Rok:1997
Silnik:X20XEV
Witam. Kupiłem Omegę, która od początku miała ten błąd. Posiadam instalację gazową sekwencyjną, firmy DT Systems. Omega jest mułowata przez ten błąd (na benzynie i na gazie) i dodatkowo szarpie w różnych zakresach obrotów i przyspiesza raz mocniej raz słabiej. Dziś podmienię czujnik spalania stukowego, ale wczoraj przy sprawdzaniu kostek zauważyłem pewną rzecz. Otóż dla testu odpiąłem czujnik położenia wałka rozrządu, odpaliłem auto i nie było żadnej różnicy. Wydaje mi się, że po odpięciu tego czujnika, ECU powinien przejść w tryb awaryjny i ustawić odcięcie przy 4500 rpm/min - przynajmniej w innych Omegach tak miałem, a tutaj nic. Praca silnika się nie zmieniła. Czy te czujniki są zależne? A może tak naprawdę uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu?