Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Naprawa dyfra ze szperą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2016 - 20:55

Rok:1999
Silnik:X20XEV

 

Witajcie! Latem tego roku nasiliła się u mnie usterka polegająca na dość mocnym szarpaniu i wibracjach podczas ruszania ze skręconymi kołami, wywnioskowałem że kończy się szpera albo coś innego w dyfrze. Wybierałem się właśnie na wakacje za granicę więc dla świętego spokoju wymieniłem dyfer na zwykły, bez szpery, używany, ze szrotu, jeżdżę na nim do teraz i wszystko byłoby OK gdyby nie różnica w jeździe na śliskim, w porównaniu ze szperą. W związku z tym, przechodząc do sedna, moje pytanie: czy dyfer ze szperą można naprawić, jakie to mogą być koszty i czy to jest do zrobienia samodzielnie? Jestem mechanikiem (nie pracującym w zawodzie) dużo rzeczy przy autach i motocyklach robię, ale ze szperą jeszcze nie miałem do czynienia.





#2 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 grudnia 2016 - 02:07

A czy to napewno awaria a nie normalne działanie? Jak wiadomo przy zakręcaniu lub nawrotce koło zewnętrzne ma do pokonania większy dystans niż koło wewnętrzne a co za tym idzie koła muszą się kręcić z różnymi prędkościami w przypadku szpery koła kręcą się z tą samą prędkością więc występuje efekt takiego jakby przeszukiwania jednego koła. Najbardziej odczuwalne jest to właśnie przy nawrotce albo powolnym wchodzeniu np ze świateł w ostry zakręt. Poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś na potwierdzenie moich słów

#3 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 26 grudnia 2016 - 11:02

Takie szarpanie może być też przez dwumasę...


Dodany obrazek


#4 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 grudnia 2016 - 11:31

A czy to napewno awaria a nie normalne działanie? Jak wiadomo przy zakręcaniu lub nawrotce koło zewnętrzne ma do pokonania większy dystans niż koło wewnętrzne a co za tym idzie koła muszą się kręcić z różnymi prędkościami w przypadku szpery koła kręcą się z tą samą prędkością więc występuje efekt takiego jakby przeszukiwania jednego koła. Najbardziej odczuwalne jest to właśnie przy nawrotce albo powolnym wchodzeniu np ze świateł w ostry zakręt. Poczekaj jeszcze na odpowiedź kogoś na potwierdzenie moich słów

Koła nie kręcą się z tą samą prędkością...
Taki efekt może być tylko przy zaspawanym dyfrze...
W omedze szpera jest 45% czyli jedno koło robi pełen obrót a drugie jego nie całą połowę...

Być może ktoś sam dokładał tą szpere do mostu i jest źle złożona.. za mocno spina koła... źle ustawione luzy..


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 grudnia 2016 - 19:36

raczej to jest procentowy podział przenoszenia momentu na mniej obciążone koło a nie obrót, obrót wynika z przełożeń, kata skrętu i średnicy koła



#6 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 grudnia 2016 - 22:45

Takie szarpanie może być też przez dwumasę...

Dwumasa zregenerowana, pozostałe części sprzęgła wymienione. Delikatnie wibruje ale bez związku z dyfrem/szperą.



#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2016 - 02:16

raczej to jest procentowy podział przenoszenia momentu na mniej obciążone koło a nie obrót, obrót wynika z przełożeń, kata skrętu i średnicy koła

dokładnie to prawie tak jak mówisz... ale tak jak napisałem jest łatwiej zobrazować laikowi...


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 grudnia 2016 - 20:45

Może ktoś merytorycznie się wypowie? Przypomnę, pytałem o możliwość naprawy szpery  :p



#9 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 28 grudnia 2016 - 01:15

ze szperą jest ten problem by to porządnie zrobić to trzeba mieć doświadczenie i odpowiednie narzędzia (jakiś zegar czy coś) by to porządnie złożyć i by szpera działała jak trzeba.



#10 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 grudnia 2016 - 03:09

Ja powiem taż mam szpere i takie odczucie jak kolega, tak jak mówi koła kręcą sie inaczej przy skręcaniu.Wiem że przy naprawie wymienia się te tarcze cierne w środku, ale lepiej aby to robił ktoś kto wie o co chodzi. Ja bym zostawił tak jak jest u mnie działa bez problemu.



#11 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 grudnia 2016 - 04:30

No dobrze, ale czy przy sprawnej "szperze" czuć to charakterystyczne szarpani/wibracje ruszając na skręconych kołach? Poza tym objawem z moim dyfrem nic się nie działo, żadnych wycieków, olej czysty. Jednak wibracje powodowały spory dyskomfort i mam wrażenie że w ciągu ok. trzech lat eksploatacji zauważalnie się nasiliły. Auto kupiłem w połowie 2013 roku z przebiegiem 200k km, dyfer zmieniałem w 2016 - tym, przebieg 240k km,  ciężko sięgać pamięcią ale mam wrażenie że gdybym to zauważył podczas jazd próbnych to wzbudziłoby to mój niepokój, zwłaszcza że wtedy nie miałem pojęcia że tam jest szpera.



#12 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 29 grudnia 2016 - 00:52

to szarpanie nie jest charakterystyczne dla szpery w Omedze :p Jak masz zwykly most teraz i jest w porzadku, to rozkrec ten ze szpera i sprawdz co i jak. Jak sam nic nie znajdziesz, to oddaj do speca. Najwidoczniej cos sie w Twojej zesralo.



#13 OFFLINE   zbychu

zbychu
  • 130 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: na wiosce pielgrzymowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudnia 2016 - 17:45

A pytałem i przeczytałem że może coś takiego występować, ponieważ są tam tarcze cierne i właśnie to odczuwamy ,ale pewnie nie wszyscy.



#14 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 grudnia 2016 - 19:14

Mam u siebie szperę i przy skręconych kołach ruszajac dynamicznie nie zawsze ale zdarza się że czuć jak spina szperę.Mam z tyłu opony o szerokości 275.Ważne jest to że do szpery zalewa się specjalny olej do mechanizmu z blokadą/do mechanizmu z ograniczonym tarciem.Jeżeli zalejemy szperę zwykłym olejem to ją zabijemy.Może poprostu miałeś zalany nieodpowiedni olej i szpera o tym alarmowała



#15 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 29 grudnia 2016 - 23:59

Mam u siebie szperę i przy skręconych kołach ruszajac dynamicznie nie zawsze ale zdarza się że czuć jak spina szperę.Mam z tyłu opony o szerokości 275.Ważne jest to że do szpery zalewa się specjalny olej do mechanizmu z blokadą/do mechanizmu z ograniczonym tarciem.Jeżeli zalejemy szperę zwykłym olejem to ją zabijemy.Może poprostu miałeś zalany nieodpowiedni olej i szpera o tym alarmowała

tyle ze Grzegorz nie pisal nic o dynamicznym ruszaniu tylko o ruszaniu i ze zawsze tak ma przy skreconych kolach



#16 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 grudnia 2016 - 06:50

Może moja wypowiedz na coś Jemu się przyda

#17 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 01 stycznia 2017 - 12:54

Może to być wina oleju, przypomniałem sobie przypadek z moją szperą po zakupie, w motoryzacyjnym w którym się zaopatruję nie mieli motula tylko liquy molly też ponoć do szpery, kupiłem zalałem i jazda próbna, pierwsze kilka zakrętów ruszanie na skrzyżowaniu w lewo bądź prawo i taki ala zgrzyt/szuranie z dyfra. wróciłem do domu i zacząłem porównywać specyfikacje motula i LM i okazało się że motul jest mineralny a LM syntetyczny i był za rzadki, zamówiłem w innej hurtowni motula i już 3 lata spokój. Może u Ciebie jest problem z np. zużytym olejem...


Dodany obrazek


#18 OFFLINE   grzegorz72

grzegorz72
  • 35 postów
  • Dołączył: 17-05-2013
  • Skąd: Poznań - Nowe Miasto
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2017 - 00:57

No i to jest merytoryczna odpowiedź! Wszystkim pytającym właśnie o taką reakcję chodzi, dzięki, spróbuję! Dotyczy to również posta #14!


Edytowany przez grzegorz72, 03 stycznia 2017 - 01:00.


#19 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2017 - 07:42

Musimy Sobie jakoś pomagać no nie?:-DMam nadzieję że Twoją szpera Grzegorzu wróci na swoje miejsce,bo tak jak mówisz jeździ się o niebo lepiej gdy omega odpycha się z obu kółek;-)Pozdrawiam

#20 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 stycznia 2017 - 12:06

jeździ się o niebo lepiej gdy omega odpycha się z obu kółek

 

A jeszcze lepiej od boku do boku :D:D


Dodany obrazek