Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tarcie/szum w tylnym kole


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 grudnia 2016 - 16:11

Rok:1999
Silnik:2,5 TD

Panowie,w związku z weryfikacja i wymiana niektórych rzeczy postanowiłem zacząć/przenieść temat tutaj.

Oto link do oryginalnego tematu http://forum.omegakl...ryłozyska-wału/

natomiast najstotniejsze jest we wpisie ponizej:

 

Pozwolę sobie odgrzać kotleta,bo kilka rzeczy zrobiłem w temacie+niestety,bez widocznego/słyszalnego efektu.Otóż na pierwszy rzut wymiana podpory z łozyskiem.decyzja trafna,stare łożysko było spalone,podpora przyparciała niestety szum nie ustał.Podejrzenie padło na szczęki ręcznego w związku z tym,że było grzebane,podkręcane,naciągane.Niestety ,całkowite skręcenie rozpieraka czyli de facto likwidacja ręcznego na prawym kole-bez rezultatu,szum jak był tak został.W nastepnej kolejności demontaż i szlifowanie tarcz (usuwanie rdzawego nalotu) oraz ich zamiana miejscami-dalej szumi.Sprawdzenie koła z podejrzanej strony na wyważarce.I tu pojawiła sie iskierka nadzieji-felka prosta,krzywa opona!!!.gif (wulkanizator powiedział,że musiało dobrze walnąć,skoro opona RSC sie pokrzywiła).Na drugi dzień z identyczna opona pod pacha i wielkimi nadziejami rozczarowałem się po raz kolejny-dalej coś szumi/obciera.W akcie desperacji,ale też kierowany intuicją z trudem wydobyłem dziś z zacisku klocki.Z trudem,bo klocek wewnętrzny nie wiem wskutek czego ale wżarł się w zacisk.Musiałem użyc WD 40 i młotka by go wyjąć.Zacisk w miare możliwości przeczyściłem,wdepłem hamulec celem weryfikacji ruchu cylinderków (oba wyszły,choc wewnetrzny więcej niz zewnetrzny),cylinderki rozparłem (raczej nie ma mowy o zapieczeniu) i wstawiłem klocuszki spowrotem zamieniajac je stronami.Jest coś,co mnie zaniepokoiło.Zewnetrzna strona tarczy jak lustro,wewnatrz lekkie wżery,widać,że klocek sie do niej nie przytulał.Rozumiem,że wieksza cześć siły hamowania idzie na przód,ale żeby na tylnej tarczy nie bylo śladu od wewnątrz?Fakt,ten wewnętrzny klocek był unieruchomiony przez ten rdzawy nagar,więc pewnie i cylinderek go nie mógł wycisnąć.Ale zapytam,czy może dojść do takiej sytuacji przy sprawnym zacisku czy raczej oznacza to,że zacisk nawala .Z przodu wiem,że są prowadniczki ,po których jażmo odjeżdża puszczając klocki.Z tylu wygląda to inaczej,może trzeba to jakoś rozruszać.I wreszcie sprawa ostatnia.Autko podniesione,kręcę kółkiem po tych wszystkich podchodach i co słyszę?/4 obrotu luzik,1/4 wyraźne tarcie i opór.Jakby tarcza zwichrowana,ale byly przecież zamieniane stronami.Zapewniono mnie,że wjazdem na próg tarczy bym raczej nie pogiął.Szum jakby w rytm tego,co słyszę podczas jazdy-im szybciej jade tym rytm ocierania się zwiększa.

Chciałem jeszcze wypiąć półoś celem zrobienia testu na nieobciążonej piaście i łożysku ale zabraklo czasu i torxa w odpowiedniej numeracji.

Panowie,jaki może byc powód tego,że jest ten oór na 1/4 tarczy,a może zjawisko dopuszczalne?Ewentualnie co może być powodem tego rytmicznego szumu,zakładając,że wykonalem powyższe czynności prawidlowo.Warto wieżć tarcze na przyrządy,ewentualnie przetaczać.nie ruszałem ich od kiedy kupiłem auto,tj. 6 lat.Mają 12 mm,nie mają rantu,ale może jak były kiepskiej jakości to sie odkształciły?Zalecono mi równiez sprawdzenie oleju w moście.Wymieniałem go 30k wstecz więc jest świeży raczej,most suchy,leciutko ciemniejszy przy wejsciu półosi.Poza tym,to by raczej wycie bylo a nie efekt ocierania,tak mi się wydaje.Łożysko piasty?Wątpie,buczało by choć przy skręcie w lewo jakby mocniej hałasuje z prawej strony,ale dalej z przerwami zmniejszającymi sie wraz ze wzrostem szybkości.

Panowie,ratujcie bo mi ręce opadają.No jak dla mnie to jest efekt kontaktu klocka z tarczą,nie zanika podczas hamowania,natomiast jak zdejme nogę z gazu i hamuje silnikiem to jest wyraźnie głośniej.Czemu tylko z jednej strony klocek robi robote?

Hubert

Jeden z kolegów,jeszcze w tamtym dziale podpowiedział kontrole łożyska na szarpakach oraz sprawdzenie piasty czujnikiem zegarowym co oczywiście zrobie.Może jeszcze inne jakies podpowiedzi?

 

 





#2 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2017 - 14:51

Po diagnostyce.Łożysko bez luzów,rozszczelniony amor nivo i wybity silent block po stronie szumiącej.Pewnie te felery w komplecie z zapieczonym tłoczkiem powodują ten szum tarczy o klocek jak mniemam..Wszystko do zrobienia we własnym zakresie,ważne,że łożyska nie trzeba wymieniać.Czy nieszczelny amortyzator nivo traci na sprawności czy to tylko kwestia samoregulacji,która nie będzie działać?Rozumiem,że po stronie padniętej auto może siedzieć jeżeli druga,sprawna strona sie uniesie,czy nieszczelność jednego amora powoduje zakłócenie pracy całego systemu?

Hubert



#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 lutego 2017 - 16:37

czy nieszczelność jednego amora powoduje zakłócenie pracy całego systemu?

 

Tak. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   bartek_kołbiel

bartek_kołbiel
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-02-2017
  • Skąd: kolbiel
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2017 - 13:17

Witam,podepne się pod temat,Panie i Panowie,potrzebuje rozpieraka hamulca ręcznego do 2,0/16v 95r ma ktoś może ??Załączony plik  1487765708881-1773731149.jpg   66,49K   2 pobrańZałączony plik  1487765708881-1773731149.jpg   66,49K   2 pobrań
Dokładnie to drugiej części .

Edytowany przez bartek_kołbiel, 22 lutego 2017 - 13:18.


#5 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 lutego 2017 - 15:03

Wymienione tuleje,szum zniknął.Już po wymianie tulei po stronie szumiącej ustało.Przy luźnej tulei coś ucieka,albo zbieżność,albo kąt.Od wczoraj znów się cieszę swoją łamagą,tym razem również trochę sztywniejszą.

Pzdr-Hubert