Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie LPG do 2.2 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
127 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwiec 2009 - 13:56

Podepnę się pod temat. Jeśli ktoś ma instalację gazową w silniku 2.2 to proszę o opinie jak to chodzi, jaka firma i ewentualnie gdzie montowane? Też nie jestem do końca przekonany, że z tym silnikiem będzie instalacja dobrze współpracować.

#42 OFFLINE   jaca3

jaca3
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-06-2007
  • Skąd: Chocianow

Napisany 08 czerwiec 2009 - 16:08

Ja mam instalacje BRC sekwencje zakladana 3 lata temu we Wroclawiu w firmie Abart.Jak dotej pory wszystko ok,przejechalem 50tys.co 15tys.wymieniam filtry w tym czasie padł czujnik temperatury ale byla jeszcze gwarancja tak ,ze wymiana darmowa.

#43 OFFLINE   Figaro

Figaro
  • 26 postów
  • Dołączył: 27-09-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 08 czerwiec 2009 - 19:01

Mam sekwencje Landi Renzo jestem zadowolony nic się nie dzieje spalanie miasto13,5 trasa 10l
Omega C 2,2 16V + LPG
rok produkcji: 2002
przebieg: 135.000 km

#44 OFFLINE   Flash

Flash
  • 71 postów
  • Dołączył: 19-07-2008
  • Skąd: Radlin

Napisany 08 czerwiec 2009 - 19:52

Witam

BRC Sequent 24, reduktor genius max, wtryski żółte, przewody doprowadzające gaz fi 8, na instalacji zrobione ok 50kkm, instalacja zakładana 4 lata temu. Spalanie miasto ok 11l trasa ok 8l zależne od ciężkości nogi.
Jak na razie bez żadnych problemów. Oczywiście regularna wymiana filtrów poza tym nic.

Pozdrawiam

#45 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 czerwiec 2009 - 20:40

Stag 300 plus

#46 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 08 czerwiec 2009 - 22:34

Stag 300 plus

+ np. Zavoli Zeta S lub Scorpion ST lub Europegas + np. MagicJet

Nie zapominajmy, że STAG to tylko elektronika.

#47 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 czerwiec 2009 - 05:55

+ np. Zavoli Zeta S lub Scorpion ST lub Europegas + np. MagicJet

Nie zapominajmy, że STAG to tylko elektronika.

Reszta to już idndywidualny wybór, wedle chęci lub portfela ;)

#48 OFFLINE   KUKEN

KUKEN

    Zbanowany

  • 12 postów
  • Dołączył: 17-05-2009
  • Skąd: Poznan

Napisany 16 czerwiec 2009 - 19:58

BRC Sequent 24

#49 OFFLINE   bartekomega

bartekomega

    obecny

  • 31 postów
  • Dołączył: 23-03-2008
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 16 czerwiec 2009 - 20:47

powiem tak:
kupilem ome z takim własnie silnikiem załozone bylo lovato fast. po roku cos padlo .we wszystkich warsztatach na dolnym slasku nie wiedzieli co...raz chodzilo raz nie....pojechalem do serwisu boscha tam gdzie zakladali ten gaz i powymieniali mi czesci za 1000 pln i powiedziewli ze bedzie dobrze ale nie bylo......
wreszcie sie wkurzylem i załozylem nowa instalacje .polecono mi staga 4 i taki załozylem
listwa matrix czerwona rekuktor alaska.hula **********.
POLECAM.
SPALANIE PRZY MOJEJ JEZDZIE/MALO EKONOMICZNEJ 12 L./
ludzie są na tyle sczęśliwi ,na ile postanowią nimi być

#50 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpień 2009 - 07:02

Po rozpoznaniu tematu i rozmowie z gazownikiem, który będzie to montował zdecydowałem się wstępnie na taki zestaw:
- STAG 300-4 (zastanawiam się nad wersją premium, ale nie wiem czy jest sens dopłacać?);
- reduktor Zavoli Zeta N (do 150KM, gazownik twierdzi, że da radę bez spadków ciśnienia);
- wtryski MagicJet.
Proszę o ewentualne uwagi i sugestie.

#51 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 20 sierpień 2009 - 18:06

Z ciekawości, gdzie zakładasz?

#52 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpień 2009 - 09:59

Z ciekawości, gdzie zakładasz?


Auto Gaz - Jacek Borzęcki w Lubartowie. Rozmawiałem z kolesiem, zna się na rzeczy. Widziałem też instalacje, które zakładał, wszystko czyściutko i starannie zmontowane. Kolega zakładał w Toledo 1.6, chodzi bez zarzutu.

#53 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 wrzesień 2009 - 20:41

No i zamontowałem. Jak dotąd jestem zadowolony, mapy ułożyły się dobrze, po 1000 km przejechanych gazownik wprowadził niewielkie korekty. Praktycznie nie czuć różnicy między benzyną i gazem, moment przełączenia nie jest odczuwalny.
Wtryski MagicJet (zaskakująco ciche)
Dodany obrazek

Reduktor Zavoli Zeta N (daje radę bez spadków ciśnienia)
Dodany obrazek

Sterownik Stag 4 (schowany w skrzynce przekaźników)
Dodany obrazek

Przełącznik ze wskaźnikiem poziomu gazu (zamontowany w schowku na rękawiczki)
Dodany obrazek

Będę obserwował co się dzieje, czy jakieś problemy się z czasem nie ujawnią. Zamierzam zakupić interfejs do podłączenia się ze sterownika do laptopa to będę na bieżąco mógł sobie mapy podglądać czy się nie rozjeżdżają.

#54 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 15 wrzesień 2009 - 20:52

No i zamontowałem. Jak dotąd jestem zadowolony, mapy ułożyły się dobrze, po 1000 km przejechanych gazownik wprowadził niewielkie korekty. Praktycznie nie czuć różnicy między benzyną i gazem, moment przełączenia nie jest odczuwalny.
Wtryski MagicJet (zaskakująco ciche)
Dodany obrazek

Reduktor Zavoli Zeta N (daje radę bez spadków ciśnienia)
Dodany obrazek

Sterownik Stag 4 (schowany w skrzynce przekaźników)
Dodany obrazek

Przełącznik ze wskaźnikiem poziomu gazu (zamontowany w schowku na rękawiczki)
Dodany obrazek

Będę obserwował co się dzieje, czy jakieś problemy się z czasem nie ujawnią. Zamierzam zakupić interfejs do podłączenia się ze sterownika do laptopa to będę na bieżąco mógł sobie mapy podglądać czy się nie rozjeżdżają.


Jak jest dobrze to po grzebać. A intalator jak sie podłączy to bedzie wiedział ze sie łączyłes ze sterownikiem. Mapy zawsze troche beda sie rozjezdzać.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#55 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 wrzesień 2009 - 21:02

Jak jest dobrze to po grzebać. A intalator jak sie podłączy to bedzie wiedział ze sie łączyłes ze sterownikiem. Mapy zawsze troche beda sie rozjezdzać.


Nie chodzi o grzebanie tylko bieżący podgląd i wyłapanie niedociągnięć póki instalacja jest na gwarancji. Zresztą nie zamierzam nic zmieniać w ustawieniach, żeby nie stracić gwarancji (przynajmniej narazie).

#56 OFFLINE   mikii0077

mikii0077
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Olkusz

Napisany 01 czerwiec 2010 - 15:00

Jaką listwe z wtryskiwaczami polecacie do 2.0 16V. Jest to sekwencja ze sterownikiem zavoli

#57 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 styczeń 2014 - 18:26

Założyłem nowy temat, nie będę odgrzewał 5-7 letnich...

Jak w opisie Omega 2.2 16V i przymierzam się do montażu LPG. Oczywiście sekwencja, BRC odpada - już miałem. Dużo ciekawych rzeczy czytałem o instalacjach STAG. Problem w tym, że jest tego tyle...... :pokoj: Co teraz wybrać? Ponoć cokolwiek tylko nie na listwie wtryskowej Valtec. Może ktoś poleci konkretny zestaw? Ważna sprawa, żeby była opcja startowania bezpośrednio z gazu.
Druga sprawa - butla w kole zapasowym i tu pytanko czy jest opcja dać mniejszą butlę i na to schować dojazdówkę, żeby nie wozić koła w bagażniku? Wiadomo mniejsza butla = mniejszy dystans, spokojnie stacji jest jak grzybów :)

#58 OFFLINE   Pawel24bb

Pawel24bb
  • 161 postów
  • Dołączył: 05-07-2013
  • Skąd: Buczkowice

Napisany 22 styczeń 2014 - 19:00

1. Najbardziej popularne, bardzo solidne instalacje: Stag, Lovato, Elpigaz, 2000-2500zł.
2. Jakościowo bdb jest BRC, ale cena dość wysoka ok 3000zł.
3. Każda z nich ma opcję startu na gazie, ale tylko w przypadku stosownej temp. zazwyczaj 20-30st. Przy sekwencji auta nie odpala się zimnego na LPG.
Miałem Staga, Mam Lovato obie uważam za znakomite. W Lovato masz wszystko z Lovato. W Stagu masz listwę z innej firmy np Valteka, którą mogę polecić - miałem ją w Calibrze 7 lat ze Stag200 i bezawaryjnie wszystko, oraz reduktor np Tomasetto. Staga każdy gazownik obsłuży, Lovato i Elpigaz większość, BRC już nie każdy.
Ja płaciłem za Lovato Smarta w maju 2300zł, teraz założyłbym za 1900zł Staga (QBox), mimo że jestem bardzo zadowolony, to jednak 400zł drogą nie chodzi.
Silnik który masz łyknie każdą sekwencję.
4. Butla tylko w koło. Żadna dojazdówka na nią nie wejdzie tak że odpuść sobie i daj jak największą. Wchodzi 48 lub 52l.

#59 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 styczeń 2014 - 20:18

Założyłem nowy temat, nie będę odgrzewał 5-7 letnich...

Jak w opisie Omega 2.2 16V i przymierzam się do montażu LPG. Oczywiście sekwencja, BRC odpada - już miałem. Dużo ciekawych rzeczy czytałem o instalacjach STAG. Problem w tym, że jest tego tyle...... :pokoj: Co teraz wybrać? Ponoć cokolwiek tylko nie na listwie wtryskowej Valtec. Może ktoś poleci konkretny zestaw? Ważna sprawa, żeby była opcja startowania bezpośrednio z gazu.
Druga sprawa - butla w kole zapasowym i tu pytanko czy jest opcja dać mniejszą butlę i na to schować dojazdówkę, żeby nie wozić koła w bagażniku? Wiadomo mniejsza butla = mniejszy dystans, spokojnie stacji jest jak grzybów :)


A dlaczego BRC odpada? Przejechałeś się na niej czy cena instalacji Cię odstrasza?

#60 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 styczeń 2014 - 20:51

A dlaczego BRC odpada? Przejechałeś się na niej czy cena instalacji Cię odstrasza?


Miałem BRC Sequent 24 w poprzedniej Omie 2.0 16V, serwis mało kompetentny. Nie potrafili wyregulować instalacji. Auto paliło 16-18L /100km nie licząc Pb. Dopiero po którejś tam z rzędu regulacji spadło do 13,7L. Brak możliwości startu z LPG, tylko Pb zawsze! Podobno na starym sterowniku można było (chyba MY7 a ja miałem MY8 okrągły włącznik). Do tego cena - same minusy.
Staga można w Bydgoszczy wyrwać za 1500zł sekwencję z reduktorem do 150KM, czyli na styk.
Lovato miałem X lat temu w Viki A ale to była I gen więc nie ma czego opisywać...

Te wersje Staga się różnią czymś prócz ceny? Stag 3, Stag 300, plus itp...

I ta butla. Właśnie jaka tam wchodzi butla? 48 a 52L to różnica. Oglądałem Omę ,gdzie koleś kupił za dużą butlę i dywanik w bagażniku był podniesiony...