Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Duże spalanie gazu 3.0V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 stycznia 2017 - 19:28

Rok:1998
Silnik:X30XE

 

Witam wszystkich klubowiczów ;)

Od jakiegoś czasu a właściwie od swapu z 2.5 ma 3.0 borykam się z dość dużym spalaniem LPG...

Spalanie to wychodzi średnio 21-22L na 100km.

Reduktor to KME Gold

Wtryski to Hany zielone H2000 z założonymi dyszami od Han czerwonych, mnożnik na początku zaczyna w granicach 1.3 a kończy równo na 1.0,

Ciśnienie gazu mam na 1atm aktualnie, mapy pokrywają się praktycznie w całym zakresie i tak od dłuższego czasu jest i nic się nie zmienia.

Sterownik Stag 300 ISA2, sondy podpięte i chodzą idealnie, jedynie mam rozjechane czasy wtrysków pomiędzy stronami o jakieś 0,5-0,7 ms.

Spalanie zbytnio się nie zmienia czy jeżdżę całą butle powoli czy bardziej dynamicznie, różnica maks 1l na 100.

Sterownik silnika to AF, żadne checki się nie świecą i błędów w silniku nie ma żadnych, egr zaślepiony, kolektory wydechowe z 3.2, katalizatory czysciutkie, wydech drożny

Silnik ma moc, nic nie szarpie, nic nie kuleje, nie dusi się, kompletny brak jakichkolwiek nieprawidłowości, na benzynie to samo, jedynie nie sprawdzałem spalania na benzynie.

 

Napisane trochę chaotycznie ale chciałem zamieścić jak najwięcej informacji.

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 stycznia 2017 - 22:34

najpierw popraw żeby między stronami było maks 0.1ms różnicy

 

 

a spalanie jeszcze nie jest tragiczne, mieści się w normie jak na tą porę roku, zobacz w trasie jak spala



#3 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 stycznia 2017 - 23:30

Może i smieszne ale moje 2.5V6 jak zaczęła dziwnie dużo palić to zmieniłem filtr powietrza, spalanie spadło o 1.0 litra gazu, kiedy zmieniałes ten filtr?

Edytowany przez zico, 18 stycznia 2017 - 23:44.


#4 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 08:39

Całkiem w normie. Moja pali 20-22. Spalanie spada do 13 w trasie przy prędkościach 130-180. jak trzepne na zbiorniku 3-4 odcinki po 15-20 km to spalanie spada do 17.

 

Poprzednie 2.0 paliło zimą 15-17lpg na odcinkach ~10km.

 

To jest duże i ciężkie auto, więc musi spalić tym bardziej zimą i na krótkich odcinkach..



#5 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2017 - 09:20

to chyba to 2.0 było mocno rozregulowane
mi tyle palił na wtryskach valtek, po zmianie na barracuda 10-12

#6 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 10:49

Całkiem w normie. Moja pali 20-22. Spalanie spada do 13 w trasie przy prędkościach 130-180. jak trzepne na zbiorniku 3-4 odcinki po 15-20 km to spalanie spada do 17.

 

Poprzednie 2.0 paliło zimą 15-17lpg na odcinkach ~10km.

 

To jest duże i ciężkie auto, więc musi spalić tym bardziej zimą i na krótkich odcinkach..

 

To jest normalne spalanie- prosze Was??? Chyba non stop z gazem w podłodze. Przy normalnej jezdzie i przy obecnych temperaturach moja locha pali mi 14-15l LPG- według mnie to jest normalne spalanie. To benzyny ile powinna wciągnąć- 20l? To juz jak jazda 420 konnym Volvo FH 12 (tyle ze tu berbelucha) w 1/3 załadowanym   :o

Moja poprzednia x20xev średnio łykała 12 LPG.


Edytowany przez dudek840, 19 stycznia 2017 - 10:53.


#7 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 19 stycznia 2017 - 13:01

Nie wiem czy opel ma bardziej żarłoczne silniki ale wg mnie nie :) Bo moje V8 ma średnie spalanie zimą 15-16LPG latem ze 2lmniej :) 



#8 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 16:28

Filtry wszystkie wymieniane dopiero jakies 2 miesiące temu niecałe ;) U mnie 2,5 v6 na valtekach wciagało 14-15 lpg, wałki były z 3.0 i puszka na pająki, i jak ją testowałem z inną 3.0 to wiele nie odjeżdzało te 3.0...

Jedyne co to nie mam kompensacji pomiędzy listwami wtryskowymi, i od czego mogą się jeszcze rozjeżdzać czasy pomiędzy stronami ?  W trasie spalanie nie spada wiele, przy predkosci 90-120 średnio spaliła mi 18,5 wg dystrybutora po przejechaniu rownych 100km wg licznika, wydaje mi sie to zbyt dużo i wiem że to 3.0 ale czytałem wątek o spalaniu gazu i duzo ludzi co ma 3.0 pisało o granicach 15-17 l a to dosc spora róznica... jedynie do czego mam watpliwości to do czujnika temperatury dla ecu, po podpięciu do kompa w blokach, temperatura wskazywana na liczniku jest ok 95C a czujnik dla ecu pokazywał ok 104C. czy róznica 10 stopni może mieć wpływ na spalanie ?



#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2017 - 21:35

od czego mogą się jeszcze rozjeżdzać czasy pomiędzy stronami ?

 

rozjechany rozrząd , wypalone gniazda

 

 

90-120 średnio spaliła mi 18,5 wg

no to trochę za dużo,  11-13 powinna się zmieścić

 

 

jak wygląda spalanie pb ?



#10 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 22:07

Gniazda sa ok, glowice maja po remoncie okolo 15 tys, kompresja w normie i po rowno, jedynie co to mogl by byc rozrzad lekko na ktorejs stronie rozjechany, ale po przelaczeniu na benzyne czasy schodza sie do roznicy ok 0,2 ms..

#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2017 - 23:01

no to trzeba zrobić korektę , na benzynie wiertło ma stać na pracującym silniku


Edytowany przez barteklodz, 19 stycznia 2017 - 23:04.


#12 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2017 - 00:12

Mi tez srednie spalanie w obecnym 3.0 wskazuje ok 22l.

W poprzednich 2.5 z wałkami od 3.0 wychodzilo ok 17l ale tam nie bylo zmiluj i zawsze dostawaly odpowiedni w palnik :)

Tutaj ledwo sie turlam bo automat i wlasnie tym ze to automat tlumacze sobie ze takie spalanie.
W trasie wychodzilo juz znacznie lepiej przy predkosciach 120-140 ok 10l bez wyprzedzania "normalnego" , w poprzednich z manualem wychodzilo znacznie wiecej bo tez ok 15l i bardziej podobnie jak w miescie ale i trasy byly robione znacznie szybciej bo dalo sie jakos wyprzedzac :D



#13 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2017 - 15:41

Wiertlo stoi nawet teraz, silnik chodzi idealnie rowno, i nie ma z nim zadnych problemow dotyczacych nierownej pracy. Powiem ze nawet w latk spalanie sie nie zmniejsza i jest ciagle w tych granicach :)

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2017 - 20:21

Wtryski to Hany zielone H2000 z założonymi dyszami od Han czerwonych

 

To jakie masz tam dysze bo przy tym silniku to żadnych dysz do takich wtryskiwaczy nie należy zakładać tym bardziej przy ciśnieniu 1Bar.

 

Jeszcze jedna ważna sprawa to to że wkrętki w kolektor są wkręcone prawdopodobnie o mniejszej średnicy niż wynika to ze średnicy dysz dla tej mocy dlatego wszystko idzie w złym kierunku. Wkrętka może jest 1,8mm  , a powinna być minimum 3.0



#15 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2017 - 01:27

Manro, spokojnie o to sie nie martw, wkretki w kolektorze sa odpowiednie i sa zaraz obok wtryskow benzyny, co sie namordowalem zeby to zlozyc... Musza byc dysze bo bez dysz hany zielone sa za mocne do tego silnika, bez dysz na cisnieniu 0.8bar mnoznik byl na poczatku ok. 1.2 ale pod duzym obciazeniem auto bylo slabe i ledwo przyspieszalo, sondy pokazywaly cuda i staly prawie na rownym 1v w dodatku non stop rozjeżdżaly sie mapy benzyny w sterowniku i ciezko palil, teraz mam dysze z han czerwonych i dopiero to chodzi tak jak powinno no ale spalanie sie zbytnio nie zmniejszylo...
Nie wiem jaka srednice maja te dysze, nie mierzylem tego, we wkretkach otwor byl powiekszony wiertłem do takiej samej srednicy jak w hanie zielonej :)

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2017 - 23:37

Nie wiem jaka srednice maja te dysze, nie mierzylem tego, we wkretkach otwor byl powiekszony wiertłem do takiej samej srednicy jak w hanie zielonej

 

Rozmiar dysz to podstawa  bo jak inaczej określisz wydajność wtryskiwaczy.  3,0 litra v6  210 km to jest 35 konia na cylinder x 1,25 wynosi  43,75 konia wydajność dla  20ms i tutaj zielone albo złote hanki bez dysz  inaczej to ściema .

 

Mniejsze dysze =mniejsze spalanie :brawo:  :brawo:



#17 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2017 - 09:00

Dysze maja 2,1 lub 2,3mm, dokładnie nie pamiętam bo kupowałem komplet tych i tych, zrobie screeny jak to wygląda w stagu, mówie serio na zielonych hanach nie dało się jeżdzić bez dysz, ciśnieniem musiałem zjechać na 0,8Bar zeby mnożnik wyszedł z początku dobry a pod koniec i tak lądował na 0,8 - 0,9 a silnik był dalej przylany i mulil podczas przyśpieszania, sondy cały czas na bogato...


Edytowany przez Zgierek64, 24 stycznia 2017 - 09:04.