Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI - brzęczy/dzwoni po rozgrzaniu

2.2 DTI brzęczenie dzwonienie łańcuch rozrządu

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dieludolfs

dieludolfs
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-02-2017
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 lutego 2017 - 03:40

Witam, co prawda nie jestem posiadaczem Omegi, jednak innego Opla z silnikiem występującym w Omegach, dlatego pozwoliłem sobie założyć wątek w tym dziale.

A więc przechodząc do konkretów - auto to Vectra C 2.2 DTI z manualną skrzynią biegów. Silnik po rozgrzaniu zaczyna brzęczeć, dźwięk jest trudny do zlokalizowania, dobrze go słychać przy nadkolach, przy podwoziu auta oraz na kanale po opuszczeniu osłony silnika, hałas wydobywa się gdzieś z okolic misy olejowej lub może turbiny, jeżdżę tak już przynajmniej dobre dwa lata czyli ponad 40tys km., dźwięk mnie coraz bardziej irytuje, a mechanicy rozkładają ręce. Poniżej przesyłam dwa filmiki na których można posłuchać rozgrzany silnik:






Tutaj natomiast słychać prawidłową prace zimnego silnika, sam głuchy klekot bez dodatkowych hałasów.

https://youtu.be/i9x6lcH2kHs



Auto na dzień dzisiejszy ma przebieg (licznikowy) 324tys km. Osobiście tym samochodem nakręciłem 90tys km, co 12-13tys regularnie wymieniałem olej Shell 5W40 oraz filtr oleju. Latem zeszłego roku zrobiłem eksperyment i zalałem silnik olejem o nieco wyższej gęstości tj. Mobil 5W50, niestety nie przyniosło to żadnych zmian w pracy silnika, więc teraz znów wróciłem do Shella 5W40.

W aucie wymieniłem naprawdę wiele, łożyska na alternatorze, rolkę paska wielorowkowego, pompę wody, napinacz paska, koło pasowe, pasek wielorowkowy, w ostatnim czasie nawet skrzynie biegów wraz z kompletnym sprzęgłem, kołem dwumasowym oraz wysprzęglikiem, wymieniłem również dolny napinacz łańcucha rozrządu, brzęczenie po rozgrzaniu jak występowało tak nadal występuje. Oglądałem wszystkie osłony, nie zauważyłem żadnych drgań, hałasuje raczej coś wewnątrz silnika.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem w Omedze i udało się go rozwiązać?





#2 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 lutego 2017 - 18:07

w 2,2 dti są walki balansowe w misce olejowej, napędza je łańcuch i najprawdopodobniej to jest przyczyna tego dzwięku


gta77

#3 OFFLINE   dieludolfs

dieludolfs
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-02-2017
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 lutego 2017 - 22:26

@gta77 dzięki za ciekawą poradę, nie wiedziałem nawet, że takie urządzenie występuje w tym silniku. Ciekawe jak bardzo by się zmieniła kultura pracy silnika po całkowitym demontażu tych wałków? Z tego co zauważyłem silniki 2.0 DTI nie posiadają "balansów", a jednak ich kultura pracy jest bardzo ładna.

Przeglądając ogłoszenia na OLX i Allegro, dużo osób wałki wyrównoważające wystawia pod nazwą pompa oleju - no właśnie, a gdzie tak naprawdę znajduje się pompa oleju w tym silniku?

Przed następną zmianą oleju postaram się zdemontować misę olejową i zajrzę co tam się dzieje.



#4 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 05 marca 2017 - 14:00

W 2,0D nie ma balansu (mam takie silniki w 2 oplach)

pompa oleju jest w aluminiowej obudowie łańcucha rozrządu

brat miał w omedze 2,2 dth zerwany lańcuch napędu balansów i dowiedział się o tym całkowicie przypadkiem, jeździł długo i nie stwierdził braku tego elementu

w 2,0 benzyniakach vectrach B w wersjach poliftowych też były montowane balanse, w przedliftach natomiast nie, często montowało się silniki z vectry do omegi i trzeba było wyeliminować te wałki - bez żadnych ujemnych skutków dla silnika (trzeba tylko zaślepić kanały olejowe w stropach wału)


gta77

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 marca 2017 - 18:24

łańcuszek balansu ma napinacz hydrauliczny, może już nie trzymać po rozgrzaniu oleju



#6 OFFLINE   dieludolfs

dieludolfs
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-02-2017
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 07 marca 2017 - 18:00

Dzięki Panowie za porady. Zakupiłem już wałki wyrównoważające wraz z łańcuszkiem od sprawnego silnika, w którym pękł wał korbowy.

2ps28h1.jpg




Z tego co się teraz dopatrzyłem nie są one kompletne, brakuje wcześniej wspomnianego napinacza łańcuszka, więc raczej i tak się będę musiał rozejrzeć za innymi. Samego łańcuszka też się pewnie nie da przełożyć bez ruszania wałku korbowego? Z tego co zaobserwowałem na fotografiach wału, łańcuch jest przepleciony przez całą jego długość, a żadnej spinki do rozpinania łańcucha nie zauważyłem.
Sam nie wiem co w takim przypadku zrobić, wymieniać te wałki, czy po prostu pozbyć się łańcuszka, aby ta część nie działała podczas pracy silnika?



#7 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 07 marca 2017 - 21:20

żeby zdjąć łańcuch trzeba zdemontować obudowę rozrządu - sporo roboty zwłaszcza gdy silnik siedzi w samochodzie - jest dość ciasno

wału ruszać nie trzeba


gta77