Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek oleju ze skrzyni automatycznej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luka628682

luka628682
  • 73 postów
  • Dołączył: 06-11-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2017 - 16:14

Witam, w mojej Omedze pojawił się ubytek oleju ze skrzyni automatycznej, olej jest na wybieraku od skrzyni. Średnio co pół roku dolewam pół litra oleju..

Skrzynia chodzi dobrze, nie szarpie przy zmianie biegów, jak puszczam hamulec na D auto toczy się bez wciskania gazu, ani nie wywala żadnych błędów na desce.

Tylko te pocenie się jest.. przed przeglądem biorę i czyszczę oznaki wycieku, żeby mieć spokój od diagnostów.. Olej z filtrami (faktura) był wymieniany 3 lata temu (40 tys temu)

Żaden serwis w Krakowie nie chcę się tego podjąć wyciągania skrzyni, jak słyszy automat to koniec tematu, a w innym serwisie powiedzieli mi naprawa 3500 zł.

Tak oczywiście, drugą Omegę jako dawca bym za to kupił i by jeszcze zostało..

Tam gdzie serwisuje auto powiedzieli mi, że najlepiej byłoby nie robić nic, bo przekroczy wartość auta tylko co pół roku uzupełniać stan.

Myślałem również nad tym, żeby wymienić skrzynie na manual, czy jest taka możliwość i czy jest sens?

Jeśli chodzi o manual jest dużo mniej problemów z nim i tańszy w eksploatacji.





#2 OFFLINE   luka628682

luka628682
  • 73 postów
  • Dołączył: 06-11-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 marca 2017 - 23:35

Pomoże ktos z forumowiczów? Skrzynia chodzi dobrze poza wyciekiem na wybieraku. Czy mam jedynie dolewać co pól roku ubytek oleju. Kupno uzywki tez niesie za soba ryzyko kupna szrotu do remontu. Jak jest ewentualnie z wymiana automatu na manual?

#3 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 marca 2017 - 23:41

Możesz wymienić na manual. Pytanie tylko czy jest sens (kosztowo), bo taka operacja będzie sporo droższa niż dolewki oleju przez kilka lat ;)



#4 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 marca 2017 - 23:50

Wymień oring na wybieraku, przerabiałem to u mnie, olej robił plamy na Polbruk jak tylko postała z 3 dni. Po wymianie suchutko. Mam gdzies wymiary tego oringu pisz na priv.

#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2017 - 08:21

Taki oring to tylko w aso. koszt około <200 zł. Trzeba oczywiście zwalić skrzynię i podłubac :-)



#6 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2017 - 13:53

Taki oring to tylko w aso. koszt około <200 zł. Trzeba oczywiście zwalić skrzynię i podłubac :-)

Czesiek nie prawda, można go kupić po za ASO, kolega z forum volvgangster miał taki sam problem i mi go zalatwil (nie pamiętam ceny). Ja wymieniłem sam na lewarku w nieco ponad godzinkę, problem był żeby stary wydłubać.
Zainteresowanym wyślę fotki oringu.

Edytowany przez zico, 03 marca 2017 - 13:59.


#7 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 marca 2017 - 14:15

To nie oring tylko simering kupiłem bez problemu w sklepie z uszczelnieniem technicznym zapodałem 2 sztuki węższe weszły bez problemu dla większej skuteczności :) Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

#8 OFFLINE   luka628682

luka628682
  • 73 postów
  • Dołączył: 06-11-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 marca 2017 - 15:41

Problem w tym Panowie ze nikt w Krakowie i okolicach nie jest zainteresowany wymiana. Jak slysza automat to nie ma tematu albo rzucają takie ceny ze taniej wyszlaby wymiana calej skrzyni.. Czy jak nikt sie nie podejmie to pozostaje mi dolewać olej i nie przejmować sie tym?

#9 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2017 - 18:19

Problem w tym Panowie ze nikt w Krakowie i okolicach nie jest zainteresowany wymiana. Jak slysza automat to nie ma tematu albo rzucają takie ceny ze taniej wyszlaby
wymiana calej skrzyni.. Czy jak nikt sie nie podejmie to pozostaje mi dolewać olej i nie przejmować sie tym?

Nie ma tragedii z takimi dolewkami.

#10 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 marca 2017 - 20:12

Jak jest ewentualnie z wymiana automatu na manual?

prosto , ale po co ? asb to wygoda . 


 

 

Średnio co pół roku dolewam pół litra oleju..

niech se ma co jakiś czas "świeży" 


 

 

Tylko te pocenie się jest..

jest ok i niech se jest. 


Edytowany przez pawel80, 03 marca 2017 - 20:14.

:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#11 OFFLINE   luka628682

luka628682
  • 73 postów
  • Dołączył: 06-11-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 marca 2017 - 22:06

Noi problem z przeglądem jak się trafi upierdliwy diagnosta 😃

#12 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 marca 2017 - 22:26

Umyj przed przeglądem, Akra do silników sobie poradzi.

#13 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 marca 2017 - 21:37

Generalnie z moich obserwacji odnośnie asb, stwierdziłem, że największy problem to odkręcenie/przykręcenie skrzyni. Jak już jest poza autem to już łatwizna - oring/plastikowe pierścienie dystansujące czy te elektrozawory.