skrzynia Automat omega 3.2
#1 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2017 - 08:29
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 23 marca 2017 - 21:09
Witam, pszeszukałem całe forum i nie znalazłem porady na mój problem Otóż w mojej omci 3.0 v6 w automacie pojawił sie problem ze skrzynią biegów, działa tylko pierwszy bieg i wsteczny. Na D pierwszy bieg ciągnie do końca i nagle zamiast przełączyć na dwójkę to jest objaw jak by skrzynia była na N obroty rosną ale nie ma reakcji na przyspieszenie. Wymieniłem olej razem z filtrem ,i dalej brak biegów, w miskach nie było nic niepokojącego. Dodam jeszcze że zanim to się stało znikały mi kontrolki ( diody) przy lewarku zmiany biegów. Obawiam się że może to być koniec skrzyni . Miał ktoś może kiedyś taki objaw ? Pozdrawiam.
#5 OFFLINE
Napisany 23 marca 2017 - 21:13
#6 OFFLINE
Napisany 23 marca 2017 - 21:17
a gdzie te elektrozawory się znajdują , ciężki jest do nich dostęp ?
pytam bo mam drugą omege na czesci z silnikem 2.5 v6 też w automacie
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 23 marca 2017 - 21:36
duża
ale do spuszczenia całego oleju zdjołem
też i małą miskę .
Edytowany przez sebok77, 23 marca 2017 - 21:38.
#9 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2017 - 12:23
Witam U mnie skrzynia wariuje, im cieplejsza tym gorzej. Gdy się rozpędzam często wrzuci 1, 2 i przy pewnych obrotach zeskoczy to 2 i jest jak na N, muszę wtedy zmienić wajchę na 3, potem N i dopiero D (szarpnie nieraz), albo jak zwolni samochód to D zadziała samo. Dodatkowo w normalnej jezdzie nie dziala kickdown, tylko o 1 bieg zrzuca ale na trybie Sport działa. Test przy wcisnietym hamulcu ok, pod gorke nie cofa się, zrywna jest. Olej nie wiem jaki, kupilem dopiero samochod, jak probowalem odkrecic korek to wypychalo olej, dużo go jest a jak jechałem na trasie byl komunikat ze malo.
Co to może być, czy zmiana oleju może to wyeliminować?
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2017 - 22:23
Olej sprawdziłem na zgaszonym, wiem że źle, ale już się zabrałem za jego wymianę i tak:
- jego barwa mocno ciemna, wyeksploatowany, wodnisty, brudny
- w małej misce leżało połowe ślizgu,
- na dnie w okolicy magnesu dużo szlamu a w nim sporo opiłków metalowych
I pytania mam takie:
- Czy jak zrobię dynamiczną wymianę oleju i filtr ta skrzynia może pracować normalnie bez wymiany ślizgu? (wyczytałem że tak a ja chcę tą skrzynię sprzedać jako sprawną bo auto kupiłem dla silnika a ciężki mam rok, każdy grosz się liczy, obecnie gdy zimny silnik ta skrzynia potrafiła chodzić idealnie, jak weszła w tryb awaryjny wszystkie biegi działały. Jak będzie chodziła to wtedy wymienię ślizg albo powiem nabywcy o takiej konieczności.
-Trudno wymienić te ślizgi, dużo trzeba bebeszyć. Jeden to jest chyba na wierzchu zaraz pod sprzegłem, pamiętam bo kiedyś uszczelniałem u siebie skrzynię, ten kołnierz też zdejmowałem.
#12 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2017 - 19:58
Nikt nie odpowie... Chcę ostatecznie tylko wiedzieć, czy bez tego ślizgu skrzynia będzie pracować bez zarzutu, jutro zamierzam zainwestować 200zł w tą skrzynię i nie wiem czy warto..