Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poblem z gasnieciem dopóki nie przekroczy 90 c


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 grudzień 2016 - 22:25

Rok:
Silnik:2.0 16v
LPG:stag4
Witam w mojej omedze od samego poczatku jak tylko zalozylem gaz mam problem z gasnieciem silnika dodam ze to automat gdy wcisne maksymalnie chamulc np. gdy dojezdzam do skrzyzowania i silnik nie przekroczy 90 c poprostu gasnie. Wczesniej mialem problem ten w kazdym zakresie temeperatur ale po zmianie cisnienia na 0.95 bar poprawilo sie co moze byc przyczyna dalszych pronlemow zla reglacja czy moze problemy z elektryka silnika.

kurcze z instrukcji staga nie moge rozkminic nikt nie moze mi pomoc lub wytlumaczyc ??

Dorzucam jeszcze filmik jak faluje rano zanim sie rozgrzeje

Edytowany przez brx1286, 30 styczeń 2017 - 07:46.




#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudzień 2016 - 22:34

jaka jest temperatura parownika gdy gaśnie



#3 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 grudzień 2016 - 22:47

Nie sprawdzalem ale wskaznik temperatury na desce pokazyje okolo 60 C



#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudzień 2016 - 20:40

nie ma takiej wartości na zegarach

jak wstaje z kołka to jest ok 70st

trzeba podpiąć kompa i zobaczyć jak wzrasta temperatura reduktora ale pewnie jest pomotane wpięcie do wody



#5 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudzień 2016 - 10:06

weze wpiete sa dobrze temperatura stag wzrasta tak samo jak temperatura na ecu bo mam oba interfejsy dzis zobaczylem ze czujnik temperatury gazu byl chyba uszkodzony zobaczymy co bedzie jak ostygnie



#6 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 styczeń 2017 - 22:59

Jednak nie pomoglo



#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 styczeń 2017 - 19:19

A wklej kolego screny z interfejsu gazu: z każdej zakładki programu i zdjęcie komory silnika. Zima jest, z nudów może zdalnie pomogę ;)



#8 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 styczeń 2017 - 14:52

tak wyglada mam wtryskiwacze valtek czerwone dysze 2.5 reduktor zawoli zeta n pomocy :( Załączony plik  Bez tytułu.jpg   45K   5 pobrańZałączony plik  1.jpg   24,2K   5 pobrańZałączony plik  2.jpg   29,84K   5 pobrańZałączony plik  3.jpg   40,24K   5 pobrań



#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 styczeń 2017 - 12:07

Ile mają wtryskiwacze przebiegu?

 

Na jednym zrzucie trzeci wtrysk ma skrajnie inny czas niż pozostałe, czy podczas podglądu ciągle się tak dzieje czy to jakaś chwilowa odchyłka?

 

Zakładając, że wtryskiwacze są sprawne to tak:

1-zmniejszył bym je do 2,4mm a podniósł ciśnienie;

2-dla valteków nie odważyłbym się temperatury przełączenia ustawić niższej niż 25-30°C a masz ustawione 17°C, jaki masz czujnik temperatury gazu?;

3-w innym temacie na jednym z zrzutów temperatura parownika jest na 95°C. Rzadko się zdarza by tak było naprawdę. Sądzę, że możesz mieć źle wybrane typy czujników w programie.

 

Dobrze byłoby gdybyś wrzucił jakieś zdjęcie, jak to wszystko wygląda pod maską.



#10 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 12:40

Mam wybrany pierwszy z listy ct cos tam ogólnie reduktor zavoli i jest tam opcja żeby wybrac zavoli mozna jakies namiary do ciebie Florek ?
Co do wtryskiwaczy jakies 50 tys

#11 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 13:47

Załączony plik  WP_20170115_13_09_00_Pro.jpg   36,22K   3 pobrańZałączony plik  WP_20170115_13_09_09_Pro.jpg   42,34K   3 pobrań

Wrzucam zdjecia i jak bys mi podal meila podeslal bym ci wideo jak wyglada wszystko w ac synchro. Jest jeszcze objaw jak jade i samochod jest na biegu drive i sie zatrzymam nagle to wolne obroty przez chwile faluja 


wrzucilem na yt film link 



#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 styczeń 2017 - 15:39

Jeśli Zavoli to w programie ustaw Zavoli albo 4k7.

Widzę, że masz trójnik pomiarowy wiec jako czujnik gazu ustaw CT-02-2K

Masz najnowszą wersję programu diagnostycznego, wykonując aktualizację firmware sterownika podniósł byś je z 10.1 na 11.3. Oczywiście może to się wiązać z koniecznością autokalibracji i ponownego zebrania map oraz korekty licznika-przy czym z racji korekt od temperatury aż się o to prosi. Język polski jest również dostępny w opcjach programu. ale zanim to wszystko uczynisz:

-Sprawdź, czy wężyki od wtryskiwaczy masz równe i w miarę możliwości postaraj się je skrócić tak, by listwa wtrysków była jak najbliżej kolektora ssącego;

-Mając uruchomiony silnik wykonasz prosty test: silnik pracuje na biegu jałowym, na gazie. Klikasz na symbole wtrysków w programie AC i wyłączasz wszystkie, z zielonych robią się szare, następnie klikasz na 1 i słuchasz, wyłączasz 1 i włączasz 2 i tak do końca. Dzięki temu słyszysz dwie rzeczy: czy pojedynczo pracujące wtryski pracują podobnie oraz, czy silnik pracujący na którymś z wtrysków nie zachowuje się inaczej - to taki prosty i prymitywny test na zużycie wtrysków.

 

 

Twoje problemy upatruję w wtryskiwaczach. Przy takim przebiegu są zapewne rozkalibrowane bądź/lub/i brudne, zużyte. Co gorsza, zbyt duża dysza w niezbyt dobrym jakościowo wtryskiwaczu nie daje szans elektronice - przy zbyt dużej dyszy łatwo przedobrzyć a sterownik silnika ma niełatwe zadanie.

 

Dalej subiektywnie na filmiku zdaje mi się, że trzeci wtrysk jakby odstawał od reszty. Czy na benzynie też tak nieco ospale reaguje?

 

Czy obroty na biegu jałowym falują także na benzynie? Niestety, jak lekko faluje na benzynie to nieco więcej na gazie.

Aura nie zachęca ale jakby sterownik był podpięty pod sondę widziałbyś czy sonda pracuje czy leży na ubogo bądź bogato. Dawno nie robiłem, nie pamiętam ale może koledzy podpowiedzą, pod który kabel Simteca podpiąć fioletowy kabelek od Staga?

 

Staram się nie pomagać na prywatne wiadomości, od tego jest forum, a jak się machnę to ktoś mnie poprawi. No i inni mogą skorzystać.



#13 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 17:08

Dobra ogólnie mam ab com do diagnostyki i patrzylem sonda pracuje na gazie. Ta aktualizacja pomorze w czyms, następnie na benzynie wszystko jest ok 👌 nic sie nie dzieje, tylko jak wrzucę na lpg i jeszcze do tego rano zanim sie rozgrzeje gaśnie. Następnie ta listwę regenerować czy zakladac druga, wezyki sa równe bo instalke sam zakladalem, reduktor byl czyszczony i membrany regenerowane, co do mapy te linie musza sie pokrywać ?
Mapy benzynowe sie pewnie znow rozjechaly, ile trzeba pojeździć na samej benzynie żeby je znow wyzerowac
I od jakich dysz zacząć i cisnienia

#14 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 18:25

I o co chodzi z ta korekta od tempreatury

#15 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 19:29

Hmm ok zaczne od sprawdzenia kruccow i listwy skroce wezyki i sie odezwe ale to pewnie gdzies za tydzien. A te korekty od temperatury jak przeprowadzidz


Edytowany przez brx1286, 15 styczeń 2017 - 20:21.


#16 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1250 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 styczeń 2017 - 20:02

Montaż króćców ma znaczenie, generalnie wkrętki powinny "strzelać" w środek światła kolektora; prostopadle do przepływu lub pod skosem ale zawsze w kierunku przepływu powietrza czyli w kierunku zaworów; powinny być możliwie blisko wtrysków gazowych. Ciekawostka, w X20XEV przy wierceniu kolektora w kierunku 4 cylindra trzeba mieć się na baczności, do niego jest "dolepiony" kanał egr i zamiast do kolektora można się wwiercić do tego kanału!

 

Sterownik gazu posiada wbudowane korekty dawki LPG względem temperatury i wybranych wtryskiwaczy gazowych. Posiada również tablicę korekt które można samemu przestawić, stosowane w rzadkich przypadkach. Wybranie prawidłowego typu czujnika temperatury przed autokalibracją ma kluczowe znaczenie podczas późniejszej pracy.

 

Dobrze, że wiesz, że sonda pracuje i masz sprzęt diagnostyczny. Jednak podłączenie kabelka Staga pod sondę da Ci podgląd "on line". Aktualizacja może pomóc, na pewno nie zaszkodzi. Lubię pracować na najnowszej wersji oprogramowania diagnostycznego i oprogramowania sterownika gdyż mam - powiedzmy - pewność, że problemy sterownika są wyeliminowane.

 

Hmm, listwy Valtek w obecnych czasach nie regeneruje się, około 115zł nowa. A za około 310zł masz listwę Hana zieloną gdzie do niej dokupisz dobry filtr FL-03. Jakość i precyzja porównywalna do Keihin pomarańczowego. Niestety, a może i stety, ale cena mówi za siebie. A precyzja podawania i regulacji bardzo dobra. Śmiem twierdzić, że minimum Hana, albo Barracuda powinny być podstawowymi wtryskiwaczami. Miałem Valteki jako pierwsze i szczerze: na nich nauczyłem się stroić sekwencje. Ale dziś Valtekopodobne gaziarze montują tylko dla złapania na cenę klienta... A co do dysz i ciśnienia Valteka to jak AC zaleca, to się zgadza z ich listą.

 

Co do map, miałem Op-Coma i tam była opcja jakiegoś resetowania sterownika czy tam adaptacji. Ale nie mam. I co gorsza nie pamiętam jak się to robiło. Pamięta za to forum i któryś mój post o tym traktuje.

 

I na miłość boską, używaj opcji edytuj bo jak moderator zobaczy to...


Edytowany przez Florek, 15 styczeń 2017 - 20:04.


#17 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 styczeń 2017 - 20:48

Hmm ok zaczne od sprawdzenia kruccow i listwy skroce wezyki i sie odezwe ale to pewnie gdzies za tydzien. A te korekty od temperatury kiedy trzeba przeprowadzac i co najwazniejsze o co chodzi z ta opcja edytuj bo nie wiem



#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3159 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 styczeń 2017 - 14:57

 i co najwazniejsze o co chodzi z ta opcja edytuj bo nie wiem

edytujesz posta i dopisujesz, a tak masz 3 posty twoje jeden za drugim :)



#19 OFFLINE   brx1286

brx1286
  • 93 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: Poznan
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 styczeń 2017 - 13:50

witam zmienilem listwe na nowa valtek 3 omh pojezdzilem z 50 km na benie ponownie zkalibrowalem staga i pojezdzilem na benie i i lpg i wyszla mi taka mapa co robic dalej temperature przelaczania na lpg podniozlem na 25 dysze 2.5 i cisnienie 0.95 barZałączony plik  mapa.jpg   43,64K   5 pobrań



#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1908 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 styczeń 2017 - 21:52

Ustaw mnożnik na drodze według instrukcji zawartej w programie AC w zakładce dokumentacja.