Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTI telepie na wolnych obrotach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2017 - 09:39

Witam.

 

Historia długa ale mogą w niej być informacje potrzebne do naprawy.

 

Od dłuższego już czasu w mojej Omedze 2002R kombi, manual, 2.5DTI występuje następujący problem.

Trzęsie silnikiem na wolnych obrotach. Wystarczy że dodam delikatnie gazu - dosłownie ruszę pedałem nawet o jakieś 50 obr/min i drganie ustępuje.

 

Telepanie rozpoczęło się po następującej usterce:

W 100% pewien nie jestem ale na 99% tak, że niestety po zatankowaniu paliwa wątpliwej jakości silnik zaczął pracować dziwnie.

Z odpalenia na odpalanie kręcił coraz dłużej zanim był w stanie załapać. W końcowym efekcie nie był już w stanie w ogóle odpalić.

Jako że byłem 100km od miejsca zamieszkania udało mi się uruchomić samochód metodą "na plaka".

Samochód miał nierówną pracę i dużo większą moc niż normalnie ale do domu jakoś udało mi się dojechać.

Na drugi dzień już na lawecie (nie chciałem powtarzać tego zabiegu) samochód trafił do mechanika.

Lokalny kowal bo mechanik to to nie był, nie był w stanie tego naprawić, wyjechałem samochodem dosłownie za bramę i samochód zgasł.

Drugi musiał po nim poprawiać "Panie, a kto Panu to tak spier*****" i się niby wszystko udało.

 

Popsuł się jakiś czujnik (dawno temu to było i nie pamiętam dokładnie jaki) który kosztował coś około 500 - 600 zł (750 zł robocizna + części).

Mechanik tłumaczył to tak że, komputer dostawał informacje że silnik jest rozgrzany bardziej niż w rzeczywistości i dawał za małą dawkę paliwa i samochód nie był w stanie odpalić a jak już się uruchomił to z powodu mylących danych pracował nieprawidłowo.

Powiedział że wszystko jest ok tylko jeszcze trzeba wymienić przepływomierz z powodu błędu coś a la "zła masa/przepływ powietrza" i drgania mają ustąpić, a że robota prosta a część droga powiedział że można to zrobić samemu jak się będzie przy gotówce.

Po paru tygodniach samochód dostał nowy oryginalny przepływomierz Bosch i telepania miały ustąpić.

Niestety tak się nie stało, na nowym telepało, na starym telepało i na pożyczonym od kolegi też telepało.

 

Jako że nie było to tak bardzo uciążliwe z powodu gorszych problemów temat został zaniechany na parę lat.

 

Teraz jednak mam zamiar doprowadzić samochód do porządku, tak dobrze jak to tylko możliwe żeby służył tak długo aż go korniki zjedzą do zera.

 

Wszystkie poduszki pod silnikiem wymienione i pewnie zaraz będę mógł je znowu wymienić bo dostają mocno po czterech literach przez te drgania.

Wiem że przed tą usterką "telepania" w tym samochodzie nie było, silnik pracował idealnie równo na wolnych obrotach.

Nie ważne czy samochód jest zimny czy ciepły, temperatura powietrza ma 36 stopni na plusie czy 20 na minusie. Zawsze jest to samo.

Dodam że nie mam żadnych problemów z odpalaniem nawet w największe mrozy.

 

Jakiś czas po tej usterce wysiadła pompa progowa i wymieniona była na zamiennik za jakieś 130 zł... (pewnie "ropa" zabiła pompkę).

Czekam na wolniejszy dzień bo mam już przygotowany nowy oryginał Pierburg (IT Automotive) + filtr paliwa.

Jednak nie wydaje mi się że będzie to akurat ta wada. Obecna pompka przy mrozach rzędu -20 zaczęła mocno buczeć i parę razy nie podała paliwa więc dla świętego spokoju zamontuje to co powinno być.

 

Ogólnie z samochodem jest chyba wszystko w miarę w porządku, spokojnie wyciąga 210 km/h, po zregenerowaniu turbiny (w IC byl juz basen a na 1000km omcia potrafila "chapnac" 0.5 litr oleju, Nowa Wieś Ełcka - polecam) nawet "nie sadzi czarnym" przy pełnym gazie.

Jedyne co obserwuje to czasami delikatne szarpnięcia przy wolnym przyśpieszaniu - wydaje mi się że będą to wtryski.

 

Ostatnia diagnostyka (może za słaby program - niestety nie pamiętam jakim) wykazała jedynie problem z centralnym zamkiem - który już naprawiłem...

Spalanie na rozgrzanym silniku do 90 stopni z wyłączonymi odbiornikami (światła, klima itd.) 0,6 - 0,7 l/h na postoju.

 

Zostaje telepanie na wolnych obrotach ( i blacharka, rudy lubi kluchy, na wiosnę samochód idzie do lakiernika) 

 

Jeśli nie jest to pompa progowa (za niskie ciśnienie), nie przepływomierz, nie poduszki, nie sprzęgło (sprawdzone) to co to może jeszcze być?

Jeśli podejrzewacie że są to wtryski to w sumie taka informacja mnie ucieszy bo planuje ich regenerację.

Jeśli jednak może być to coś innego niż wtryski (może jeszcze jakiś czujnik), chciałbym wypróbować tę metodę w pierwszej kolejności bo zakładam że będzie tańsza.

Fachowcem nie jestem i znam się na tym słabo, ale w całej tej historii widzę tyle możliwości na popsucie się różnych rzeczy że aż strach pomyśleć.

Wtryski będę i tak regenerował ale trochę się zdołuje jak po wyłożeniu 3000 zł dalej będzie telepać silnikiem.

 

Podsumowując, telepie na wolnych obrotach, pomocy :)

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam !! :)


Edytowany przez nikodem89, 15 stycznia 2017 - 14:27.




#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2017 - 19:47

Spalanie na rozgrzanym silniku do 90 stopni z wyłączonymi odbiornikami (światła, klima itd.) 0,6 - 0,7 l/h na postoju

tu chyba powinno być 0.9l/h, czyli zła dawka, ale niech mnie poprawią dieslowcy :p  

http://forum.omegakl...awnika-w-25-td/


Edytowany przez robert514, 15 stycznia 2017 - 19:48.


#3 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 stycznia 2017 - 19:51

To jest inny silnik.. On nie ma nastawnika pompy i ta porada dotyczy 2.5td, a kolega ma 2.5dti :)

#4 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2017 - 20:50

Zawsze mnie zastanawiało dlaczego moja 2.5 dti pali 1,0/h lub 1,1/h ale do rzeczy co do telepania to może ta g*wniana ropa uświniła wtryski i przy małej dawce paliwa jak silnik pracuje na postoju wtryski nie wtryskują paliwa odpowiednio taka moja dziwna myśl :p



#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 stycznia 2017 - 22:52

@nikodem89  Do sprawdzenia:

- wiązka i konektory wtrysków

- konektor czujnika ciśnienia na listwie CR

- diagnoza Op-com lub Tech2 sprzętowy

- wtryski w/z i na "stół"

 

0,6-0,7 l/h to wzorcowe spalanie dla tego "złomu" :p  


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 stycznia 2017 - 11:44

Nimbus:

 

Właśnie coś takiego mi też chodzi po głowie, fachowe określenie to pewnie nie będzie ale tak jakby wtrysk był "przytkany".

Potwierdzałoby to chyba, że jak powoli dodaje gazu, tak na prawdę powoli, to czuć szarpnięcia w zakresie 1500 - 2000 obrotów.

A jak jest od razu pedał do końca, to nic się nie dzieje tylko idzie tak jak trzeba. Dlatego,

 

czeladnik:

Zrobię dokładnie w takiej kolejności jak napisałeś ale najpierw jeszcze zmienię filtr i pompę progową.



#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 stycznia 2017 - 15:42

szarpnięcia w zakresie 1500 - 2000 obrotów.

 

Konektor czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR (typowa bolączka tych motorów), popraw styki w pierwszej kolejności.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 stycznia 2017 - 20:49

Witam ponownie.

 

Z mechanikiem jestem umówiony na najbliższy poniedziałek na 8:00.

Samochód będzie do odbioru po 15.

Maksymalna cena od sztuki to 500 zł, średnio wychodzi 400 zł.

 

Po wizycie dam znać jak poszło, mam nadzieje że pomoże.



#9 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2017 - 10:11

Wlasnie siedze w poczekalni u mechanika.

 

Kolektor sciagniety i niestety, pompa CR zaczyna cieknac, nie jest to jeszcze powodz ale bez dwoch zdan wymagac bedzie regeneracji.

Jakis czas temu zakladalem lepsze opaski na krocce od pompy bo wydawalo mi sie ze sparcial przewod i stad byl wyciek.

W pewnym stopniu mialem racje ale niestety z pompy tez cieknie.

 

Wracajac do wtryskow, za niedlugo trafia na stol i dowiem sie co i jak.

Pol roku temu pompa na pewno nie ciekla, byla idealnie sucha i mimo wszystko telepalo.

 

Pojawia sie pytanie. Regeneracja pompy CR wymagac bedzie troche wiekszego rozebrania przedniego osprzetu.

Na pewno korzystajac z okazji chcialbym wymienic pasek/napinacze/rolki. Jaka jeszcze wymiane "od tej strony" moge wykonac aby podleczyc i/lub zabezpieczyc silnik?



#10 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2017 - 10:50

Jaka jeszcze wymiane "od tej strony" moge wykonac aby podleczyc i/lub zabezpieczyc silnik?

 

Pompa płynu chłodniczego i termostat główny, będzie do nich dostęp po wyjęciu viskozy z wiatrakiem. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#11 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 06 lutego 2017 - 14:00

Termostat glowny zmieniony w tamta zime na oryginal BMW wiec raczej nie bedzie teraz trzeba.

Pompa plynu chlodniczego - przyjete do wiadomosci.

 

Jest werdykt majstra

 

4 wtryski wszystko jest ok - nie ma sie do czego przyczepic

2 wtryski wymagaly regulacji

 

Łączny koszt 500 zł.

 

Nie uwierzyłbym gdybym nie widział wszystkiego na własne oczy.

Majster ogólnie był zdziwiony że wtryski wyglądały tak dobrze po 200 tyś. przebiegu.

 

Niestety, tak jak telepało telepie dalej i w sumie akurat się tego spodziewałem.

 

Temat będzie drążony dalej.

Umówiłem się z tym samym mechanikiem na regeneracje pompy CR.

Regeneracja pompy ma wynieść około 400 zł plus do tego wyciągnięcie 300 zł.

Majster powiedział że w tych samych pieniądzach za robociznę wymieni rolki pasek itd.

Jak już samochód będzie stał przy okazji wymieni tuleje wahacza.

 

Wszystkie kostki czujników jeszcze raz sprawdzone i zabezpieczone.


Edytowany przez nikodem89, 06 lutego 2017 - 16:51.


#12 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2017 - 12:30

Panowie

 

Pojawila mi sie w glowie taka mysl.

 

Czy alternator moze miec wplyw za telepanie na wolnych obrotach?

 

Taka moja droga myslenia, alternator za malo laduje na wolnych obrotach jest jakies nierowne napiecie i to powoduje ze zle komputer ustala dawke paliwa - dlaczego nie wiem -  a jak sie dolozy gazu to alternator daje wiecej pradu i takie objawy ustaja.

 

Chodzi mi o to - tak sobie teraz skojarzylem - ze na wolnych obrotach wyswietlacz od komputera mryga jasniej ciemniej i to na dodatek rowno z telepaniem....

 

Chociaz to pewnie z powodu nie rownych obrotow wyswietlacz przygasa...


Edytowany przez nikodem89, 07 lutego 2017 - 12:35.


#13 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2017 - 17:17

Telepanie=zła mieszanka paliwowo powietrzna sprawdzałeś przepływkę?



#14 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2017 - 17:48

Tak, przeplywka zmieniona na nowy oryginal Bosch.

Na starej przeplywce nie ma mocy, samochod nie chce jechac, mimo wszystko na wolnych obrotach telepie identycznie tak samo czy na starej czy na nowej.



#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2017 - 19:10

Panowie

 

Pojawila mi sie w glowie taka mysl.

 

Czy alternator moze miec wplyw za telepanie na wolnych obrotach?

 

Taka moja droga myslenia, alternator za malo laduje na wolnych obrotach jest jakies nierowne napiecie i to powoduje ze zle komputer ustala dawke paliwa - dlaczego nie wiem -  a jak sie dolozy gazu to alternator daje wiecej pradu i takie objawy ustaja.

 

Chodzi mi o to - tak sobie teraz skojarzylem - ze na wolnych obrotach wyswietlacz od komputera mryga jasniej ciemniej i to na dodatek rowno z telepaniem....

 

Chociaz to pewnie z powodu nie rownych obrotow wyswietlacz przygasa...

to co za problem miernik podłączyć i zobaczyć co się dzieje



#16 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2017 - 19:36

Nie ma błędu P1700 ? 

Sprawdź szczelność kolektora ssącego, na szwach lubią się rozłazić.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#17 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 lutego 2017 - 23:36

Brak jakichkolwiek błędów.

Wizualnie kolektor jest cały, żadnych niepokojących świstów / przedmuchów.

Czy jest jakaś inna metoda sprawdzenia kolektora?

 

Na lokalnym autozłomie postaram się pożyczyć czujnik ciśnienia listwy CR i zawór regulacyjny z pompy CR.

 

Może na innym zestawie będzie inaczej pracować.



#18 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2017 - 18:30

Klubowicze
 
Tydzien temu samochod postawilem na regeneracje pompy CR.
Dzisiaj otrzymalem wiadomosc od mechanika iz pompa wrocila z regeneracji.
 
Diagnoza:
uszkodzony walek pompy
przepuszczajace uszczelniacze
 
Uszczelniacze zaczely przepuszczac z racji przebiegu i lat jak mniemam.
Uszkodzony walek jak czytam na innych forach mogl zostac uszkodzony po zalaniu niskiej jakosci paliwa.
I to bylby strzal w dziesiatke, gdyz cala ta historia "telepania" zaczela sie od zalania "ruskiego raket fjuel".
Te wrecz idealnie powtarzalne telepanie mogloby wlasnie pochodzic od czesci ktora pracuje w jakims cyklu i powoduje zmiane cisnienia - walek wlasnie pasuje.
 
Niestety moja teorie bede mogl dopiero potwierdzic jutro / po jutrze, po odbiorze auta.
 
Koszt samej regeneracji pompy to 650 zl + 30 zl przesylka.
Czekam jeszcze na koszt robocizny.
 


#19 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2017 - 19:40

Miało by to sens a powiedz pompa cr znajduje się pod kolektorem



#20 OFFLINE   nikodem89

nikodem89
  • 94 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Augustów
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2017 - 19:55

Tak. Na zdjeciu ponizej to ten element z obcietymi wezami paliwowymi.

 

M57D25.jpg