Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z x25xe.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Magneto94

Magneto94
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 grudnia 2016 - 08:25

Rok:Nieznany
Silnik:x25xe

 

Witam szanowne grono zgromadzonych tu przed laptopami, komputerami, tabletami i innymi wynalazkami :D Mam pewien, a nawet kilka poważnych problemów z wyżej wymienionym silnikiem. Otóż owy silnik, który znajduje się w polonezie z początku miał ogólny brak mocy i dosyć leniwie reagował na gaz. Lecz z ostatnim czasem stanowczo mu się pogorszyło i jest tak, że na przepływce i krokowcu nie chodzi gdyż: 

 

z podłączoną przepływką po dodaniu gazu gaśnie, jeśli gazu nie dotknę to powoli zaczyna spadać z obrotów i w końcu zgaśnie. Jeśli ją odłączę i dam gwałtownie gazu to też zgaśnie, muszę bardzo delikatnie i to też wejdzie może na jakieś 3000.

 

z krokowcem jest natomiast taka sytuacja, że po podłączeniu od razu gaśnie. 

 

 

W sumie wyjmowałem wiązkę, żeby się pozbyć kabli idących do automatycznej skrzyni i przed tym, jeszcze jako tako chodził i z podłączonym krokowcem też chodził, teraz nie chce, nie uszkodziłem żadnych przewodów ani takich nie znalazłem, wyjąłem to co nie potrzebne czyli niebieską wtykę z przewodami i zawinąłem parcianką. Mam wiązkę znowu w domu, żeby może sprawdzić przewodność przewodów. 

 

Z pomocą kolegi siuAda ogarnąłem piny, które służą do odczytania błędów tak więc okazuje je tu:

 

19 - sygnał obrotomierza lub jego obwód, przerwany sygnał (mam nie podłączony jeszcze)

 

21- czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód, wysokie napięcie 

 

26- wtryskiwacz 2 lub jego obwód, wysokie napięcie 

 

46- przekaźnik pompy powietrza (nie mam czegoś takiego, bo silnik w polonezie, czy ten błąd może powodować straty?)

 

57- zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie 

 

59- zawór kolektora wlotowego lub jego obwód, niskie napięcie (nawet nie wiem co to)

 

73- przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie

 

74- przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie

 

135- lampka ostrzegawcza samodiagnozy, niskie napięcie (nie jest jeszcze na stałe)

 

Generalnie nie wiem, czy tu nie powinny być 4-ro cyfrowe błędy? Może sterownik siedzi od jakiejś czwórki? 





#2 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2016 - 20:33

Gniazdo OBD masz wyprowadzone? Może podłączyć jakiegoś komputra :/



#3 OFFLINE   Magneto94

Magneto94
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 grudnia 2016 - 21:15

Nie, nie mam gniazda OBD. Właśnie myślałem, żeby może w tą stronę iść, dorobić kawałek wiązki i próbować, musiałbym tylko wiedzieć które piny w sterowniku odpowiadają za to, ale z drugiej strony nie mam komputra, znaczy interfejsu, a teraz wypożyczać lawetę i tak dalej to pół dnia latania. No nic, myślałem, że forum żyje i są tutaj znawcy ale się pomyliłem ;)



#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2016 - 21:23

Właśnie myślałem, żeby może w tą stronę iść, dorobić kawałek wiązki

to nie jest wiele roboty.

które piny w sterowniku odpowiadają za to

Podumamy.

ale z drugiej strony nie mam komputra

W Twoim regionie na pewno są ludzie którzy mają. Może znajdą chwilę czasu i chęci do pomocy.

że forum żyje

Zyje tak jak starzec 90cio letni.

są tutaj znawcy

Kiedyś byli :(



#5 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 grudnia 2016 - 12:17

Rok:Nieznany
Silnik:x25xe

 

Witam szanowne grono zgromadzonych tu przed laptopami, komputerami, tabletami i innymi wynalazkami :D Mam pewien, a nawet kilka poważnych problemów z wyżej wymienionym silnikiem. Otóż owy silnik, który znajduje się w polonezie z początku miał ogólny brak mocy i dosyć leniwie reagował na gaz. Lecz z ostatnim czasem stanowczo mu się pogorszyło i jest tak, że na przepływce i krokowcu nie chodzi gdyż: 

 

z podłączoną przepływką po dodaniu gazu gaśnie, jeśli gazu nie dotknę to powoli zaczyna spadać z obrotów i w końcu zgaśnie. Jeśli ją odłączę i dam gwałtownie gazu to też zgaśnie, muszę bardzo delikatnie i to też wejdzie może na jakieś 3000.

 

z krokowcem jest natomiast taka sytuacja, że po podłączeniu od razu gaśnie. 

 

 

W sumie wyjmowałem wiązkę, żeby się pozbyć kabli idących do automatycznej skrzyni i przed tym, jeszcze jako tako chodził i z podłączonym krokowcem też chodził, teraz nie chce, nie uszkodziłem żadnych przewodów ani takich nie znalazłem, wyjąłem to co nie potrzebne czyli niebieską wtykę z przewodami i zawinąłem parcianką. Mam wiązkę znowu w domu, żeby może sprawdzić przewodność przewodów. 

 

Z pomocą kolegi siuAda ogarnąłem piny, które służą do odczytania błędów tak więc okazuje je tu:

 

19 - sygnał obrotomierza lub jego obwód, przerwany sygnał (mam nie podłączony jeszcze)

 

21- czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód, wysokie napięcie - tu szukaj czy jest masa

 

26- wtryskiwacz 2 lub jego obwód, wysokie napięcie - brak masy lub przerwa na wtryskiwaczu lub wtyczka wysunięta

 

46- przekaźnik pompy powietrza (nie mam czegoś takiego, bo silnik w polonezie, czy ten błąd może powodować straty?) - nie, ale jak nie chcesz mieć błędów to wsadź przekaźnik

 

57- zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie - silnik krokowy - brak masy??

 

59- zawór kolektora wlotowego lub jego obwód, niskie napięcie (nawet nie wiem co to) - pewnie DUALRAM - brak zaworu? lub przerwa

 

73- przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie

 

74- przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie 

 

135- lampka ostrzegawcza samodiagnozy, niskie napięcie (nie jest jeszcze na stałe)

 

Generalnie nie wiem, czy tu nie powinny być 4-ro cyfrowe błędy? Może sterownik siedzi od jakiejś czwórki? -2 cyfrowe

W sumie węszę brak masy.



#6 OFFLINE   Magneto94

Magneto94
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2016 - 13:26

Dziękuję! W końcu jakiś konkret, już wyjąłem wiązkę i zaczynam ją przeczesywać na połączenia masowe.



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2016 - 22:15

Nie, nie mam gniazda OBD. Właśnie myślałem, żeby może w tą stronę iść, dorobić kawałek wiązki i próbować, musiałbym tylko wiedzieć które piny w sterowniku odpowiadają za to, ale z drugiej strony nie mam komputra, znaczy interfejsu, a teraz wypożyczać lawetę i tak dalej to pół dnia latania. No nic, myślałem, że forum żyje i są tutaj znawcy ale się pomyliłem ;)

http://forum.omegakl.../#entry1176065  :p

 

a tu kopalnia  :)

http://forum.omegakl...awdzone-porady/


Edytowany przez robert514, 23 grudnia 2016 - 22:17.


#8 OFFLINE   Magneto94

Magneto94
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 grudnia 2016 - 09:09

Akurat rozpis pinów to ja mam, bo posiadam autodatę, znalazłem tylko dwa piny bliżej związane z diagnostyką. Czyżby tylko dwa przewody były do diagnostyki? Bardziej potrzebowałbym pomocy w kwestii błędów, a nie OBD :)
 



#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 grudnia 2016 - 13:15

Akurat rozpis pinów to ja mam, bo posiadam autodatę, znalazłem tylko dwa piny bliżej związane z diagnostyką. Czyżby tylko dwa przewody były do diagnostyki? Bardziej potrzebowałbym pomocy w kwestii błędów, a nie OBD :)
 

ale jakiej konkretnie, interpretację błędu?

19- to masz czujnik wału korbowego, zapamiętany czy obecny? może pojawić się po zaduszeniu silnika, ale jak jest aktywny to problem z czujnikiem wału

jakiegoś programu używasz do diagnostyki? 

zrób jakieś foto tego silnika to będzie łatwiej pokazać coś

a silnik jeździł z automatem czy manualem, jak z automatem to http://forum.omegakl...e-2#entry694623


Edytowany przez robert514, 24 grudnia 2016 - 14:18.


#10 OFFLINE   Magneto94

Magneto94
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-09-2016
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 grudnia 2016 - 21:28

Był automat, jest manual. Czyli mam już lekturę do czytania.. Poucinane przewody i wywalona niebieska wtyka, która rzekomo jest od automatu.