Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pompka elektryczna płynu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2016 - 17:57

Rok: 2001
Silnik: 3.2
Witam, posiadam omege 3.2 i sa tam dwie takie pompki elektryczne od płynu chłodzącego. Jedna przy chłodnicy a druga pod zbiorniczkiem wyrównawczym, kiedy one powinny pracować???



#2 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:00

Ta przy chłodnicy to wspomaganie podczas chłodzenia silnika, kiedy wyłączysz auto a wiatraki będą pracować to pompka automatycznie zostaję załączona w celu popchnięcia cieczy chłodzącej, druga pod zbiorniczkiem to wspomaganie dla nagrzewnicy, powinna się załączyć jeżeli włączysz klimatronik oraz jest jakaś temperatura na dworze ale nie pamiętam jaka musi być. Ja swoją zrobiłem po + z zapłonu i chodzi cały czas, plus ogromny ponieważ jak jest zima a silnik ciepły wystarczy włączyć nawiew i leci ciepłe powietrze aż do schłodzenia silnika.



#3 OFFLINE   dawid6671

dawid6671
  • 479 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:24

no własnie o tą po zbiorniczkiem mi chodzi gdyż u mnie ogrzewanie słabawe a dopatrzyłem się ze z tej pompki idzie przewód na nagrzewnicę i dziś podpoiłem ta pompkę na krótko i o wiele wiele cieplej się zrobiło w środku aż miło :) Masa w kostce jest nie ma plusa, na który pin dałeś plusa a na który minus ??



#4 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 grudnia 2016 - 19:32

minus to możesz gdzie chcesz, przecież to masa. Plus jest po zapłonie wzięty z komputera silnika, nie pamiętam niestety który jest to pin:( masz gaz?



#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 grudnia 2016 - 20:57

trójkątna skrzynka, czarny przewód, bezinwazyjne wpięcie w nóżkę białego przekaźnika i hula



#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 grudnia 2016 - 22:08

przecież w pobliżu ma + po zapłonie co leci do sprysków w masce, a co do pinu, to pomyśl, skoro masa już jest a wtyczka jest aż DWU pionowa to gdzie ma być on podpięty???

jak jest zima a silnik ciepły wystarczy włączyć nawiew i leci ciepłe powietrze aż do schłodzenia silnika.


no właśnie, czyli z praktyki to ile to trwa? 10 minut, 30 czy godzinę?

Edytowany przez technix, 31 grudnia 2016 - 22:06.


#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 stycznia 2017 - 03:04

w masce nie ma spryskiwaczy tylko w podszybiu a zasilanie podgrzewaczy idzie z lewej strony na dość cienkim przewodzie

a fabryczne napięcie na pompkę idzie z climatronika, powód nie działania jest prosty, coś po drodze się uwędziło  

 

 

ciepło przy -2st idzie utrzymać w aucie ok 2h


Edytowany przez barteklodz, 01 stycznia 2017 - 03:05.


#8 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2017 - 03:16

to długo, nawet bardzo, nie sądziłem ze aż tyle