Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bardzo nie równa praca silnika i problem z odpaleniem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2017 - 21:03

Rok:2000
Silnik: x30xe

 

Witam

Silnik strasznie nie równo chodzi, i na zimnym gaśnie, wymieniałem przepływomierz, świece na NGK, kable Bosch, Czujnik położenia wału Bosch,posiadam COp-com China clone i odczytałem parametry pracy silnika, może ktoś to przejrzeć i ocenić czy coś z tego odczytu wynika ? W komputerze nie ma żadnych zapisanych błędów silnika. 

OP-COM 100219a - PC based diagnostic tool

Date and time>,11/01/2017. 20:4656

Workshop information:




Selected model>,2000 (Y),Omega-B,Engine,X 30 XE

Control Unit: 

KW82 protocol initialized.

ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037350189,??,


Measuring blocks information:

Identifier,1D
Battery Voltage,13.9 V
Immobiliser Signal,Received
Immobiliser,Active
TPS Signal (Throttle Position Sensor),0.45 V
Simulated Idle Position,Active
Simulated Full Load Switch,Inactive
Mass Air Flow Sensor,0.64 V
Mass Air Flow Sensor,10 kg/h
Coolant Temperature,1.15 V
Coolant Temperature,84 °C
Intake Air Temperature,3.66 V
Intake Air Temperature,17 °C
Engine Type,6 Cylinder
Transmission Coding,Manual Transmission
Park/Neutral Switch,P - N  0V
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
A/C Compressor Switch (Air Conditioning),Inactive 0V
Telltale (Check Light),Off 12V
Fuel Pump Relay,Active 0V
Spark Angle before TDC (Top Dead Centre),3 °CA
Ignition Coil Cyl. 1+4 (Cylinder),Load
Ignition Coil Cyl. 2+5,Load
Ignition Coil Cyl. 3+6 (Cylinder),Load
Knock Signal,Inactive
Knock Retard,0 °CA
Secondary Air Pump Relay,Inactive 12V
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),0.76 V
Fuel Tank Ventilation Valve,0 %
O2 Sensor 1,595 mV
O2 Sensor 2,585 mV
O2 Sensor Loop 1,Closed
O2 Sensor Loop 2,Closed
Air/Fuel Ratio 1,Rich
Air/Fuel Ratio 2,Rich
O2-Loop 1 Integrator,118 Steps
O2-Loop 2 Integrator,144
O2-Loop 1 BLM Idle (Block Learn Map),218 Steps
O2-Loop 2 BLM Idle (Block Learn Map),255 Steps
O2-Loop 1 BLM Partial Load (Block Learn Map),149 Steps
O2-Loop 2 BLM Partial Load(Block Learn Map),126 Steps
Hall Sensor,Inactive
Engine Speed Pulse,Inactive
Engine Speed,612 RPM
Idle Air Control,160 Steps
IAC Integrator (Idle Air Control),120 Steps
IAC Adaptation Slope (Idle Air Control),143 Steps
IAC Block Learn (Idle Air Control),124 Steps
Desired Idle Air,8 kg/h
Actual Value Idle Air,8 kg/h
Desired Engine Idle Speed,600 RPM
Injection Pulse,3.0 ms
Engine Load Signal,0.9 ms
TPS Load Signal (Throttle Position Sensor),0 %
Vehicle Speed Pulse,Not Received 12V
Vehicle Speed,0 km/h
Intake Manifold Valve 1,Inactive 12V
Intake Manifold Valve 2,Inactive 12V
Torque Control,Inactive
A/C Cutoff Relay (Air Conditioning),Inactive 12V
Diagnostic Request,Inactive 5V





#2 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2017 - 21:13

Może jakaś nieszczelność dolotu? 

Auto ma LPG? 



#3 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2017 - 21:20

O2-Loop 1 BLM Idle (Block Learn Map),218 Steps O2-Loop 2 BLM Idle (Block Learn Map),255 Steps

 

 

Mapy masz w kosmosie , skończył się zakres w jakim ucu wprowadza korekty.

Co jest powodem rozwalenia map ,,,, może lpg



#4 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2017 - 21:25

Mam lpg , ale pomiar był robiony na PB. 



#5 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 stycznia 2017 - 21:36

Skasuj  ecu i jazda tylko na benzynie z zakręconą butlą od gazu , dlatego gdyż możliwe że podpala dwa paliwa ,,,, potem następne logi i szukanie.

 

Tam masz bardzo ubogo na wolnych obrotach bo korekta krótkoterminowa dobiegła do granicy możliwości, więc albo jest dziura w dolocie albo masz gaz do naprawy.

 

Korekty wyuczone zmieniają się powoli więc trzeba czasu aby ecu wprowadziło zmiany 


Edytowany przez manro, 11 stycznia 2017 - 21:57.


#6 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 stycznia 2017 - 22:00

Dwóch paliw nie może podpalać bo nie słychać wtrysków od gazu jak wyłączę gaz w sterowniku. 



#7 OFFLINE   2M-MANIEK

2M-MANIEK
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2017
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 23:45

Na dwóch paliwach miał by w minusie, ubogo do bólu, tak jak kolega pisze pb i tylko pb najlepiej 3 bieg i stale 3000 obr jak najdłużej się da i sprawdź czy są w okolicach 10 procent potem zostaw na wolnych obrotach jeśli znów będą szły w plus to masz nieszczelność w dolocie

#8 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 stycznia 2017 - 10:32

A inne parametry są w porządku ? 



#9 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 kwietnia 2017 - 16:46

Dziura w dolocie została zalatana, pękł wężyk od silnika krokowego. Ale silnik dalej nierówno  chodzi, zauważyłem że jak podczas toczenia sie samochodu  silnik ma około 900 obr/min to jet dźwięk jak by nie chodził na wszystkie cylindry. Skasowałem mapy i jeździłem na benzynie. Wrzucam nowy zapis parametrów. 

OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Data i czas>,04/04/2017. 18:151

Dane serwisu:

Tu możesz wpisać swoje 
dane, 
np. nazwę serwisu.


Wybrany model>,2000 (Y),Omega-B,Silnik,X 30 XE

Sterownik

Protokół KW-82 zainicjalizowany.

ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037350189,??,


Dane z bloków pomiarowych:

Identyfikator,1D
Napięcie akumulatora,13.7 V
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.45 V
Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Przepływomierz powietrza,0.84 V
Przepływomierz powietrza,17 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.68 V
Temperatura cieczy chłodzącej,65 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.63 V
Temperatura powietrza wlotowego,41 °C
Typ silnika,6 cylinder
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N  0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 12V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 12V
Lampka kontrolna,Wył 12V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Wyprzedzenie zapłonu,6 CA
Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Iskra
Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.74 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor 1,381 mV
O2 Sensor 2,381 mV
O2 sensor pętli 1,Otwarte
O2 sensoR pętli 2,Otwarte
Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator 1,128 kroki
O2 Integrator 2,128
O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),119 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),153 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),150 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),131 kroki
Sensor Halla,Nieaktywny
Prędkość impulsów silnika,Aktywny
Prędkość silnika,693 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,135 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),123 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,159 kroki
IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),124 kroki
Pożądane powietrze jałowe,14 kg/h
Rzeczywiste powietrze jałowe,14 kg/h
Pożądane jałowe,700 obr/min
Impuls wtrysku,3.8 ms
Sygnał obciążenia silnika,1.3 ms
TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 0V
żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V