Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Swap z 2.0 16V na 2.0T z Opla Signum

2.0 T omega signum swap

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mateusz_PL

Mateusz_PL
  • 67 postów
  • Dołączył: 31-01-2016
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 07 stycznia 2017 - 18:50

Rok:1995
Silnik:2.0 16v 

Siema wszystkim, jako że po 22 latach silniczek w omie stracił już parę koni, pomyślałem sobie, czy byłaby może możliwość swapu silnika 2.0 T z opla signum? Bo słyszałem że 3.2 da się przełożyć bez większych przeróbek. Może ktoś już kiedyś zgłębiał temat, lub takiego swapu dokonał? Pozdrawiam.


Edytowany przez Mateusz_PL, 07 stycznia 2017 - 18:50.




#2 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2017 - 11:35

3.2 bez większych przeróbek? no nieźle pojechałeś..... raczej mało opłacalne. Przeczytałbyś forum to byś wiedział że musisz mieć praktycznie mieć dawce aby przełożyć 3.2 do siebie, potrzebujesz cały zdrowy przód. A SWAP na 2.0 t to pewnie jeszcze ciekawiej ponieważ dochodzi Ci wymiana komputera i pewnie innych rzeczy.



#3 OFFLINE   Beton

Beton

    corsiontko A C20XE

  • 148 postów
  • Dołączył: 21-06-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2017 - 14:23

Prawdę mówiąc, to v6 włożyć do kluski taniej i szybciej niż 2.0t. 3.2 odpalisz na sterowniku i osprzecie z 3.0 i będziesz jeździć. Potrzebny Ci silnik,wraz z zamachem i sprzęgłem,osprzęt silnika z v6 trawers z v6, wiązka silnika v6 razem z ECU i mimo. No i oczywiscie wydech. Jak się uprzesz to jeden dzień roboty i po sprawie.

Edytowany przez Beton, 08 stycznia 2017 - 14:24.

WV Derby `83 G40 -> i wszyscy zostają z tyłu...

#4 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 stycznia 2017 - 18:07

Prawdę mówiąc, to v6 włożyć do kluski taniej i szybciej niż 2.0t. 3.2 odpalisz na sterowniku i osprzecie z 3.0 i będziesz jeździć. Potrzebny Ci silnik,wraz z zamachem i sprzęgłem,osprzęt silnika z v6 trawers z v6, wiązka silnika v6 razem z ECU i mimo. No i oczywiscie wydech. Jak się uprzesz to jeden dzień roboty i po sprawie.

Do tego licznik i komp przy mim bo inaczej zeskalowany w 2.0, a do zgodności że sztuka hamulce przód bo chyba w 2.0 z początku produkcji są mniejsze i zawieszenie bo ma sprężynach z 2.0 siądzie przód trochę. Jak jeszcze swap na 2.0t uważam za spoko pomysł jak się ma pasję i chce mieć coś innego i worek kasy tak swap na 3.2 bez sensu i koszt swap w przypadku 2.0 będzie prawie równy zakupu bfl 3.2. Jak chcesz koniecznie 3.2 to mądrzej będzie zakupić jakąś V z zajechanym silnikiem przełożyć co masz u siebie dobrego i wsadzić słupek 3.2

#5 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 09 stycznia 2017 - 17:19

Nie jestem pewny ale signum już chyba ma elektronikę na CAN więc może być poważny problem z przerzuceniem tego do innego auta, ale astra II ma też taki silnik pare koni słabszy i tu już jest o wiele łatwiej, znajomy pchał ten silnik do astry I i wszystko grało

zajmuje tyle samo miejsca co 2,0 a mocy ma więcej niż 3,2, zakładasz większe turbo i program i 300KM bez problemu wytrzymuje

tylko że:

skrzynia może tego nie wytrzymać

sprzęgło tego na pewno nie wytrzyma

most może tego nie wytrzymać

hamulce mogą okazać się za słabe (ale to najmniejszy problem bo przekładka z V6 jest szybka i tania)


gta77

#6 OFFLINE   Apophis2.0

Apophis2.0
  • 66 postów
  • Dołączył: 26-12-2016
  • Skąd: Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 11 stycznia 2017 - 20:27

Ja w swojej bezCANowskiej A8 wsadziłem silnik na pełnym CANie z poliftowego modelu i wsio gra i buczy-ponoc to awykonalne miało być. Da się zestroić trza tylko wiedziec konkretnie co i jak. Gdy mamy manuala to sterownik silnika musimy wyizolowac tylko do pracy z silnikiem a z autem się połaczy mechanicznie. pedał gazu zaadoptowac od dawcy, pierdoły powyłaczać i wsio. 



#7 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 stycznia 2017 - 22:44

Wszystko się da. Jest to tylko kwestia kasy. I to jest niestety ta bariera o którą rozbija się 99% pomysłów.







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: 2.0 T, omega, signum, swap