Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie LPG do 2.2 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
127 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 stycznia 2007 - 10:36

dlatego jej nie bore po uwage to po pierwsze a po drugie ta niby 3 to przez niektorych nazywana 2 tylko po kolejnej przemianie. Ale to niewazne sa glowne 3 typy ssąca ktora reg. mech itd..... ssaca regul elektr, ktora do dawkowania bierze info z czujnikow tych co komp silnika.... i koleja gaz wtryskiwany, sterowane elektr. biora info od czujniko kompa silnika. Roznice w samych generacjach polegaja na przystosowaniu ich do danego motoru. Poniewaz II gen. byla najpopularniejsza(i jeszcze jest), miala tak duzo modyfikacji ktore podazaly za modyfikacjami silników a szczegónie roznego rodzaju czujnikom z ktorych nalezalo czerpac info do lpg lub je ominac ale w taki sposob zeby ecu silnika nie wyswietlal bledu lub nie przelaczal sie w stan awaryjny. Ale w momencie zaostrzenia ochrony srodowiska, wprowadzeniu kolektorów ssacych (nazwe je "kombinowanych") plastikowych, turbin w benz, zmiennych faz rozrzadu itd, itd, potrzebabylo wprowadzic wtrysk gazowy. Thats all
a co do kosztów to przedstawia sie to tak:
jezeli przyjac ze 2,0 16 pali srednio 12lpg i w roku robimy 30 000 to poszlo na gaz 6840 przy cenie 1,9 za litr jezeli dodac do tego koszt zalozenia II gen. 1600 i jeden przeglad w roku tzw. gwarancyjny z wymiana filtra 35 to calosc= 8475
sekwenacja podobno zuuzywa mniej(sa na to rozne info) ale ok 11l na 100=20,9 koszt gazu roczny to 6270 + montaz sekwencji 2900=9170 + jeden przeglad jw. 85= 9255

a wiec 9255 sekwencja rok vs 8475 IIgen
pytanie brzmi JESLI NIE TRZEBA DO MOTORU WTRYSKÓW LPG TO CZY WARTO?

#22 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 05 lutego 2007 - 18:13

miałem i II gen i sekwencje, i nadal uważam, że do takiego silnika powinna być montowana tylko sekwencja
Pokaz mi tych gazorów, którzy rozczulają się nad autem klienta przy montażu Lpg.
Im przeważnie chodzi tylko o szybki montaż+ regulacja , pieniążki do kieszeni i na tym koniec.
II gen w silnikach 2.0 16oraz 2.2 16V ma kilka minusów
-odcięty check
-wolno spadające obroty (tego nie przeskoczysz)
-wolno reaguje na ruch pedału gazu (gaz musi dolecieć do kolektora, to trwa)
-gorsze osiągi (przy sekwencji praktycznie nie czuć straty mocy)
-zbyt duże ryzyko zubożania/wzbogacania miesznki co może skutkować "strzałami"
-zbyt duże ryzyko złego montażu (IV gen nie wymaga takiego "rozczulania" się przy montażu)
-większa czułość na ogólnie zły stan silnika (zawory, przewody, świece, nieszczelności w ukł. dolotowym
-ciągła schiza, że strzeli (np w trasie rozwali przepływkę i amen)
- II gen wymaga większej troski, częściej trzeba zmieniać przewody i świece, to powie każdy doświadczony gazor
-łapanie błędów przez kompa: w 3 omegach które znam 2.0 16V krótko po założeniu gazu II gen wyskoczyły błędy-sonda (zbyt niskie napięcie), oraz błąd mówiący o ingerencji w elektronikę (ten był u mnie)
-koszty. Kompletna instalka II gen kosztuje ok 2tyś zł, skoro za 3tyś zł można mieć sekwencję, to nie ma nad czym się zastanawiać

#23 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2007 - 13:50

cath czytajac Twój post odnosze wrazenie ze chcesz powiedziec ze wtrysk lpg jest lepszy od II gen. To prawda i chyba nikt nie ma watpliwosci co do tego. Generalnie zgadzam sie z Toba co do minusów II gen, oprócz :
- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz. Zgodze sie ze czasem gazownicy odcinali check i podpinali np. pod kontrolke ladowania zeby nie swiecilo w czasie jazdy ale taki myk oznacza w duzym skrocie: zly montaz lub zla instalka. Po zalozeniu II gen nie ma prawa swiecic check (no chyba ze cos jest spier..........)
- wolno spadajace obroty wystepuja gdy gazownik ustawi zle katy min krokowego lpg i wtedy on nie przymyka dokladnie i przez to wolne opadania, a ustwienie prawidlowe krokowego zajmuje chwilke bo jak bedzie za niski kat zamkniecia to przy schodzeniu obrotów (z wysokich bedzie gasl motor) , gazownikowi sie nie chce i dlatego taki myk
- gorsze osiagi, mysle ze dopiero hamownia rozwieje ta watpliwosc o osiagach
- co do dobrej kondyncji motoru przy II gen to przy wtrysku lpg tez musi byc dobra poniewaz strzaly przy wtrysku lpg zwiazane z iskra SA I STRZELA tylko w komorze spalania i troche w kolektorze ssacym al do momentu gdzie sa wkrecone wtryski bo to jest miejsce podania gazu, natomiast przy II gen gaz jest podawany na poczatku kolektora co powoduje ze strzela az do dyszy gazowej dlatego efekt strzalu jest tak slyszalny. Strzelanie z powodu zlej iskry we wtrytsku lpg jest oczywiscie slabsze i czasem nie slyszalne ale objawia sie szarpaniem, gdy uzytkownik nic nie zrobi w celu usuniecia problemu iskry to jak trzasnie we wtrysku lpg to moze uszkodzic nawet tlok(widzialem taki patent)
- blad sondy o ktorym mowisz (niskie napiecie) spowodowane bylo zlymi ustawieniami odczytu emulacji z sondy. Obecnie emulatory sondy przy lpg nie biora pod uwage jakie jest ich napiecie(same to odczytaja) natomiast pierwszym emulatorom lambdy trzeba bylo ustawic jaka jest lambda czy 1 V czy 5 V i dlatego ten blad
- Koszty II gen 1570 - 1650 lpg wtrysk sekwencja 2650- 3000. ceny na podkarpaciu

#24 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2007 - 20:08

- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz.

Z jakich to czujników benzynowych czerpie sterownik LPG w generacji 2, a nie robi tego generacja I? :roll:

#25 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2007 - 20:55

nie precyzyjnie napisalem chodzilo o czujniki z ktorych czerpie info ecu podczas jazdy na benz. i korzysta z nich tez ecu lpg i to sa : sonda lambda(lub sondy), sygnal o obrotach(najczesciej podlaczone do wtyczki zasil. cewke zapl.) ale bywa ze z czujnika polozenia walu głównego, niektóre sygnal z czujnika temp., i czujnika polozenia przepustnicy. Natomiast pierwsze modele I gen nie uwzglednialy zadnych danych z silnika, pozniej po modyfikacji parownika reduktora (z pneumatycznego) braly sygnal tylko z cewki która byla nawinieta na przewód zaplonowy miedzy cewka a kop. Jezeli ktos taka instalke (Igen)zamontowal w nowoczesniejszym silniku to ten sygnal był brany oczywiscie z zasilania cewki(bo aparat zapl. zostal wyeliminowany)

#26 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2007 - 21:08

- odciety check, nic nie rozumiem on nie jest odciety, system samodiagnostyki dziala nadal, check równiez, własnie II gen to modyfikacja I tak by ecu lpg bral pod uwage info z czujników benz. Zgodze sie ze czasem gazownicy odcinali check i podpinali np. pod kontrolke ladowania zeby nie swiecilo w czasie jazdy ale taki myk oznacza w duzym skrocie: zly montaz lub zla instalka. Po zalozeniu II gen nie ma prawa swiecic check (no chyba ze cos jest spier..........)


co sprytniejsi, co to nie potrafili założyć gazu, ale potrafili wpaść na pomysł jak zrobic prowizorke podpinali kontrolke check pod przekaźnik .. i działała ona na Pb a nie dzialała na LPG.

#27 OFFLINE   slawek66

slawek66
  • 163 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Złotów/Nieuw-Vennep

Napisany 07 lutego 2007 - 22:03

Ja miałem 2.0 16V + sekwencja ZAVOLI i było OK!
Teraz mam 2.2 16V + sekwencja SIROCCO i też jest OK!
Facet, który mi to zakładał powiedział, że do aut z dwiema sondami zakłada tylko sekwencję!
Ja większość czasu spędzam w Holandii i zależy mi na bezproblemowej jeździe, dlatego założyłem sekwencję. Jeśli masz dużo wolnego czasu to możesz poeksperymentować z instalką II generacji. Polecam osobiście sekwencję! Jeśli stać cię na takie autko to nie żałuj na instalkę tysiąca złotych! :drink:
Omega B 2.0 16V + LPG - sprzedana :(
Omega C 2.2 16V + LPG - sprzedana :(
Mondeo 2.0 TDCI (131 KM, 330 Nm) - jak na razie daje przyjemność z jazdy!

#28 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2007 - 17:59

Cita co ja sie nagrzebalem w lanosie kumpla gdzie zalozono I gen a kontrolke wlasnie podpieto pod przekaznik zeby po zapaleniu na lpg gasla.......... PRZEGAZIARZE. Dopiero moj kumpel Tunius wyjasnil mi o co biega . Pozdrawiam go
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#29 OFFLINE   rysieQ

rysieQ
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: ssnowiec

Napisany 10 lutego 2007 - 19:17

(i tu wystepuja IIa II b II c itd lub jak kto chce trzeba II gen. podzielic na podgrupy

Ciekawe :smiech:

#30 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 lutego 2007 - 22:25

To co napisalem o tym podziale to jest to umowne i chodzilo o to by uzmyslowic niektórym ze w II gen bylo bardzo duzo modeli, zmian, rozniacych sie od siebie jak w zadnej innej gen. Niektórzuy np. mysla ze rodzaj gen zalezy od tego czy masz w srodku mech. przelacznik czy mikrowylacznik lub w jednym sam bedzie zastosowany emulator wtysków paliwa a w drugim nie...... Dlaczego odpowiedz sobie rysieQ sam i obydwie te instalki to II gen
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#31 OFFLINE   rysieQ

rysieQ
  • 23 postów
  • Dołączył: 09-02-2007
  • Skąd: ssnowiec

Napisany 11 lutego 2007 - 07:30

A na ile kategorii rozbijesz IV generacje :peace: :peace: :peace: Dodany obrazek

#32 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2007 - 09:32

rozumiem ze masz srednie pojecie o lpg a wlasciwie o tym jakie zaszly zmiany od wprowadzenia pierwszych instalek lpg. Rozumiem ze piszac o IV generacji myslisz o wtrysku lpg w stanie lotnym - sekwencyjnym. Tutaj zasadnicze elementy instalki sa takie same niezaleznie od marki. Jezeli masz wiadomosci info. na temat lpg zaloz post moze wszyscy sie czegos nauczymy bo kontrowanie glupimi twierdzeniami lub pytaniami nie wnosi nic nowego do naszej wiedzy. Proponuje zaloz nowy post, podaj temat to moze dowiem sie czegos nowego.

#33 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2007 - 13:54

kczech, jednak to Ty chyba masz blade pojęcie, a przy tym myślisz, że pozjadałeś wszystkie rozumy. :???:

I nie będę zakładał wątku, w którym bedziesz sie czegokolwiek uczył.

Rozumiem ze piszac o IV generacji myslisz o wtrysku lpg w stanie lotnym - sekwencyjnym.

A niby jakim innym? :neutral:
4-generacja to wtrysk gazu w stanie lotnym, ale niekoniecznie w pełni sekwencyjnie. I koniec dyskusji, bo nie ma o czym.

#34 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2007 - 19:32

Panie Rafale jest jeszcze wtrysk lpg ale nie w stanie lotnym (poczytaj troche i dopiero zabieraj glos). 4 gen. to wtrysk gazu w stanie lotnym i tym sie rozni od 3 gen. (ktora nie byla popularna, czesto maja ja auta sprowadzone z Holan. gdzie wyparla 2 gen.) ze wlasnie wtryskuje gaz sekwencyjnie 3gen zas nie(wtryskuje gaz w taki sam sposób pierwsze wtryski wielopunktowe paliwowe niesekwencyjne np.: seat vw 2,0 8v 92,93).....ups.

#35 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 lutego 2007 - 19:42

...ciach





Witam czy ktoś może miał doswiadczena z instalacją mieszalnikową w silniku 2.2 16 v w omedze z 2000 roku.Czy taką instalację można zamontować w takim silniku?
Pozdrawiam Piotr.

Można, ale nie polecam i kończę temat ze swojej strony.

#36 OFFLINE   Klodi LDZ

Klodi LDZ
  • 48 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 11 lutego 2007 - 23:38

Zadna :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Gaz jest dobry do zapalniczki ale osobiscie uzywam benzynowej

#37 OFFLINE   Misiek_78

Misiek_78
  • 59 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: CZESTOCHOWA

Napisany 15 lutego 2007 - 21:21

No wlasnie, zakupilem omcie 2000r 2.2 16v na LPG :
Typ reduktora : KME RED.1
Nr i typ listwy wtryskiwaczy : Rail <Valtek 4>
nr Kompa : KME Diego
typ zbiornika Stako.
I kurcze nigdzie nie moge znalezc informacji na temat tej instalacji, moze macie koledzy jakies ciekawe linki, badz znacie to "od zaplecza".Pozdro

#38 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 lutego 2007 - 21:50

Misiek_78, zerknij na elektrodzie

#39 OFFLINE   Misiek_78

Misiek_78
  • 59 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: CZESTOCHOWA

Napisany 15 lutego 2007 - 22:12

Misiek_78, zerknij na elektrodzie

thx :wink:

#40 OFFLINE   jarek797

jarek797
  • 2 postów
  • Dołączył: 03-06-2009
  • Skąd: Puławy

Napisany 05 czerwca 2009 - 13:34

Witam jestem świeżym posiadaczem opla omegi 2.2 B 144km i planuje założyć gaz i nie jestem do końca przekonany jaki jeżeli ktoś z klubowiczów ma doświadczenie to proszę o pomoc jarek797