Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5dti nie odpala (Y25DT)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2017 - 08:40

Rok: 2002
Silnik: Y25DT

 

Witam,

 

Panowie opisze po krótce problem. Proszę o informację od czego zacząć poszukiwania.

Generalnie omega 2,5dti nie chce odpalić przy "pierwszym" odpaleniu - czyli np. po nocy.

Jak jeszcze było ciepło to trzeba było ze 3 razy zakręcić i auto zapalało.

Teraz kiedy są mrozy kręcić muszę i czasem po 11 razy żeby odpaliła.

Taka sytuacja dzieje się tylko podczas tego "pierwszego" odpaleniu po powiedzmy dłuższym postoju, czyli np. po nocy.

Każde następne odpalenie, czy to po postoju pod pracą, czy pod sklepem nie ma najmniejszego problemu, cyk odpala od przysłowiowego strzała.

Proszę o sugestie i podpowiedzi gdzie zacząć szukać źródła problemu..





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2017 - 09:17

od czego zacząć poszukiwania.

 

Od trywialnego spr. błędów. Filtr paliwa, pompki, świece itd. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2017 - 09:18

Mógłbyś nieco rozwinąć wątek filtr paliwa -pompki ?



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2017 - 09:26

Nie ma co rozwijać, tylko sprawdzać:

- kiedy filtr paliwa był wymieniany

- wstępne ciśnienie paliwa spr. "kompem"

- świece sprawdzić działanie


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2017 - 08:29

U mnie podobne, nie takie same, objawy byly przy popsutym czujniku temperatury.

Komputer dostawal bledna informacje o temperaturze silnika i dawal za malo paliwa.

Skonczylo sie to ze ostatni raz przed wizyta u mechanika odpalilem Omege plakiem.



#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2017 - 19:11

świece sprawdzić działanie
myślę że to najmniejszy problem CR powinien bez niech odpalić nawet na minusie, moje TDI 25 letnie pali bez świec przy ujemnych temperaturach fakt że dłużej trzeba pokręcić ale gada, ale tak jak pisze Czeladnik filtr i wstępne ciśnieni i odczytać błedy