Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z EGR omega 3.0 v6 - szereg błędów silnika.

egr błąd 21 błąd 57 błąd98 błąd 132 podwyższone obroty szarpanie silnika kontrolka TC

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 grudnia 2016 - 09:52

Rok:1998r.
Silnik: x30xe

 

Witajcie,

może komuś przyda się przypadek z EGR który aktualnie dolega mojej omedze. Jakiś czas temu podczas jazdy na przykład na 3 biegu i mocniejszym wciśnięciu pedału gazu - silnik pod obciążeniem, po osiągnięciu ok 3-4 tyś obrotów - zapalała się kontrolka TC a przy ok 5 tyś obrotów - kontrolka silnika. Przy odpuszczeniu pedału gazu - kontrolka silnika gasła - natomiast kontrolka TC dalej się paliła. Obroty biegu jałowego oscylowały między 1000 a 1700 obrotów a powinny wiadomo - ok 550-700. Po wystygnięciu i ponownym uruchomieniu silnika brak kontrolek i obroty ok.

Taka sytuacja utrzymywała się przez około 300km. Później kontrolka silnika paliła się cały czas - TC już się nie świeciła. 

 

Podłączyłem się do komputera - pokazało szereg błędów - 21,57, 98, 132 (o ile dobrze pamiętam). Wg parametrów z programu szwankował TPS, krokowiec, kąty wyprzedzenia zapłonów, obroty na jałowym. - cuda i tyle błędów naraz, gdzie jeszcze dzień temu nie było żadnych problemów.

 

21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie

57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)

98 Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)  

132 Zawór układu recylkulacji gazów wydechowych lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych (Bosch Motronic)                 

 

                                  

Po odłączeniu wtyczki od zaworu EGR pozostałe błędy ucichły i kąty wyprzedzenia zapłonu, napięcia TPS, obroty biegu jałowego wróciły do normy, póki co zamówiłem używkę EGRa i jeżdżę z odpiętym EGR. Po odpięciu wtyczki EGR przez ok 200km było wszystko w porzadku poza świecącą się kontrolką silnika (wiadomo błąd EGR). Niestety po przejechaniu około 200km auto przy delikatnie wciśniętym pedale gazu zaczęło poszarpywać - tak na gazie jak i na benzynie - wina odpiętej wtyczki od zaworu recyrkulacji?? 

 

Ciekawy jestem czy po zamontowaniu i wpięciu nowego zaworu problemy ostatecznie znikną.

 

Mam nadzieję, że może komuś się przyda mój opis, bo nie sądziłem, że uszkodzony egr będzie miał wpływ na tak wiele parametrów i pojawienie się paru błędów.


Edytowany przez PiotrekGdynia, 20 grudnia 2016 - 09:57.




#2 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 grudnia 2016 - 13:55

Wczoraj wymieniłem zawór EGR - check już się nie świeci a obroty biegu jałowego utrzymują się w odpowiednim zakresie,  zobaczę na trasie czy komputer przestanie wariować, oczywiście podzielę się spostrzeżeniami. Mam nadzieję, że szarpanie silnika również ustanie.







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: egr, błąd 21, błąd 57, błąd98, błąd 132, podwyższone obroty, szarpanie silnika, kontrolka TC