Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z hamulcem recznym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rych

rych
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-06-2006
  • Skąd: IRELAND - DUBLIN

Napisany 18 czerwca 2006 - 10:10

witam wszystkich ,jestem swierzym posiadaczem Opla Omegi 2.5 V6 no i mam problem z recznym.Auto ma automatyczna skrzynie biegów (nie wiem czy to ma znaczenie).Jesli ktos moze mi pomoc to z gory dzieki. Moje pytanie - jak mozna podciagnac reczny bo prawie wcale mi nie trzyma.


Niezla furka tylko niech sluzy

#2 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 czerwca 2006 - 10:21

musisz pojedyńczo ściągać tylne koła, na tarczach hamulcowych na mocowaniu piasty masz otwór, okienko.... świeć latarką i obracaj tarczą aż znajdziesz motylkowe pokrętło regulacji ręcznego. jest ono w górnej części, regulujesz to śrubokrętem płaskim. ustawiasz tak, żebyśnie mógł zakręcić tarczą rękami kiedy dźwignia jest na 3 cim ząbku.... powinno działać, lecz możesz mieć już zjechane szczęki... dochodzące stuki z ręcznego świadczą o urwanych końcókach przy tarczach kotwicznych...

#3 OFFLINE   rych

rych
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-06-2006
  • Skąd: IRELAND - DUBLIN

Napisany 18 czerwca 2006 - 10:37

piekne dzieki juti zerkne jak tylko przestanie lac na tej wyspie bo wlasnie dzis zaczelo chyba na dobre.
Niezla furka tylko niech sluzy

#4 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 czerwca 2006 - 23:30

moze byc tez inna sprawa, mogal wyciagnac sie linka od recznego, wtedy sama regulacja na tarczy nie pomoze


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2006 - 15:21

tak ale najpierw spróbuj naciągnąc szczęki, jeśli nie pomaga to zajrzeć do szczęk, a na samym końcu linka którą też da się naciągnąć.. a następnie wymiana..

#6 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2006 - 19:04

tak ale najpierw spróbuj naciągnąc szczęki, jeśli nie pomaga to zajrzeć do szczęk, a na samym końcu linka którą też da się naciągnąć.. a następnie wymiana..


dokladnie tak jak piszesz


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#7 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2006 - 08:51

u mnie linka byla juz podciagana, cos tam lapie ale niemieckiego przegladu nie przeszla. co musze wymienic zeby byl sprawny reczny.

#8 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 25 października 2006 - 11:10

u mnie poszly tarcze kotwiczne
poprostu zgniły i wyleciały bolce co trzymają szczęki przez spręrzyny
dorobiłem grubsze bolce i narazie śmiga

#9 OFFLINE   elcoruso

elcoruso
  • 141 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: Wałbrzych

Napisany 25 października 2006 - 11:41

Ja się za to zabieram zaraz po pierwszym.

Trzeba kupić:
1. Linke (70 zł)
2. Zestaw montażowy szczęk hamulcowych (też coś koło 70 zł na dwie strony)
3. Robocizna (?)

#10 OFFLINE   niko

niko
  • 383 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 października 2006 - 12:38

u mnie poszly tarcze kotwiczne
poprostu zgniły i wyleciały bolce co trzymają szczęki przez spręrzyny
dorobiłem grubsze bolce i narazie śmiga

U mnie było podobnie.
Nie pamiętam dokładnie ile zapłaciłem, ale chyba ok. 200 PLN (a może ciut więcej), razem z wymianą linki i zestawów montarzowych. Równocześnie wymieniałem klocki i tarcze i dlatego nie pamiętam ile osobno kosztował ręczny.
Facet coś tam zaspawał i śmiga.

#11 OFFLINE   Mus

Mus
  • 32 postów
  • Dołączył: 29-08-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 27 października 2006 - 17:16

Aby faktycznie działały, a nie wiadomo co i kto grzebał, należy przed regulacją na kołach POLUŹNIC LINKĘ RĘCZNEGO.
Jeśli linka będzie już podciągać szczęki to sama regulacja na kołach niewiele pomoże.
Wiem bo to przerabiałem na własnej skórze.

#12 OFFLINE   pablo198125 omesia

pablo198125 omesia
  • 1 postów
  • Dołączył: 03-12-2009
  • Skąd: opatów

Napisany 01 lutego 2010 - 18:37

mam problem z hamulcem ręcznym w mojej omedze pomoże ktoś bo nie wiem co zrobic wyrobiły sie te dziury w które wchodzą te bolce ze sprężyną które trzymają szczęki:(:(

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2010 - 18:46

mam problem z hamulcem ręcznym w mojej omedze pomoże ktoś bo nie wiem co zrobic wyrobiły sie te dziury w które wchodzą te bolce ze sprężyną które trzymają szczęki:(:(

kolego w sprawdzonych poradach masz opisane. jak to naprawić. jest wiele sposobów.