Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Błąd P0087 i żarzący się check


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2016 - 17:24

Rok:00
Silnik: x30xe

 

Witam mam problem który mnie naprawdę irytuję a więc żarzy mi się check (nie swieci tylko żarzy)

Mam jeden błąd:

00087 - Za niskie napięcie przekaźnika odcinającego A/C
 
 
Wiecie co to za przekaźnik i gdzie się znajduję? nie mam już pomysłów... 




#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 grudnia 2016 - 18:05

A/C to klima, wiec pod maską

#3 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 18:43

Gdy pojawił mi się taki błąd,jednocześnie rozszczelniła mi się sprężarka.Po wymianie sprężarki i jednocześnie po wymianie dolnego czujnika na chłodnicy błąd się stracił.O ile pamiętam to dolny czujnik rozłącza klime,gdy nadmiernie wzrośnie temperatura silnika.Niestety nie wiem jaki ma to ze sobą związek.



#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 18:45

 

Rok:00
Silnik: x30xe

 

Witam mam problem który mnie naprawdę irytuję a więc żarzy mi się check (nie swieci tylko żarzy)

Mam jeden błąd:

00087 - Za niskie napięcie przekaźnika odcinającego A/C
 
 
Wiecie co to za przekaźnik i gdzie się znajduję? nie mam już pomysłów... 

 

nie wiem skąd masz taki opis, według AutoDaty P0087 to problemy z pompą paliwa (za niskie ciśnienie) :)

jak sprawdzić w pliku

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 23 grudnia 2016 - 19:01.


#5 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 20:14

Wcześniej tak koledzy opisywali ten błąd jak mvf:

http://forum.omegakl...11-kod-87-i-94/



#6 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2016 - 20:24

W tamtym temacie też nie widzę rozwiązania.. 

 

Pompka paliwa działa bo na benzynie dobrze pracuje. 

Jednak ją sprawdzę - dla pewności. 

Powie ktoś który przekaźnik od niej? 



#7 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 grudnia 2016 - 20:39

znajdź sobie :)

Załączone pliki



#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 20:57

Wcześniej tak koledzy opisywali ten błąd jak mvf:

http://forum.omegakl...11-kod-87-i-94/

błąd 87 to "zaginiona wiadomość", kolega podał P0087 - to dotyczy pompy paliwa :)

nie wiem z jakiego opisu korzystał kolega, podałem dane z AD :)


Edytowany przez robert514, 23 grudnia 2016 - 21:00.


#9 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2016 - 21:17

Błąd to 00087 to P w nazwie tematu to literówka. 

 

Pompa paliwowa sprawdzona wszystko okay. 

 

Ten check się nie swieci tylko żarzy/miga

Filmik:

https://goo.gl/photo...pArtsnh6g4wUvx8

 

 

Coś wiecej o tej "Zaginionej wiadomości"? 


Edytowany przez mvf, 23 grudnia 2016 - 21:18.


#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 21:26

Błąd to 00087 to P w nazwie tematu to literówka. 

 

Pompa paliwowa sprawdzona wszystko okay. 

 

Ten check się nie swieci tylko żarzy/miga

Filmik:

https://goo.gl/photo...pArtsnh6g4wUvx8

 

 

Coś wiecej o tej "Zaginionej wiadomości"? 

to znaczy jakie ciśnienie masz na listwie wtryskowej?

zaginiona wiadomość to taka która nie dotarła do adresata, pewnie chodzi o to, że czujnik wysyła coś, a ECU nie odbiera tego komunikatu odpowiednio i twierdzi, że ktoś coś, ale nie do końca wie o so chodzi :)

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 23 grudnia 2016 - 21:36.


#11 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 grudnia 2016 - 21:29

Ciśnienie nie wiem jakie ale auto chodzi. 

Że tak zapytam jak dojść do takiego czujnika który daje po d*pie i ECU nie wie co on wysyła? 


Edytowany przez mvf, 23 grudnia 2016 - 21:29.


#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 21:37

Ciśnienie nie wiem jakie ale auto chodzi. 

Że tak zapytam jak dojść do takiego czujnika który daje po d*pie i ECU nie wie co on wysyła? 

to już chyba metodą odłączania po kolei każdego :p

albo szklana kula i fusy ;)

ciśnienie mierzysz z wężykiem podciśnienia i bez wężyka jak w pliku wyżej


Edytowany przez robert514, 23 grudnia 2016 - 21:42.


#13 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 grudnia 2016 - 10:57

Tak sobie dzisiaj analizowałem dane które zapisałem OP-COM'em i zastanawiam się nad jednym... 


Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Ten sygnał powinien być nieaktywny? 

 

A tutaj całość (widzicie coś niepokojącego?)

Wybrany model>,2000 (Y),Omega-B,Silnik,X 30 XE

Sterownik

Protokół KW-82 zainicjalizowany.

ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037350189,??,


Dane z bloków pomiarowych:

Identyfikator,1D
Napięcie akumulatora,13.9 V
Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane
Urządzenie unieruchamiające,Aktywny
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.47 V
Symulowana pozycja jałowa,Aktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Przepływomierz powietrza,0.62 V
Przepływomierz powietrza,9 kg/h
Temperatura cieczy chłodzącej,1.13 V
Temperatura cieczy chłodzącej,84 °C
Temperatura powietrza wlotowego,3.59 V
Temperatura powietrza wlotowego,19 °C
Typ silnika,6 cylinder
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Park/Neutral,P - N  0V
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Lampka kontrolna,Zał 0V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Wyprzedzenie zapłonu,3 CA
Cylinder cewki zapłonowej 1+4,Obciazenie
Cewka zapłonowa cyl. 2+5,Obciazenie
Cylinder cewki zapłonowej 3+6,Obciazenie
Sygnał stukania,Nieaktywny
Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Aktywne 0V
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Sensor 1,176 mV
O2 Sensor 2,234 mV
O2 sensor pętli 1,Zamknięte
O2 sensoR pętli 2,Zamknięte
Stosunek 1 powietrze/paliwo,Uboga
Stosunek 2 powietrze/paliwo,Uboga
O2 Integrator 1,154 kroki
O2 Integrator 2,154
O2 BLM bieg jałowy 1 (Mnożnik bloku uczącego),140 kroki
O2 BLM bieg jałowy 2 (Mnożnik bloku uczącego),137 kroki
O2 BLM część 1 (Mnożnik bloku uczącego),129 kroki
O2 BLM część 2 (Mnożnik bloku uczącego),129 kroki
Sensor Halla,Nieaktywny
Prędkość impulsów silnika,Aktywny
Prędkość silnika,612 obr/min
Kontrola powietrza jałowego,153 kroki
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),120 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,154 kroki
IAC blok uczący (Regulacja biegu jało- wego),124 kroki
Pożądane powietrze jałowe,8 kg/h
Rzeczywiste powietrze jałowe,8 kg/h
Pożądane jałowe,600 obr/min
Impuls wtrysku,3.0 ms
Sygnał obciążenia silnika,0.9 ms
TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),0 %
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Zawór 1 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Zawór 2 wlotu rozgalęzionego,Nieaktywne 12V
Kontrola momentu obrotowego,Nieaktywny
Przekaźnik odcięcia A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 0V
żądanie diagnostyczne,Nieaktywne 5V


Załączone pliki


Edytowany przez mvf, 26 grudnia 2016 - 12:35.


#14 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2017 - 16:19

Panowie odgrzeje . Pacjent to tez x30xe z 2000r. Też zaczoł palic mi sie check ale pulsacyjnie tak delikatnie miga. Wszystko zaczeło sie jak grzebałem z gornym czujnikiem wentylatora chłodnicy. Jak wiadomo wiatraki powinny śmigac po wyłaczonym zapłonie. No u mnie tak nie było. Co odkryłem ze na pinach gornego czujnika sa na środku stały plus, po jednej stronie plus po stacyjce po drugiej masa. Gdy silnik sie zagrzal to właczał sie went. chłodnicy na 2bieg a jak auto zgasiłem to wiatrak stawał.
Droga dedukcji zamieniłem plus stały z tym po stacyjce. Po zamianie gdy zagrzałem autko to wiatraki stały mi iz na blacie bylo ok 97stopni. Gdy zgasiłem auto wiatraki sie właczyły na drugi bieg . Zmieniłem przewody na czujniku tak jak powinny być i o dziwo wszystko zaczeło działac jak ksiazka opisuje. Czyli zginoł plus po stacyjce , stały plus na środkowym pinie czyli 2 jest.Po zwarciu pierwszego z drugim przy wyłaczonym zapłonie włącza sie pierwszy bieg wszydtkich 3 wentylatorów. A gdy zwieram drugi z 3 to włacza sie 2 bieg 3 wentylatorów.
Ale mankament jedt taki ze od tego czasu świeci bład 87 - przekaznik klimatyzacji niskie napiecie. Dodam ze klime mam nie nabitą i do tej pory tego nie było.
Wymieniłem oba przekaźniki klimy i nic . Gdy je sprawdzałem to ten zielony przekaźnik co siedzi wyzej po scisnieciu zwor załacza wiatraki przednie klimy na 1bieg . Ten drugi co jest niżej po ściśnieciu zwor nie włacza nic. Gdy pobadałem kontrolka jego piny okazało sie ze na 3 jest masa a na jednym plus stały jak dobrze pamietam.
Zgłebiajac tajniki pracy wentylatorów na opisane na forum obstawiam ze padł dolny czujnik wentylatorow ten zwarciowy.
Ale chciałbym zebyście sie wypowiedzieli o co kaman z tymi moimi wiatrakami i tym przekaznikiem klimy. Jeśli ktoś był by w stanie sprawdzić mi co włacza ten dolny przekaźnik klimy i jakie prądy sa na jego pinach był bym bardzo wdzięczni.

Edytowany przez manieko58, 17 maja 2017 - 16:23.


#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2017 - 19:28

może schemat pomoże :)

https://drive.google...b0Z2ZVZZMVZtSUk



#16 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2017 - 20:52

Dzieki kolego . Może uda mi sie rozsxyfrować ten diagram. A jak nie to musze sprawdzić na innej omedze v6 co i jak z tymi przekaźnikami.

#17 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2017 - 13:04

Dzisiaj miałem okaxje zobaczyć co i jak z tymi przekaźnikami. Mam na garażu ome 2.5.
Jest tak .; dolny przekaźnik klimy po dostaniu impulsu z kabiny włacza spreżarke klimy i daje sygnał do drugiego przekaźnika tego wyżej , ten znowu załacza wiatraki klimy na pierwszy bieg.
U mnie pogineły prądy sterujace i zasilajace . Czyli kabelkologia. A mam takie pytako w bflu klime włacza sie przyciskiem auto lub eco tak? Pytam bo fla mam pierwszego a klima w nim porozbierana była. A czy wiatraki właczą sie mimo nie nabitej klimy jak właczymy klime ze środka?

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maja 2017 - 19:33

eco

wyłącza klimę :)