ilość tloczkow powoduje że klocek jest równomiernie dociskany do tarczy całą powierzchnią.

#12 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 marca 2017 - 20:06

Ok tylko w e38 750 montowane były inne hamulce niż w pozostałych, 2 tłoczki pływające więc nie dokonca większa ilość tłoczków jest równa większej sile hamowania no chyba że inżynierowie z bmw popełnili błąd wkładając takie hamulce do topowej wersji

#13 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 marca 2017 - 21:53

Dokładnie czytając forum bmw większość stwierdziła że w ich bmw 7 zaciski brembo nie dają rady i lepsze są właśnie te 2 tłoczkowe tyle że ich klocek ma ponad 190mm szerokości i podchodzi pod tarcze 334mm



#14 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 marca 2017 - 23:08

Powtarzam, większa ilość tloczkow nie zmienia siły docisku. Powoduje że klocek jest równomiernie docisniety i nie odszktalca się pod wpływem wysokiej temperatury. Jak klocek jest duży to wtedy dobrze jak jest więcej tloczkow.

#15 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 marca 2017 - 19:45

Po sprawdzeniu wielu rzeczy podobne lub takie same zaciski co w vectrze występują w volvo s40/v50 mazda 3 mps ford focus st także wiele ,na naszym forum czytałem że ktoś zakładał te zaciski i pasowały bez adapterów ale ile w tym prawdy?Także mam plan kupić na złomie taki zacisk i po prostu zobaczyć czy będzie pasować ale ciężko będzie go znaleźć.A koszt takich adapterów będzie drogi?



#16 OFFLINE   scania124L

scania124L
  • 80 postów
  • Dołączył: 29-01-2013
  • Skąd: LLU
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2017 - 21:50

Ok tylko w e38 750 montowane były inne hamulce niż w pozostałych, 2 tłoczki pływające więc nie dokonca większa ilość tłoczków jest równa większej sile hamowania no chyba że inżynierowie z bmw popełnili błąd wkładając takie hamulce do topowej wersji

Teraz porównaj średnice tłoczka z zacisku 2 tłoczkowego, a 4 tłoczkowego.


Edytowany przez scania124L, 21 marca 2017 - 21:50.


#17 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 marca 2017 - 21:56

Jestem świadomy że w 750 jest większa tarcza. Ale chodziło bardziej o to że te dwa tłoki mają też większą powierzchnię docisku na klocek niż 4 w podstawowej wersji. Więc uważam że jeżeli zakładać już z e38 to nie nakręcać się na to żeby móc się chwalić ilością tłoczków tylko zakładać te z 750

#18 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 kwietnia 2017 - 20:22

Ktoś może wie jaki jest rozstaw śrub/odległość między śrubami w omegowskim jarzmie ?


Edytowany przez Nimbus, 25 kwietnia 2017 - 20:23.


#19 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2017 - 15:22

Podepnę się pod temat żeby na forum nie śmiecić. Ale do rzeczy. Jaka średnica tarczy hamulcowej będzie odpowiednia pod zaciski Brembo z afly 166 i z jakiego auta tarcza będzie pasować P&P? Myślałem o tarczach z Opla Vectry C OPC 314mm jeśli dobrze pamiętam.



#20 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 września 2017 - 16:17

bez odpowiednich obliczeń nikt Ci nie powie na 100%

 

Trzeba policzyć jaka wyjdzie grubość adaptera.

 

Tarcze p&p pod konkretny zacisk ciężko będzie znaleźć. Może będziesz miał fart i akurat podpasują tarcze z Vectry OPC, ale to na prawdę musiałby być fart