Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Para/dym z bagnetu i wlewu oleju


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GąskaAlfa

GąskaAlfa
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-01-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 stycznia 2017 - 19:57

Rok:1998
Silnik:3.0 V6
Oglądałem właśnie egzemplarz z zamiarem kupna. Wszystko fajnie tylko zaniepokoił mnie fakt, że spod korka oleju i z bagnetu na zimnym silniku leciała leciutko para/biały dymek, jak samochód się rozgrzał, to się to troszkę nasiliło ale bez tragedii, a jak się dodało gazu to było jeszcze więcej dymku. Warto dodać że na zewnątrz było -7°c. To będzie kwestia pierścieni czy może to wynikać z czego innego? Dodam, że nie brakowało mu mocy podczas jazdy próbnej.



#2 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 stycznia 2017 - 23:53

A właściciel nie robi przypadkiem jakichś krótkich dystansów ?

Temperatura też może mieć znaczenie.



#3 OFFLINE   GąskaAlfa

GąskaAlfa
  • 7 postów
  • Dołączył: 09-01-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 stycznia 2017 - 12:30

Nie wiem nic na temat dystansów robionych przez właściciela



#4 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 stycznia 2017 - 13:22

Warto było się zapytać bo jak te silniki sie nie dogrzewają to lubi sie robic masło pod korkiem które właściciel mógł wyczyścić ale w innych miejscach mogło troche zostać i po prostu odparowuje.

Wbrew pozorom nie odparowuje to tak szybko i trzeba robic troche km na co dzien albo dluzsza trase.

Dla przykladu jak jezdziłem codziennie ~ 5-6km (2.5v6) w zimie to co jakiś czas wycieram masło spod korka ale jak juz miałem np zrobic trase do 3city i z powrotem to masła nie bylo.

To samo w lecie jak silnik sie szybciej nagrzewa.

Jesli plyn w zbiorniczku jest czysty i nie ubywa go w jakims zastraszajacym tempie to nie powinno byc problenow.

Zawsze mozesz tez kupic sobie test co2 i zrobic szybkie badanko :)

Z pomiarem kmpresji moze nie byc juz tak łatwo ze wzgledu na dostep.

Oczywiscie moze to byc tez kwestia "padajacego" silnika ale takie rzeczy ciezko ocenic poprzez forum.

W 20letnim aucie nie ma sie co spodziewac rewelacji wiec jesli cena jest przystepna i buda w miare sie trzyma to nawet jak silnik padnie za jakis czas to lepiej go wymienic na inny i juz :)