Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Padł silnik ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2017 - 19:47

Rok: 2000
Silnik: 2.2 DTI /22YDTH/

 

Witam,

Mam problem i proszę o podpowiedź

podczas jazdy padło mi auto. W trakcie wyprzedzania przy ok 90-100km/h "chrumknęło" coś z przedziału silnika /dźwięk trwał ok 1 sek./ po czym zapalily sie kontrolki - jak przy zgaszonym silniku a wł. zapłonie, obrotomierz na "0". Wspomaganie praktycznie zniknęło, zatrzymałem sie więc na poboczu i juz bez odpalania silnika - laweta i do mechanika, gdzie czeka na swoja kolejkę.

Od rana tego dnia, przed podróżą, dziwnie reagował na gaz podczas jazdy, był ciut słabszy, gorzej się wkręcał na obroty, szczególnie pow. 2000 obr /odczuwalnie wolniej dochodził do 130-140/ i tak jakby klepały zawory przy rozpędzaniu, takie nieprzyjemne terkotanie, ale nie jakieś metaliczne.

po 100 km sprawdziłem olej, ale tragedii nie było /kontrolka sie nie zaswiecila od ciśnienia/, dolałem ok 0,8 bo na bagnecie bylo minimum.

Po ok 200-300m glosniejsza praca wróciła.

Po kolejnych 40 km wkrecał sie jeszcze słabiej i toczyłem sie na wyzszych biegach ale niskich prędkosciach, tak by przejechac przez miasto.

I za miastem 10km podczas wyprzedzania "coś" się poddało.

skojarzenie:

1-sze: pękł łańcuch, stąd dźwięk przypominał przeciągnięcie czegoś w silniku - dlatego nie kreciłem rozrusznikiem juz by nie pogorszyc

2 - obróciło panewkę/ki /może poziom oleju? może luz na panewce - ale objawy z netu inne/

3-cie - pompa padła VP44 - po czym odcieło i zgasiło zapłon. / tylko cos mi sie kojarzy ze obroty powinny być a ja efekt mialem jakby silnik przestał się obracać/

 

Podpowiedźcie mi jakie objawy towarzyszyły by w 3 przypadkach? Ja nie słyszałem żadnego głośnego uderzenia, stuknięcia, tylko 1 sek. rumor z przodu.

Może coś da się wywróżyć póki auto czeka na chirurga?

Olej od zawsze 5w30...

Silnik suchy, bez uszkodzeń, poziom chłodzącego ok,

brak widocznych uszkodzeń





#2 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 25 stycznia 2017 - 21:25

w tych silnikach lubią pękać wały korbowe

ale jakie są objawy to się nie spotkałem


gta77

#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 stycznia 2017 - 22:24

o tym nie wspomnialem ale faktycznie, cos kiedys było na wątkach. Nikt jednak nie potwierdził by mu się to zdażyło... ale pęknięcie wału powinno być spektakularne i głośne...



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 stycznia 2017 - 01:25

ale pęknięcie wału powinno być spektakularne i głośne...

Nie koniecznie. W 2.0 i 2.2 dti pęka na panewkach głównych, więc wał zostaje w osi.  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 stycznia 2017 - 23:20

e1045b0aa94c.jpg

 

zwykle po podmianie na sztywne koło albo kiedyś silnik pracował ze sztywnym kołem

silnik nie był zablokowany

 

 

albo zablokowany popychacz (terkotanie)i pękł języczek > odłamki poszły w łańcuszek który pękł > tłoki w zawory i koniec jazdy


Edytowany przez barteklodz, 27 stycznia 2017 - 23:23.


#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 lutego 2017 - 22:10

Silnik u magika... w końcu ktoś do niego zajrzał..

Póki co, test na obracanie się wału - kręcąc na kole pasowym obraca się do pewnego momentu...

Na dniach będzie zdjęta głowica by dokładniej się przyjrzeć

PS. przy zatartej panewce też tak może być ?



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2017 - 22:27

może ślizg łańcucha zmieliło?



#8 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 lutego 2017 - 23:00

raczej nie...  słabo chodził od jakis 120km tego dnia... raczej luzujący sie slizg by tego nie zrobił...

poza tym, rok wczesniej byla uszczelka zmieniana i akurat slizg był zmieniany



#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lutego 2017 - 22:15

a jednak wał pękł na pół....dokladnie miedzy 2 a 3 tlokiem. Obracają sie razem do pewnego momentu poczym 3 pozostaje w gornym a 4 dolnym polozeniu.

A więc omcia wyzionęła ducha... 

Raczej nie dostanę działającego silnika na aukcjach...

Szkoda tarcz ,klocków i opon. Praktycznie nówki, heh

Dziwne ale tłoki nie walnęły w zawory i góra sprawna.


Edytowany przez rafja, 12 lutego 2017 - 22:17.


#10 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 lutego 2017 - 22:28

Zapodaj ogloszenie o goly slupep- moze ktos z forumowiczów ma?

#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 lutego 2017 - 23:13

nie wiem czy to jest sens, mechanik wezmie z 1,2k za robocizne, a zmieniajac slupek to nie ma pewnosci ze reszta bedzie ok i znowu nie popadne w koszty... juz chyba wole 3k wrzucic w inne auto



#12 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 13 lutego 2017 - 16:47

ja na wakacjach kupiłem do zafiry 2,0 dth za 1k zł i się trafił w zajestanie, przy mrozach -20 palił po jednym grzaniu świec

mam gdzieś resztki starego silnika, jakby wał z 2,0 był taki sam to mogę Ci go za 50zł sprzedać, u mnie w silniku dół był ok tylko strasznie się lał i pourywane były świece w głowicy - taniej mi wyszło wymienić silnik niż robić głowicę  


gta77

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lutego 2017 - 20:40

no to nieźle

jak masz wszystko porobione to lepiej podmień słupek na sprawny, zrobić trawersy, ustawić pompę i do auta,

 

 

 

wał od 2.0 nie pasuje, inne wykorbienie



#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 lutego 2017 - 21:07

szukam właśnie słupka, ciężko o coś sprawdzonego. to nie salon :)

Na tłoku i spodzie głowicy zauważyłem takie jakby malutkie osady, jakby kamień... co mogło być powodem czegoś takiego ?

Jest jakiś inny powód poza zmęczeniem materiału, przez który mógł pęc w połowie wał ? kondycja wtrysków? Odpalał normalnie...



#15 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 marca 2017 - 06:55

czas pożegnać się z omega. ktoś zainteresowany budą ? w ciągu roku dużo było rzeczy wymienionych na nowe i firmowe

#16 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 marca 2017 - 09:33

http://allegro.pl/om...38.html#thumb/1


Może warto naprawić, teraz silników nie brakuje


Podałem przykładowy.


tomek14829

#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 marca 2017 - 09:59

wiem,  to juz koniec swiata. szkoda dokladac, od paru dni juz mam nowe autko, wieśwagen 2.0 140 :) po prostu chcę zrobić miejsce  i pozbyć sie gratów, a mam tego. przepływka, aluski 16", telefon. silnik + przekladka + oleje, filtry + robocizna + jakies uszczelnienia to do 3000 dobiję. 

Poza tym juz nie mam czasu, pojawiam sie tylko na weekend, wiec nie bede wiecznie trzymal budy u mechanika.



#18 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 04 marca 2017 - 10:28

a jakież○ to felgi, jakieś zdj na pw można prosić i orient cenę ?



#19 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 marca 2017 - 22:31

felgi 16" org opel. cena do ustalenia, akurat sa na stojaku bez opon letnich. na pewno proste, nie poździerane, normalne ślady. I co się rzuca w oczy i w trakcie eksploatacji - sooolidne. to nie chinczyki, ktorre po 10k km trzeba prostować.

zdjecia moge wrzucic na @, jutro bede miał


https://www.olx.pl/o...D5-IDkHECK.html

1,5kzł.  Ja już mam inną zabawkę. Zainteresowanym coś dorzucę  z opelka. 

Może zdjęcia mao wyraźe, wygląda lepiej, no i lampy nówki prawie - 1,5 roku jak były obie zmieniane.


Edytowany przez rafja, 04 marca 2017 - 22:32.


#20 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 05 marca 2017 - 10:47

Serio gdyby nie czas ubezpieczeń to bym ją wziął i zrobił :)