Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ogrzewania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Janusz17

Janusz17
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2017 - 13:49

Rok:1999
Silnik:2.5 V6

 

Witam wszystkich, na wstępie chciałem poinformować że jestem tutaj nowy i potrzebuję pomocy, szukałem już na forum tematów związanych z moim problemem ale niestety nie idzie go rozwiązać. Dlatego postanowiłem założyć nowy.

Sprawa dotyczy Opla Omegi B kombi 2.5 V6.

Mianowicie chodzi o to że po wymianie wężyka od wody przestało mi grzać w aucie, próbowałem wiele, na nowo spuszczałem i zalewałem płyn, podnosiłem przód auta i powtarzałem czynność, dostałem się do przewodów nagrzewnicy znajdujących się pod podszybiem, okazało się ze jeden przewód jest ciepły drugi letni postanowiłem przedmuchać nagrzewnice w celu sprawdzenia jej drożności, i wydaje się ze wszystko jest ok, po dalszych poszukiwaniach przyczyny znalazłem pod zbiorniczkiem wyrównawczym silniczek który faktycznie nie działał, kupiłem nowy i zamontowałem niestety nic to nie pomogło auto łapie temperaturę wentylatory się włączają a powietrze z nawiewów leci zimne. czy ktoś mógłby mi jeszcze podsunąć jakiś inny pomysł jak sobie z tym poradzić?, nagrzewnica mimo wszystko do wymiany? czy może coś innego? Raz było tak że jak złapał temperaturę zaczęło dmuchać ciepłe ale jak tylko wyjechałem z garażu aby się przejechać w celu sprawdzenia czy będzie wszystko dobrze po paru km na nowo leciało zimne powietrze.

Proszę o pomoc

 

 





#2 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2017 - 14:05

jesli przed wymianą wężyka było ok, to po poprostu układ jest zapowietrzony,

przerabiałem to pare tygodni temu tylko że w 2,0 ale układ jest ten sam.

Też spuszczałem i zalewałem na nowo układ kilka razy na różne sposoby 

i leciało ledwo cepłe , po kilku dnach sam się odpowietrzył.

Natomiast w swojej 3,2 odpowietrzanie natychmiast i bez problemu.

Sprobuj po zagrzaniu silnika do około 100 i wyłączeniu się wentylatorów zgasić silnik i powoli odkręcić zbiorniczek,

może to pomóc w odpowietrzeniu.



#3 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 24 stycznia 2017 - 14:22

Sprobuj po zagrzaniu silnika do około 100 i wyłączeniu się wentylatorów zgasić silnik i powoli odkręcić zbiorniczek, może to pomóc w odpowietrzeniu.
 

Tylko żeby się Janusz nie poparzył   :coolio:

#4 OFFLINE   Janusz17

Janusz17
  • 2 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2017 - 15:45

Dzięki za podpowiedź.



#5 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2017 - 20:24

adam7213, on 24 Jan 2017 - 14:05, said: Sprobuj po zagrzaniu silnika do około 100 i wyłączeniu się wentylatorów zgasić silnik i powoli odkręcić zbiorniczek, może to pomóc w odpowietrzeniu.   Tylko żeby się Janusz nie poparzył

I to pomaga?
Jakiś czas temu też robiłem kilka zabiegów z płynami u siebie i jak leciało gorące powietrze tak teraz już ledwo letnie.

W sumie mi to tam jakoś nie przeszkadza a na zabiegi odpowietrzania/dolewania plynu przez tamten odcinek przy nagrzewnicy jakoś nie mogę sie zabrać :)
Może to będzie dobry patent ?

 



#6 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2017 - 23:47

Mianowicie chodzi o to że po wymianie wężyka od wody przestało mi grzać w aucie,

 

Jakiego węzyka???

 

, okazało się ze jeden przewód jest ciepły drugi letni postanowiłem przedmuchać nagrzewnice w celu sprawdzenia jej drożności, i wydaje się ze wszystko jest ok

 

Tu już jest podejrzenie zakamienionej nagrzewnicy = oba węże muszą być gorące.

Jak jest wyczuwalna różnica w temperaturze to winna jest nagrzewnica.

 

Raz było tak że jak złapał temperaturę zaczęło dmuchać ciepłe ale jak tylko wyjechałem z garażu aby się przejechać w celu sprawdzenia czy będzie wszystko dobrze po paru km na nowo leciało zimne powietrze

 

Jeszcze warto sprawdzić termostat . Może się przycina( fabryczne tak miewały)

 

jesli przed wymianą wężyka było ok, to po poprostu układ jest zapowietrzony,

 

Niby 2,5 - 3,0 trudniej sie odpowietrzają , ale ogólnie zasada jest ta sama = uklad chlodzenia w omedze jest samoodpowietrzający.

 

Ps . Chyba ,że padł ci korek samoodpowietrzający , wtedy 10-15 zł naprawa/wymiana.