Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana paska wieloklinowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 stycznia 2017 - 20:09

Rok: 1994
Silnik: X20XEV

Witam. Przymierzam się do wymiany paska wieloklinowego w swojej Omedze. Uznałem, że po tylu latach w końcu wypadałoby to zrobić :D Chcę wymienić sam pasek i wszystkie rolki, ale zostawić napinacz.

I teraz mam dylemat - przeglądam katalogi hurtowni i nie mogę się połapać, ile tych rolek jest i jak się one nazywają? Zaznaczam, że chodzi o wersję bez klimy.

Czy jeśli kupiłbym pasek (napatrzyłem Contitecha), to co jeszcze będę potrzebować? Właśnie patrzę na taki schemat i sam już nie wiem - może na jego podstawie ktoś by mi podpowiedział? ;) Pasek idzie przez alternator, pompę wspomagania, koło pasowe i rolkę napinacza. Można zatem wymienić samą rolkę napinacza, a nie od razu cały napinacz?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.


Edytowany przez 522, 14 stycznia 2017 - 20:45.




#2 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 stycznia 2017 - 23:25

Rolka jest wymienna np.

http://allegro.pl/ro...6156328133.html

tu masz numery OE:

DAEWOO 96184932 
DAEWOO 96298799 
DAEWOO 96459042 
GENERAL MOTORS 90448220 
GENERAL MOTORS 24412292 
GENERAL MOTORS 90500229 
GENERAL MOTORS 90502129 
GENERAL MOTORS 90412430 
OPEL 90500229 
OPEL 1340544 
OPEL 90502129 
OPEL 90412430 
OPEL 6340532 
OPEL 1340542 
OPEL 1340541 
OPEL 1340534 
OPEL 24412292 
OPEL 90448220


Edytowany przez slipkn0t, 14 stycznia 2017 - 23:27.


#3 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 stycznia 2017 - 17:28

Dzięki wielkie. Na dniach zatem wymienię ;)



#4 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2017 - 15:24

pasek to ja proponuje bosch, nie jest zły a i cena przystępna



#5 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2017 - 23:35

pasek to ja proponuje bosch, nie jest zły a i cena przystępna

 

 

Sorry ale od paru lat Bosch = chińszczyzna.

Obecnie pracuje u niemca u którego najgorszy sprzęt to Hilti - reszta to Miwaukee

Wszystko oprócz Boscha , bo bosch juz nic nie potrafi /nie chce wyprodukowac dobrego.

Fakty??? Zamienniki NGK są droższe od oryginałów BOSCHa.......

Co do wymiany paska wieloklinowego , jak wyją łożyska to już na niego czas i contitech jest o niebo lepszym wyborem od boscha...................



#6 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 kwietnia 2017 - 05:34

Witam początkiem roku wymieniłem rozrząd i przy okazji pasek wieloklinowy z rolką teraz po odpaleniu silnika słychać jak pasek ślizgnie się czy na napinaczu jest jakaś regulacja?   



#7 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 kwietnia 2017 - 06:45

czy na napinaczu jest jakaś regulacja?   

 

regulatorem napięcia paska jest ..... napinacz..... Albo on jest wadliwy albo pasek do bani =tania chińszczyzna.