Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI zmiana programu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 22:21

Witam wszystkich forumowiczów :)

 

Pierwszy etap mojego projektu został zakończony.

 

- już zacząłem dolewać 250ml na bak oleju 2T

- pompa progowa + filtr tak jak być powinny

- wyeliminowałem największą bolączkę mojego silnika czyli "telepanie" poprzez regeneracje pompy CR (osobny temat)

- wtryski sprawdzone (2 wymagały regulacji)

- przepływomierz nowy

- zregenerowana turbina

 

czyli w skrócie przywróciłem system zasilania mieszanką maksymalnie do życia.

Oczywiście w granicach finansowych możliwości, zostało mi jeszcze tylko wyczyszczenie IC i całej reszty dolotu po mojemu :)

 

 

Teraz chciałbym przystąpić do drugiej części mojego projektu a mianowicie zmiania programu.

 

 

Jak wiadomo Omega B FL 2.5 DTI w serii posiada 150KM i 300Nm, jak również wiadomo te same silniki w E39 525D są ustawione na 163KM i 350Nm.

 

Mój silnik na chwile obecną posiada program na 172KM i 370Nm.

 

Będąc u profesjonalnego tuningowca parę lat temu, fachowiec nie był w stanie wykrzesać więcej niż podane konie i Nm.

Jak sam powiedział "coś jest nie tak od strony mechanicznej" (oczywiście jak nawet do dnia wczorajszego błędów komputer nie pokazywał) a że się uparłem że chce więcej mocy (wiem, mój błąd - młody głupi człowiek) zrobił co mógł według jego granic rozsądku.

Nie chciał podnosić na chama parametrów gdyż jak sam stwierdził miał przyjemność czipowania takich silników i spokojnie kręcił je na 190KM i 400Nm a w moim przypadku ustawienie parametrów na taką moc oznaczało niewyobrażalnie wielką czarną chmurę.

 

Teraz wiadomo co było nie tak, pompa CR i turbo.

Na wykresie (umieszcze przy najbliższej okazji bo mam go w samochodzie) widać nierówny przebieg mocy.

Mistrz wyrównał ten program maksymalnie jak tylko potrafił.

Potwierdza to to, że pompa CR nie wyrabiała, mimo zadanego programu nie była w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, w sumie tak samo turbo.

 

Od tamtej pory mimo niedosytu jeździłem i jeździłem (nawet dałem rade zajeździć 2 skrzynie biegów) i w końcu wziąłem się za takie modyfikacje od odpowiedniej strony (mam nadzieje).

 

I wracając do tematu :)

 

Mój plan to 200KM i 400Nm (lubię równe liczby)

 

Pojawiają się następujące pytania:

 

- czy nie za dużo, a jeśli za dużo to o ile, od razu powiem że rozumiem z czym wiąże się przekroczenie granicy ale jestem na to przygotowany 

 

- ile Nm R25D jest w stanie wytrzymać? (ta kupiona za 70 zł pracuje już dłużej niż ten "ideał" za 350 :))

 

- ile Nm tylny most jest w stanie wytrzymać? 

 

- czy wycięcie katalizatora pozwoli na większy przyrost KM/Nm - marzy mi się przelot 2.5" ale od czegoś trzeba zacząć

 

- jaką prędkość maksymalną układ silnik-skrzynia-most jest w stanie, w przypadku Omegi osiągnąć, gdyż jak się okazuje na padniętej pompie CR u mnie było to 215 km/h, opony 225/55R16, obroty około 4500 (czyli chyba max?), nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie gdyż przy tej prędkości wole patrzeć na drogę.

 

 

Po wymianie 2 skrzyń, na niższych biegach już nigdy (prawie) gazu do końca nie wciskam (ostatnia stanela na 3ce) :)

Turbo studzę zawsze, na zimny silniku nigdy nie daje do pieca, olej i filtry zawsze wymieniam co 10 tyś. km (filtr odmy co 20 tyś.).

Ogólnie wiem z czym się wiąże przerost mocy ale chcę poznać Wasze zdanie w tym temacie.

 

Klubowicze, liczę na Wasze porady.

 

 

 

 

 

 

 

 





#2 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 06:20

Sam program zrobil robote czy zmieniales cos mechanicznie? Turbo, wtryski itd... Jakie to sa koszta?

#3 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 09:32

Sam program pociagnal na 172KM 370Nm, ale jak juz powiedzialem jesli silnik jest zdrowy i reszta osprzetu jest OK bezpiecznie mozna wykrzesac 190KM i 400Nm - tak powiedzial moj tuningowiec.



#4 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 09:39

Ile taki zabieg? Masz manuala? Ciekawe jak automat pociagnie

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 10:29

Ciekawe jak automat pociagnie

 

5L40E jest w stanie przenieść 400 Nm (krótkotrwale)


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 11:00

5L40E jest w stanie przenieść 400 Nm (krótkotrwale)

U siebie zmieniales program?
Podnosiles w jakikolwiek sposob moc?

#7 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 11:45

Taki zabieg pare lat temu kosztowal mnie 600 PLN, cena sie nie zmienila. Skrzynia reczna.



#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lutego 2017 - 16:12

U siebie zmieniales program? Podnosiles w jakikolwiek sposob moc?

Nie było i nie ma takiej potrzeby.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2017 - 14:53

zmienilem wtryski na te z e60 od 2.5 do tego program i turbo seria ustawione na 1.35 bara, koni nie udalo sie zhamowac bo sie blow off otwieral ale wyplula 420 niutkow, idzie pieknie spalanie w trasie najnizsze jakie zszedlem to 5.2 ale spokojnie w granicach 6 da sie jechac z 4 osobami na pokladzie, minus czarna chmura jak dobrze dasz po garach, plany to intercooler wsadzony centralnie w zderzak i w przyszlosci turbo



#10 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lutego 2017 - 19:22

Panowie a jak przyspiesza wasze DTI do 100 ?Jestem bardzo ciekaw bo moja omcia najwyraźniej ma więcej niz te 150 km .Ktoś w ogóle sprawdzał jakie ma przyspieszenie normalna 2.5 dti bo na wiki deklarują aż 11 sek :o



#11 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lutego 2017 - 19:28

2.5dti to słaby temat, w 3.0d można sporo porobić, moje 3.0d mialo coś koło 8sek do 100km/h w automacie, skrzynia 5l40e wytrzyma dużo wiecej niż 350Nm, nie mam zhamowanego auta i nie wiem ile ma koni, ale jest wyrazna róznica, mysle ze 230+KM moze miec



#12 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lutego 2017 - 20:41

Muszę swoją zabrać na hamownie aby się upewnić co do koni normalnie w dowodzie mam wpisane 150 ale nie km tylko kw  :p może jakiś błąd ale w ubiegłym roku gdy nie zerwała przyczepności na suchym to też miała 8 sek co mnie bardzo cieszy 



#13 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 marca 2017 - 21:16

A tak się zastanawiam czy nie wywalić wiatraka ic w tamtym roku wszystko rozbierałem i czyściłem gdy na stole leżał wiatrak uruchomiłem go i działał ale jak wsadziłem do omegi to już nie :? dlatego myślę nad wywaleniem go będzie lepszy przepływ powietrza? co o tym myślicie ?



#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2017 - 23:03

co o tym myślicie ?

Ja w ogóle o tym nie myślę, siedem lat temu wywaliłem ten niepotrzebny złom.  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2017 - 15:56

Ja w ogóle o tym nie myślę, siedem lat temu wywaliłem ten niepotrzebny złom.
tak samo ja się poruszałem, do dziś leży w piwnicy nie wiem po co.

#16 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 marca 2017 - 18:25

czyli juz mam co robic w sobote :)



#17 OFFLINE   Sagi991

Sagi991
  • 68 postów
  • Dołączył: 15-08-2016
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 marca 2017 - 17:51

Zobacz mój temat, przerabiam to samo. Jak szukasz mocy to prosta rura Ci w tym pomoże. Przed zmianą ic wyszło mi prawie 400Nm. Teraz szykuje się na przelot 3" i wtryski. Skrzynia oczywiście automat. Sprawdź zawór sterowania turbiną.

A jeżeli już tutaj się udzielam, czy ty też pod obciążeniem czasami słyszysz syk. Tak jakby upuszal ciśnienie. Po odpuszczeniu gazu też tak mam i mnie to za bardzo nie martwiło, ale podczas przyspieszania czasami słyszę "transformersa" 😁