Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie na wolnych obrotach 2.5 td automat

wolne obroty 2.5td gaśnie czujnik pompa

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 grudnia 2016 - 18:48

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy na forum i to jest mój pierwszy post. Od miesiąca przekopałem już chyba wszystkie wątki na temat TD. Dodatkowo Omega była u pompiarzy i elektromechanika. Ale w czym problem:
 
Auto gaśnie na wolnych obrotach. Z początku gasł na ciepłym teraz też na zimnym i to nie zawsze. Dodatkowo jest po regeneracji pompy wtryskowej, dlatego pierwsze co mi przyszło do głowy to nastawnik i coś sknocone podczas regeneracji, jednak po sprawdzeniu przez nich auta pompa jest ok, Na KTS boscha wyskoczył im błąd czujnika położenia wału korbowego. Cały układ został sprawdzony przez elektryka, który nic nie stwierdził, przeczyścił tylko wszystkie styki, przez kilka jazd nawet było ok. Po dwóch dniach problem wrócił mimo nowego czujnika wału. Wiązka do czujnika bez przebić, sprawna. Ogólnie z tego co mi elektryk powiedział mam zainstalowane dwa modułu jeden od świec żarowych a drugi niby oszukuje przepływke podając złą wartość temperatury i chyba sterownik silnika od BMW. 8-) 
 
Podaje link do mojego filmiku na YT: 
 
 
 
 
Z góry dziękuje za zaintersowanie i odpowiedzi pod tym tematem. Mam nadzieje że mi pomożecie i szybko uwinę się z tym problemem, bo nie mam już bladego pojęcia co mu może dolegać.




#2 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 grudnia 2016 - 21:59

Jakie masz błędy w komputerze? Czemu pali ci się kontrolka świec? Pompa po regeneracji a masz złożony moduł do grzania świec po co? Takie falowania to ja miałem jak była zła dawka w nastawniku ustawiona albo nastawnik nie domaga już.

#3 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 grudnia 2016 - 22:20

Kolego jakie spalanie wedlug kompa na rozgrzanym bez odbiornikow tj, swiatla, klima, radio itd?
Tak jak mowi wlasciciel, jakie kody bledow? Zrob zworke. No i te kontrolki???

Edytowany przez bolecq2, 25 grudnia 2016 - 22:23.


#4 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 08:34

Kody błędów jakie miałem to czujnik położenia wału i EGR. Czujnik wymieniłem i sprawdziłem wiązkę, EGR też wymieniłem. zaraz będę resetował ECU i zobaczę czy to coś dało. te moduły co mam zainstalowane po nowym roku będą demontowane. Spalanie na ciepłym bez niczego w granica 9,5l/100km, a na postoju ok 0.4:0.6/h. Był sprawdzany na KTS i dawki paliwa są prawidłowe. Nastawnik sprawdzany omomierzem też opór jest prawidłowy. Najlepsze jest to że mogę nieraz przejechać nim ok 20km i nic, specjalnie go ostatnio grzałem i nic się nie działo.


Edytowany przez bezel94kl, 26 grudnia 2016 - 09:28.


#5 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 09:27

Dawka na rozgrzanym ma byc 0.9 lub na kompie około 5.5mg jak zmienialeś czujnik położenia wału to dobrze go zamontowaleś? Tam ma być odległość od kołków na kole zamachowym. Może ma zły odczyt, sprawdź i napisz jakie ma błędy.

#6 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 09:33

czujnik był ustawiany kilkakrotnie i za każdym razem to samo



#7 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 09:54

On ma taka łapkę ja już widziałem jak go uszkodziło bo był za daleko. Sprawdź te błędy jak nie ma to stawiam zła dawkę paliwa. Bo na kompie i na stole moze być pompa ok. A na aucie będzie nie wyrabiać i gaśnie. Bo krecisz kierownica,światła nawiew, klimatyzacja itp.

Edytowany przez wlasciciel, 26 grudnia 2016 - 09:56.


#8 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 10:22

Teraz resetuje ecu pojeżdzę dzisiaj i zobaczymy. Czujnik ustawiłem w położeniu poprzedniego czujnika według śladów nakrętki, której nigdy nie ruszyłem wcześniej.

Edytowany przez bezel94kl, 26 grudnia 2016 - 10:23.


#9 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 10:27

Tylko jak odpiąłeś akumulator to błędów nie usuniesz. Tylko komputer, a jak nie masz to sprawdź bledy na spinacz bylo tu opisane jak to zrobić. A ten czujnik co zmienialeś to używka org, nowy org czy zamiennik? Bo zamiennik olej odrazu.

#10 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 10:33

Nowy FAE

#11 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 grudnia 2016 - 10:38

Kurcze tego Ci nie powiem co on wart, bo przeważnie albo orginaly nowe albo używki się stosuje.

#12 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 20:14

Sprawdziłem dzisiaj błędy na ECU: Jedyne co wychodzi to: 12 i 96. 12 to wiadomo, a 96 jest od zaworu recyrkulaji spalin.


Edytowany przez bezel94kl, 27 grudnia 2016 - 20:15.


#13 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 20:23

U siebie wywalilem egr, wstawilem flansze do tego chip i tez mam ten blad. Poczatkowo mialem zaslepioy wezyk od egr-a a potem upchalem i podpialem egr zeby zawor widzial ze pracuje lecz blad nadal jest. Niekiedy mam tak ze daje gaz i mul wcale nie chce jechac. Wystarczy ze puszcze gaz, wcisne go ponownie i nie to auto. Zapierdziela jak burza, cholera wie co go boli

#14 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 20:33

A masz podpiety wezyk do egr? Czemu masz błąd 96 może jest zawieszony i pcha spaliny ciagle dlatego faluje i gaśnie bo go dusi. Choć cały czas wydaje mi się że masz zła dawke paliwa.

#15 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:03

Wężyk podpięty. To jest drugi EGR, w poprzednim miałem uszkodzone gwinty od tej rurki metalowej, wiec musiałem wymienić.



#16 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:18

A rusza sie ten zawór? Dobrze podcisnienia masz podpiete? Bo u mnie takiego bledu nie ma jak odepte to się pojawi.

#17 OFFLINE   bezel94kl

bezel94kl
  • 8 postów
  • Dołączył: 29-07-2016
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:36

Sprawdzałem ręcznie, przed włożeniem zawór chodzi. Co do dawki paliwa, auto przez  miesiąc od momentu regeneracji pompy chodziło ok, kilka w miarę długich tras ok 150 km i nie było problemu. Z resztą podjechałem do firmy, która to robiła i stwierdzili że jest ok. Jedyne co im wyszło to czujnik położenia wału.



#18 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 grudnia 2016 - 21:46

Wiesz tak na odległość to ciężko stwierdzić co jej jest, napisz do kogoś z twoich stron widzę że łódzkiego jesteś to pewnie ktoś Ci pomoże. Albo popytaj na innym forum np.bmw diesel bo tu mało kto w dieslach siedzi :)





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wolne, obroty, 2.5td, gaśnie, czujnik, pompa