Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż koła pasowego na wale


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pokus123

pokus123
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 10 stycznia 2017 - 18:44

Rok:1994
Silnik:2.0 8v

Witam, mam problem z odkręceniem koła pasowego na wale. Śruba jest tak mocno dokręcona że już załatwiłem klucz dynamometryczny. I teraz już nie wiem czy na pewno w dobrą stronę odkręcam. Silnik pracuje zgodnie z ruchem zegara czyli w prawo a ja odkręcam odwrotnie czyli w lewo. Muszę wymontować pompę oleju a bez zdjęcia koła pasowego nie da się;/ Nie mam klucza udarowego. Bardzo proszę o pomoc cały dzień szukam i kombinuje jak to odkręcić...





#2 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 stycznia 2017 - 21:44

Testowane w passacie b5, a tam dużo miejsca po zdemontowaniu pasa przedniego. W kątowniku (ok 40mm) wywierciłem dwa otwory które pasowały w miejsce śrub koła pasowego, dodatkowo doszlifowane na śrubę na wale. Nie wiem ile jest miejsca w tym silniku, aczkolwiek nie czytałem o tak prostym patencie nawet na forach vw. Powodzenia życzę :thumbsup:



#3 OFFLINE   pokus123

pokus123
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 00:09

Świetny pomysł z kątownikiem, miejsca jest sporo około 15cm do chłodnicy plus cała szerokość od błotników jak się wymontuje filtr powietrza. Ja sobie dorobiłem z ceownika blokadę wału ale nadal nie odkręciłem całkowicie koła. Główna śruba nie chce puścić ani w lewo ani w prawo... Boje się że śruba nie puścić tylko się ukręci ... i w tedy to dopiero będzie problem jak jeszcze wał przyjdzie mi kupić drugi. Bardzo proszę niech ktoś kto już odkręcał to koło powie mi w którą stronę odkręca się tą śrubę na klucz 17.


Edytowany przez pokus123, 11 stycznia 2017 - 00:16.


#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 00:57

dynamometryczny nie jest do odkręcania

 

gwint prawy, odkręcamy w lewo

rozrusznikiem próbowałeś ?

klucz o sanki zapierasz



#5 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 stycznia 2017 - 01:30

co wy wypisujecie???
Ja rozrusznikiem, to zamach niech najpierw na allegro se kupi nowy.
Ludzie, wrzucasz 5 bieg, naciskasz hamulec do oporu a druga osoba odkreca śrubę z odpowiednią przedlużką

#6 OFFLINE   2M-MANIEK

2M-MANIEK
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2017
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 08:12

Załóż nasadkę na śrubę centralna koła pasowego, udez kilka razy porządnie młotem tak jakbyś chciał wbić ja do silnika, potem zakladasz pokrętke i obracasz silnikiem tak abyś miał do zaparcia klucza o trawers z 20 cm, jeden wspiera pokrętke centralnie dociskając stylem od młotka, drugi zakręca rozrusznikiem na moment, nic się nie dzieje z zamachem, rozrusznikiem,itp. Śruba się nie ukreci,nie pęknie itp, a klucz udarowy nawet najlepszy nie zawsze pomaga, operacje powtarzać do skutku musi puścić.

#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 17:21

udar na 3/4 cala bez problemu rusza

 

najgorsze jest szarpanie się z autem na biegu, wszystko pręży, naciąga się, nie wiadomo kiedy puści, o wycieczkę do szpitala nie trudno



#8 OFFLINE   pokus123

pokus123
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 22:19

Dziękuję wszystkim za pomoc z wielkim trudem nareszcie śruba się poddała choć nie bez walki. Przez cały dzień obijałem klucz młotkiem z przerwami na odkręcanie rozrusznikiem. Oczywiście plus WD-40 palnik i ostukiwanie. Ku mojemu zdziwieniu śruba wcale nie była klejona przynajmniej po dwóch nagrzewaniach nie został po nim ślad. Z palnikiem nie szalałem bo wiadomo że gumowe uszczelniacze i pasek na wiele nie pozwolą. Ale to już za mną teraz muszę wydobyć pompę oleju i przy okazji sprawdzić czy panewki jeszcze są. Trochę narobiłem  sobie dodatkowej pracy. Nie zaznaczyłem położenia koła pasowego względem zębatki rozrządu (byłem przekonany ze na niej też są znaki) ale tym już będę się martwił przy składaniu.



#9 OFFLINE   2M-MANIEK

2M-MANIEK
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2017
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 stycznia 2017 - 23:33

Przecież klin jest,wiec w czym problem???

#10 OFFLINE   pokus123

pokus123
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 13 stycznia 2017 - 01:38

klin jest ale co mi po nim jak mogę przestawić kółko pasowe na śrubach



#11 OFFLINE   cool84

cool84
  • 57 postów
  • Dołączył: 25-11-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 stycznia 2017 - 05:38

na wale jest klin, na kole zębatym jest znak, ustawiasz zębate na znak a do niego pasowe też na znak :rolleyes:



#12 OFFLINE   pokus123

pokus123
  • 5 postów
  • Dołączył: 09-04-2011
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 20 stycznia 2017 - 01:17

Dawno tu nie zaglądałem, wiec teraz postanowiłem napisać podsumowanie całej naprawy. Po odkręceniu zaczarowanej śruby mogłem poszukać przyczyny braku smarowania. Przed rozbiórką byłem przekonany że padła pompa olejowa, ale na szczęście jednak to nie była ona. Brak smarowania spowodowała nadmiernie wgnieciona miska olejowa która zwyczajnie zatykała ssaka W tym silniku smok odstaje około 1cm od prostej miski (przynajmniej tak jest u mnie po prostowaniu). Obawiałem się że przez słabe smarowanie mogły uszkodzić się panewki ale wał obracał się normalnie tzn. nie ciężko i też nie za lekko. Teraz gdy tylko rozrusznik lekko ruszy silnik kontrolka Aladyna natychmiast gaśnie co świadczy że moja diagnoza pompy była celna a gdy wyłączę silnik kontrolka nie włącza się przez parę sekund czyli panewki też są jeszcze w dobrej kondycji jak na swoje lata ^^ A co do znaków to panowie mieliście racje jest i u mnie znak na kole zębatym nie dokładnie go szukałem. Więc jeszcze raz dzięki chłopaki za pomoc, wirtualne piwo dla was :) Temat można zamknąć moderatorze :)



#13 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lutego 2017 - 23:55

Brak smarowania spowodowała nadmiernie wgnieciona miska olejowa która zwyczajnie zatykała ssaka W tym silniku smok odstaje około 1cm od prostej miski (przynajmniej tak jest u mnie po prostowaniu)

 

We wszystkich omegach jest ta wada , dlatego nawierca sie otwory wiertłem  8 mm  boki smoka.......

 

. Obawiałem się że przez słabe smarowanie mogły uszkodzić się panewki ale wał obracał się normalnie

 

Spoko , swoje już oberwał i do pól miliona km raczej nie doleci... ( moja xev 136KM doleciała 440 ts km i silnik poszedł do  drugiej omegi ...  )