Jeśli Zavoli to w programie ustaw Zavoli albo 4k7.
Widzę, że masz trójnik pomiarowy wiec jako czujnik gazu ustaw CT-02-2K
Masz najnowszą wersję programu diagnostycznego, wykonując aktualizację firmware sterownika podniósł byś je z 10.1 na 11.3. Oczywiście może to się wiązać z koniecznością autokalibracji i ponownego zebrania map oraz korekty licznika-przy czym z racji korekt od temperatury aż się o to prosi. Język polski jest również dostępny w opcjach programu. ale zanim to wszystko uczynisz:
-Sprawdź, czy wężyki od wtryskiwaczy masz równe i w miarę możliwości postaraj się je skrócić tak, by listwa wtrysków była jak najbliżej kolektora ssącego;
-Mając uruchomiony silnik wykonasz prosty test: silnik pracuje na biegu jałowym, na gazie. Klikasz na symbole wtrysków w programie AC i wyłączasz wszystkie, z zielonych robią się szare, następnie klikasz na 1 i słuchasz, wyłączasz 1 i włączasz 2 i tak do końca. Dzięki temu słyszysz dwie rzeczy: czy pojedynczo pracujące wtryski pracują podobnie oraz, czy silnik pracujący na którymś z wtrysków nie zachowuje się inaczej - to taki prosty i prymitywny test na zużycie wtrysków.
Twoje problemy upatruję w wtryskiwaczach. Przy takim przebiegu są zapewne rozkalibrowane bądź/lub/i brudne, zużyte. Co gorsza, zbyt duża dysza w niezbyt dobrym jakościowo wtryskiwaczu nie daje szans elektronice - przy zbyt dużej dyszy łatwo przedobrzyć a sterownik silnika ma niełatwe zadanie.
Dalej subiektywnie na filmiku zdaje mi się, że trzeci wtrysk jakby odstawał od reszty. Czy na benzynie też tak nieco ospale reaguje?
Czy obroty na biegu jałowym falują także na benzynie? Niestety, jak lekko faluje na benzynie to nieco więcej na gazie.
Aura nie zachęca ale jakby sterownik był podpięty pod sondę widziałbyś czy sonda pracuje czy leży na ubogo bądź bogato. Dawno nie robiłem, nie pamiętam ale może koledzy podpowiedzą, pod który kabel Simteca podpiąć fioletowy kabelek od Staga?
Staram się nie pomagać na prywatne wiadomości, od tego jest forum, a jak się machnę to ktoś mnie poprawi. No i inni mogą skorzystać.