Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z wycieraczkami

wycieraczki wycieraczka problem nie działa przekaźnik nie działają

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 lutego 2017 - 19:43

Rok: 1994r.
Silnik: 2.5 v6

 

Witam, bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc lub podpowiedź.

 

Miałem dziś jechać przez całą Polskę, jednak nagle padły mi wycieraczki. Najpierw zaczęły tak bardzo wolno działać a następnie w ogóle przestały działać.

 

Udało mi się dostać i zmienić silnik, jednak dalej jest to samo. Po włączeniu na 1 i 2 bieg brak reakcji, po włączeniu na 3 bieg raz drgną i po ok. 10 sekundach znowu. I tyle. Słychać w kabinie jak manetka przełącza i jak "tyka" chyba przekaźnik po kierownicą.

 

Tak więc prąd dochodzi, bezpiecznik ok, przekaźnik wydaje mi się że ok ale nie mam pewności.

 

Czy to może być manetka? Spryski działają - czy może w takim przypadku nie działać sterowanie wycieraczkami?

 

Po wyjęciu przekaźnika tak samo, gdyż jutro muszę jechać i nie wiem jak to naprawić.

 

Proszę o jakąkolwiek pomoc.





#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2017 - 20:34

a nie zatarte są ramiona? Jak miałes silnik odpięty to chodziły lekko?



#3 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 lutego 2017 - 22:56

Ramiona nie były w złym stanie, delikatnie puściłem im WD-40 i na gałkach są ruchome. Jak cały mechanizm leży pod maską, to jak włączam manetką 1 i 2 bieg to w ogóle nie reagują, czasem drgną, natomiast jak przesunę na 3 bieg (najszybszy) to trochę się poruszą - zatrzymają - po czy po ok. 8-10 sekundach jak gdyby wracają do punktu położenia. Tyle że tą próbę robiłem bez wycieraczek ale to chyba nie ma znaczenia.

 

To nie kwestia silnika, bo na moim starym i kupionej używce działają tak samo.

 

Jeśli to kwestia manetki to takie pytanie: czy do starej Omegi z 1994r. będzie pasować manetka z regulacją czasu działania wycieraczek z nowszych wersji czy tam jest inna kostka? BO na internecie prawie same nowe manetki - nie zależy mi na tej regulacji (pokrętle) tylko na samej manetce (przełączniku).


Edytowany przez Semen, 09 lutego 2017 - 23:18.


#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2017 - 23:36

A przypadkiem nie wina przekaźnika żółtego pod maską w trójkątnej skrzynce? Bo miałem podobne objawy i też myślałem że manetka a okazał sie przekaźnik bo miał zimne luty.

#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lutego 2017 - 00:24

Zaczalbym od przekaźnika

#6 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lutego 2017 - 09:16

Chodzi o tą skrzynkę trójkątną w komorze silnika? A jeśli to on to czy sprzedają to jeszcze w serwisach Opla?

 

Tyle że w tej skrzynce to wg Sam naprawiam nie ma przekaźnika wycieraczek. Ja też nie widzę tam żółtego przekaźnika, tzn. takiej żółtej kostki.


Edytowany przez Semen, 10 lutego 2017 - 10:28.


#7 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lutego 2017 - 10:11

Tak o tą skrzynkę tego to nie wiem czy sprzedają pewnie tak ale cena kosmos, lepiej kupić używkę. Pewnie inne ople mają podobny przekaznik. Ja szukałem od wycieraczek po kable manetke aż rozebralem przekaznik i widać było słabe luty na stopce. A poza tym były nóżki zasniedziałe mocno.

#8 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2017 - 10:33

do roku 97 żółty przekaźnik był pod kierownicą



#9 OFFLINE   Semen

Semen
  • 110 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 lutego 2017 - 14:18

Ok, dzięki za podpowiedzi. Jednak okazało się, że rzeczywiście winny był sam mechanizm - nocą ogrzewał się w garażu i jako tako działał a w dzień jak stał pod chmurką to wolno działał aż w końcu padł.

 

Mimo wymiany silnika było dalej to samo. Dziś wymieniłem mechanizm i też nic. Ale...

 

Ważna informacja to taka, że tak jak pisał Machony79, w autach do 1997r. przekaźnik od wycieraczek jest pod kierownicą (u mnie akurat jest czarny nie żółty).

 

Dziękuje jeszcze raz za podpowiedzi. Zawsze można na Was liczyć :)


Edytowany przez Semen, 14 lutego 2017 - 11:32.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wycieraczki, wycieraczka, problem, nie działa, przekaźnik, nie działają