Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

chłodniczk oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lutego 2017 - 11:41

Rok:1998
Silnik:x25xe

 

 

Panowie!
Co myślicie o tym?
https://www.olx.pl/o...D5-ID1U4YH.html

Warto kupić czy używke z rozbiórki, bo co do używki mam obawy że za chwilę znowu strzeli a wymiania na nową fabryczną odpada bo w jednym z tańszych sklepów z częściami gość powiedzial 1900 zł...





#2 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lutego 2017 - 18:25

Kolego to ci gość wyjechał z cena! Ja na szybko przeszukałem neta i znalazłem w cenie 280zł. Nowa ale fakt że zamiennik. To nie jest część elektroniczna, a wiadomo że nasze autka nie bardzo tolerują takowe zamienniki, no ale chłodniczka oleju to myślę że spokojnie można zaryzykować. No chyba że stać cię na taką za 1900 to już twój wybór i twoja kasiura.
Pozdri

#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2017 - 22:26

40tys zrobione na olxowej i jest ok

ważne żeby była prosta, zdawały się kiwaczki, nie ma problemu z wymianą


Edytowany przez barteklodz, 23 lutego 2017 - 22:27.


#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2017 - 13:33

Ja kiedyś jak zerwałem gwint przy okazji wymiany głowic kupiłem jedną i od razu ciekła ale gośc wysłał 2 i przez 50tyś nie było problemów.

Na aledrogo jak kupujesz to masz gwarancje zazwyczaj , jak nie puści przez tydzien to powinna trzymac.

Tej z Twojego linku nie testowałem.

Zawsze mozesz dać uzywke na test szczelnosci to od razu wyjdzie.



#5 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 kwietnia 2017 - 18:36

Koledzy mam takie pytanko . Znajomemy w omexze 2.5 automat pojawił sie olej w płynie chłodniczym . Z racji ze UPG były robiond 2tygodnie temu padło na chłodniczke oleju silnikowego bo zaczeło go sporo ubywać. Dzis diagnoza sie potwierdziła . Chłodniczke potraktowalismy powietrzem 8 bar i jest dziura . I ty pytanko sa dwa rodzaje tych chłodniczek? Kolega ma taka jakby z aluminium. W mojej 3.0 jest taka z mosiadzu. Podobno ktoraz z tych dwoch lubi czesciej pekac od drugiej . Jakto z tym wszystkim jest?

#6 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 kwietnia 2017 - 20:15

Ja ostatnio wymienialem i zalozylem z aluminium

#7 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 kwietnia 2017 - 16:50

Czyli sa dwa rodzaje. Ciekawe ktora lepsza.

Edytowany przez manieko58, 05 kwietnia 2017 - 16:51.


#8 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 kwietnia 2017 - 19:33

Podobno miedz reaguje z płynem chłodniczym i dlatego ori chłodniczki lubią strzelać



#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2017 - 19:44

problemem jest korozja aluminium przy kontakcie z miedzią

czyli głowice, nagrzewnica, chłodnica zarastają od środka i dość szybko pojawia się problem



#10 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2017 - 19:39

Witam po pewnym czasie. Zabrałem się za chłodniczke i teraz... jej nie ma. Stwierdziłem że dam sobie spokój ducha ponieważ magicy tzw "stolarze" którzy grzebali w mojej Omie nim ją posiadłem odwalili kawał dobrej fuszery... Teraz wygląda to tak pod autem
https://photos.googl...WpFR3ROOVh6R1Nn



#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 kwietnia 2017 - 20:53

to teraz masz motywację do założenia zewnętrznej chłodnicy :D



#12 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 kwietnia 2017 - 20:57

właśnie pomyślę o niej ale już w przyszłości, jaką prponujecie? jakaś konkretna czy obojętnie jaka?



#13 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 maja 2017 - 10:48

Mam szybkie pytanko i jeszcze mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie :)
W weekend majowy samochód postał sobie 5dni i jako, że dość systematycznie sprawdzam stany płynów itd. to zaskoczyła mnie niemiła niespodzianka w zbiorniczku wyrównawczym :/

7110e46c2cd00fcamed.jpg

Wygrzebałem masło ile się dało bo musze codziennie dojeżdżać do pracy ale pojawia się i to coraz więcej a przynajmniej tak to wygląda.
Zrobiłem dzisiaj test CO2 i odczynnik jest non stop niebieski a męczyłem go chyba z 20min.
Oczywiście działa bo po dmuchnięciu w rurkę odczynnik momentalnie zmienił kolor.

da45ae5cc23fc39emed.jpg

4d9f55d8c89115f8med.jpg

No i teraz pytanko, czy mogę się jeszcze łudzić, że to chłodniczka oleju czy nastawiać się na UPG bo jak olej "wali" w układ chłodzenia to test CO2 nie ma sensu?

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 maja 2017 - 19:59

Mam szybkie pytanko i jeszcze mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie :)
W weekend majowy samochód postał sobie 5dni i jako, że dość systematycznie sprawdzam stany płynów itd. to zaskoczyła mnie niemiła niespodzianka w zbiorniczku wyrównawczym :/

7110e46c2cd00fcamed.jpg

Wygrzebałem masło ile się dało bo musze codziennie dojeżdżać do pracy ale pojawia się i to coraz więcej a przynajmniej tak to wygląda.
Zrobiłem dzisiaj test CO2 i odczynnik jest non stop niebieski a męczyłem go chyba z 20min.
Oczywiście działa bo po dmuchnięciu w rurkę odczynnik momentalnie zmienił kolor.

da45ae5cc23fc39emed.jpg

4d9f55d8c89115f8med.jpg

No i teraz pytanko, czy mogę się jeszcze łudzić, że to chłodniczka oleju czy nastawiać się na UPG bo jak olej "wali" w układ chłodzenia to test CO2 nie ma sensu?

skoro nie ma spalin to chłodniczka pękła



#15 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 maja 2017 - 08:21

Rownie dobrze moze byc uszczelka a spalin niebedzie gdy pusci miedzy kanalami olejowym i wodnym.
Ale najlepiej zaczac od chlodniczki .

#16 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 maja 2017 - 19:04

No cóż, ani jednego ani drugiego nie chce mi się robić ale chyba chłodniczka będzie mniej kosztowna :p 
Rozumiem, że do tej z OLXa to normalnie się dokręca ten "dekiel" i gra i buczy , tak ?

Ps. te chłodniczki są identyczne w 2.5/3.0 i 2.6/3.2 , tak ?


Edytowany przez WOYSA, 07 maja 2017 - 19:12.


#17 OFFLINE   e09

e09
  • 73 postów
  • Dołączył: 04-11-2016
  • Skąd: Jaslo
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 maja 2017 - 20:39

Teoretycznie dajesz dekielek, zakrecasz na miejsce wszystko i śmiga a praktycznie możesz mieć poniszczony dekielek tak jak ja przez uszczelnienie stanie się trudniejsze a myśl o ogromnie pracy jaki trzeba włożyć by to ewentualnie poprawić odrobinę odstrasza

#18 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 maja 2017 - 21:18

Miałem kiedyś 2 zrąbane chłodniczki z deklami ale wywaliłem na śmietnik bo leżały tak chyba z 6 lat w gratach na wszelki wypadek i myślałem, że już nigdy mi się to do niczego nie przyda :p 



#19 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 czerwca 2017 - 22:03

Dzisiaj w końcu powalczyłem trochę i wymieniłem to to.

Zrobiłem płukankę 3x i dalej widać masełko, znacznie mniej niż wcześniej i jeszcze się łudzę, że to z obiegu bo w sumie dość długo jeździłem na tym :p
Standardowo jedna śruba (tym razem olejowa) ukręcona :) ale na szczęście miałem jedną w zapasie po akcji sprzed ~6 lat :)

Pojeżdżę chwile, spuszczę to jeszcze raz i jak będzie dalej to samo to wiadomo co to jest...

Najwyżej babcia pójdzie na graty.


Edytowany przez WOYSA, 03 czerwca 2017 - 22:04.


#20 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 lipca 2017 - 20:14

No cóż.

Kupiłem używkę na forum i poszalała aż 3 dni a do tego wywalało jeszcze olej przez przewody, więc nie dość, że znowu układ był zawalony masłem to jeszcze plamy po oleju wszędzie i to nie małe :/

Szkoda mi już było dolewać oleju za 45PLN/litr więc zamówiłem zamiennik z OLX, nowe uszczelki i 2 śruby na zapas w razie znowu jakąś ukręcę :D

Tym razem obyło się bez ukręcenia śruby :D ale patrząc na ceny w ASO 46PLN/sztukę i trzeba czekać min 3 dni to wolałem sobie załatwić je wcześniej :)
Tym razem już nie 10h motania się ze wszystkim włącznie z płukanką tylko 6 ;) ale i tak nie chcę już tam zaglądać do końca życia tej Omegi :D
Podsumowując, szkoda kupować oryginał z odzysku (chociaż raz mi się udało kupić taki co śmigał przez 5lat mojego użytkowania i pewnie dalej śmiga) bo 250PLN z przesyłką to znacznie mniej w stosunku do pracy którą trzeba wykonać, zwłaszcza jak jeszcze dochodzi instalacja LPG i takie tam.

Oby jeździła jak najdłużej :D