Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI telepie na wolnych obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2017 - 05:45

rada na przyszłość aby zadbać o układ CR na pełen bak paliwa lej 250 ML oleju półsyntetycznego do dwusuwów, silnik tego nie odczuje a poprawisz smarowanie układu zasilania



#22 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2017 - 08:20

Dzieki za rade. Na pewno skorzystam.

Czyli cos a la mixol jaki lalem kiedys do mojego Ogara 200 :)

 

Taki bedzie dobry?

 

 

pol_pl_ORLEN-OIL-Semisynthetic-2T-93_1.j


Edytowany przez nikodem89, 22 lutego 2017 - 11:09.


#23 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 lutego 2017 - 16:18

Motul 1052 podobno najlepszy. Ale to dla aut z DPF, dla starszych klekotów powinno wystarczyć

#24 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2017 - 20:04

Taki bedzie dobry?
dokładnie

#25 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2017 - 20:28

Super, dzięki :)

Trochę poczytałem na ten temat na alfaholikach.

Ciekaw jestem co powiem mechanik u którego regeneruje pompę na temat dolewki oleju.

Czuje w kościach że jutro będzie big day i w końcu dowiem się co trapiło moją kluche.

 

Oczywiście zdam relacje - może komuś się to w przyszłości przyda.



#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2017 - 05:51

coś mi się wydaje że to nie pompa bo ona ma tylko wytworzyć ciśnienie w szynie, nie jest klasyczny dekiel



#27 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lutego 2017 - 08:22

czyli jesli nie pompa to co?

 

Mechanik powiedzial ze ma zapasny drugi regulator cisnienia i czujnik cisnienia.

Jesli po regeneracji dalej bedzie telepac ma podmienic jeden i drugi.

 

Ogolnie postawilem samochod na zasadzie

1. zregenerowac pompe CR

2. zlikwidowac telepanie

3. sprawdzic alternator czy dobrze laduje

4. wymiana tulej wahacza

 

Jesli nie pompa, nie regulator i nie czujnik to co to moze byc dalej? 

Jak juz wspominalem wyzej turbo zregenerowane, pompa progowa oryginal nowa, filtr paliwa zmieniony, wtryski sprawdzone, przeplywomierz nowy

 

Przeszukujac internet natrafilem na czujnik polozenia walu i czujnik polozenia walka rozrzadu czy to cos moze miec z tym wspolnego?



#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2017 - 05:48

Przeszukujac internet natrafilem na czujnik polozenia walu i czujnik polozenia walka rozrzadu czy to cos moze miec z tym wspolnego?
nie czujnik położenia wałka jest potrzebny do uruchomienia silnika i tyle, czujnik wału do określenia momentu wtrysku, dużą rozbieżność wychwyci ECU i wywali błąd, a kątem wyprzedzenia można dość sporo poszaleć i nie powinien szarpać. Wszystkie konektory od czujników układu zasilania do sprawdzenia/przeczyszczenia, jak wygląda temperatura silnika odczytywana z czujnika temp dla ECU ? czy z rana jest porównywalna z temp otoczenia ?

#29 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 13:00

Forumowicze :) !!!!

 

Stalo sie.

 

Wlasnie dzwonil mechanik, nie telepie na wolnych obrotach.

 

regeneracja 650 zl

przesylka pompy 30 zl

robocizna 400 zl

wymiana tulej wahacza 200 zl

 

Pelna relacja wieczorem.



#30 OFFLINE   ktmgraba

ktmgraba

    black gangsta omega!

  • 938 postów
  • Dołączył: 29-03-2012
  • Skąd: Włodzimierzów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2017 - 14:43

czekam z niecierpliwoscia



#31 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 17:35

A więc tłumacze w czym był problem.

 

Wałek pompy CR był uszkodzony, najbardziej prawdopodobna przyczyna bardzo niskiej jakości paliwo - i tutaj wszystko się zgadza, od tego zaczęła się cała przygoda.

 

Pompę CR napędza łańcuch rozrządu, czyli praca pompy, a w sumie ciśnienie jakie generuje uzależnione jest od obrotów silnika.

Na wolnych obrotach mniejsze ciśnienie niż na wysokich.

Na wolnych obrotach uszkodzony wałek przepuszczał paliwo co powodowało generowanie niewystarczającego ciśnienia do równej pracy.

Po dodaniu gazu prędkość obrotowa rosła (wystarczyło nawet o te 50 obr/min) co powodowało już dostateczne ciśnienie do równej pracy (pewnie nie idealnej, ale już nie było czuć telepania).

 

Tak to opisuje jak wytłumaczył mi mechanik jak coś przekręciłem to proszę mnie poprawić.

 

Regulator i czujnik ciśnienia nie był ruszany.

 

Wymieniono wałek i wszystkie możliwe uszczelniacze.

 

Silnik pracuje idealnie :) tak jak kiedyś.

Pełna satysfakcja z wydanych pieniędzy (koszty w wiadomościach wyżej).

 

Na pytanie mechanika czy dolewać olej do ropy - zdecydowanie tak.

Po którymś tam roku kochana UE nakazała zmienić skład paliwa co spowodowało pogorszenie jego właściwości smarujących.

 

Szczerze polecam warsztat zlokalizowany w Nowej Wsi Ełckiej obok Ełku - AGATOM.

Dziękuję wszystkim za udzielanie się w tym temacie, mam nadzieję, że ten temat pomoże innym i w jakimś stopniu pozwoli zaoszczędzić czasu, nerwów i pieniędzy.



#32 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 22:32

Z radości nad działającym pojazdem upijam się mieszanką WHISKEY + COCA COLA w stosunku 1:1 :) POZDRO!!