Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zimne powietrze


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 grudnia 2016 - 17:42

Rok: 2001
Silnik: 3.2 V6

 

Witam. Mam taki problem, że nagle zniknęło mi ogrzewanie. Nie działa zarówno normalne ogrzewanie jak i z webasto. Cały czas leci zimne powietrze. Temperatura silnika 92 stopnie, płynu nie ubywa ani kropli (wszystkie wycieki płynu i oleju zlikwidowane przy okazji niedawnej wymiany uszczelki pod głowicą). Mechanik sprawdził wszystkie podciśnienia itd. i wszystko jest niby ok. Przewody od nagrzewnicy gorące.Mimo to cały czas z nawiewu leci zimno. Jak włączam webasto jest to samo. Niedawno był wymieniony zawór trójdrożny i ostatnio wraz z rozrządem pompa wody. Jeszcze taka ciekawostka: ostatnio wszystkich zaskoczyła zima, opony nie zmienione, nie mogłem podjechać pod górkę i trochę "pomęczyłem" auto. Przez ok. 10 minut cały czas walczyłem z podjazdem pod tą górkę więc wiadomo, że trochę pogazowałem. I wtedy zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Jak już podjechałem i zacząłem jechać normalnie to wszystko wróciło "do normy", czyli dalej zimno. Mechanik obstawia nagrzewnicę. Ma rację?





#2 OFFLINE   Adasko12222

Adasko12222
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-09-2016
  • Skąd: Ciechanow
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2016 - 20:36

Zobacz rurki aluminiowe co wchodza do nagrzewnicy czy obie sa gorace ,tylko dolna powinna byc troche chlodniejsza przy masymalnym cieplym nawiewie.


Jak sie dostac do rurek ?
Jest gdzies na forum

Jezeli ta dolna bedzie duzo chlodniejsza od dolnej tzn nagrzewnica zapchana

Przerabialwm to u siebie

Pozdro

#3 OFFLINE   Kris1m

Kris1m
  • 45 postów
  • Dołączył: 31-10-2014
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 05 grudnia 2016 - 11:06

Zadzwoń do mnie , miałem to samo 3 dni temu. 532424242



#4 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2016 - 12:24

Zadzwoń do mnie , miałem to samo 3 dni temu. 532424242

a nie możesz tutaj opisać co było przyczyną?
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 grudnia 2016 - 21:21

jak sprawne wszystko  mechanicznie to zostaje jeszcze czujnik temp w panelu i i czujnik temp zewnętrznej



#6 OFFLINE   Adasko12222

Adasko12222
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-09-2016
  • Skąd: Ciechanow
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 grudnia 2016 - 06:14

Najpierw zobacz nagrzewnice , jezeli wejscie i wyjscie z nagrzewnicy jest gorace to dopiero szukaj dalej

#7 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2016 - 21:19

Wejście i wyjście z nagrzewnicy jest gorące.



#8 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2016 - 11:13

No i marznę dalej w tym samochodzie. Aż odechciewa mi się już nim jeździć. Nagrzewnica wykluczona, bo obydwa przewody gorące. Zauważyłem jeszcze, że jak dam mu po garach to leci ciepło, jak jadę normalnie to zimno. Jak jadę normalnie, ale długi dystans (np. 100 km) to leci delikatnie ciepławe, takie trochę letnie powietrze. Może macie jakiś pomysł jeszcze, co to może być? Mechanik bierze pod uwagę uszczelkę pod głowicą. Ostatnio robiłem głowicę, ale jedną, bo nie było ciśnienia na 4 i 6 cylindrze. Jak już była zdiagnozowana ta uszczelka to ogrzewanie jeszcze było. Zniknęło kilka dni przed remontem. Teraz mechanik mówi, że problem może tkwić w drugiej uszczelce. Auto chodzi normalnie, temperaturę trzyma normalnie, płyn czysty, nie ubywa. Tylko to ogrzewanie.


Edytowany przez grzesiek3108, 30 grudnia 2016 - 11:13.


#9 OFFLINE   PiotrV6

PiotrV6
  • 54 postów
  • Dołączył: 18-08-2014

Napisany 30 grudnia 2016 - 11:40

Why the hell, oszczędzać 80 zł na uszczelce i robić potem dwa razy to samo ? ;o Polaka nie stać na takie oszczędności...  Jak sytuacja się ma rozrządem a konkret kiedy była robiona pompa wody ?



#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2016 - 14:01

Wejście i wyjście z nagrzewnicy jest gorące.

Tak się zastanawiam czy aby na pewno tak powinno być. Sprawna nagrzewnica oddaje ciepło i na powrocie temperatura powinna być niższa.



#11 OFFLINE   Kris1m

Kris1m
  • 45 postów
  • Dołączył: 31-10-2014
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 30 grudnia 2016 - 14:06

Sprawdzałeś klapki czy się otwierają i zamykają?

#12 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 grudnia 2016 - 19:53

Why the hell, oszczędzać 80 zł na uszczelce i robić potem dwa razy to samo ? ;o Polaka nie stać na takie oszczędności...  Jak sytuacja się ma rozrządem a konkret kiedy była robiona pompa wody ?

To nie z powodu oszczędności. Ja się na samochodach za bardzo nie znam. Gdyby mechanik mi podpowiedział, że powinno się od razu obydwie głowice zrobić to bym zrobił. Ale nie powiedział. Na całym remoncie nie oszczędzałem, części, uszczelki itd. z górnej półki, głowica zrobiona porządnie w porządnej firmie (frezowane wszystkie gniazda zaworowe, szlifowane wszystkie zawory - nie trzeba było wymieniać, nie były wypalone, nowe wszystkie uszczelniacze, oczywiście sprawdzona szczelność i planowanie). Rozrząd i pompa wody też od razu wymienione. Oczywiście nowy olej i płyn chłodniczy. Zlikwidowane wszelkie wycieki oleju i płynu. Całość 2500 zł. Gdybym miał na czymkolwiek oszczędzać to pewnie kilkaset złotych zostałoby w kieszeni. Ale wiem chociaż tyle, że przy takich remontach nie wolno oszczędzać. Tylko to nieszczęsne ogrzewanie. Problem wystąpił już po zdiagnozowaniu uszczelki pod głowicą, ale kilka dni przed samą naprawą (czekałem w kolejce do mechanika).


Sprawdzałeś klapki czy się otwierają i zamykają?

Jak to mogę sprawdzić?

 

Dodam jeszcze, że webasto też nie daje ciepła.


Edytowany przez grzesiek3108, 30 grudnia 2016 - 20:21.


#13 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 grudnia 2016 - 12:08

Właściwą temperaturę zewnętrzną podaje Twój termometr w aucie?Jeżeli nie to wina leży w zepeutym termometrze.Poszukaj informacji jak wykonać reset klimatronika.Jeszcze może być taka sprawa że czujnik temp wewnętrznej znajdujący się na kokpicie a raczej krateczki którymi pobiera powietrze się zabrudzily i hamują przepływ powietrza.Jeszcze jedną opcja jest taka że elektryczna pompka wspomagajaca układ chlodzacy padła i w pewnym stopniu hamuje przepływ płynu.Znajduje się zaraz pod zbiornikiem od płynu chlodzacego.Ona ma działać cały czas od momentu włączenia zapłonu i nie pamiętam już czy wyłączając całkowicie klimatronik ona także się nie wyłącza..

#14 OFFLINE   Kris1m

Kris1m
  • 45 postów
  • Dołączył: 31-10-2014
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 31 grudnia 2016 - 12:37

Wskazania temperatury zewnętrznej masz ok?

#15 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 grudnia 2016 - 14:34

U mnie przyczyną zimnego powietrza była uszkodzona elektronika climatronica. Podpiąłem kompa i wyskoczyły błędy na climatronicu. Wymieniłem elektronikę z innego panelu i jest ok. Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze. :-)



#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 grudnia 2016 - 14:39



 


 

 opcja jest taka że elektryczna pompka wspomagajaca układ chlodzacy padła i w pewnym stopniu hamuje przepływ płynu.Znajduje się zaraz pod zbiornikiem od płynu chlodzacego.Ona ma działać cały czas od momentu włączenia zapłonu i nie pamiętam już czy wyłączając całkowicie klimatronik ona także się nie wyłącza..

 

 

 

w bfl fabrycznie pompki nie działają po zapłonie, dopiero jak ktoś sobie przerobi, a sama pompka jest tak zaprojektowana że nie ogranicza przepływu cieczy

 

 

 

a zawór trójdrożny to jest sprawny  ?

coś czuje że w tym miejscu są zamienione przewody i dlatego też na webaście nie ma ogrzewania


Edytowany przez barteklodz, 31 grudnia 2016 - 14:41.


#17 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 02 stycznia 2017 - 12:47

Podepnij się gdzieś pod komp i wyjdzie czy to awaria climatronika czy nie...


Dodany obrazek


#18 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 stycznia 2017 - 19:48

Miałem ten sam problem. Trzeba było płukać nagrzewnice. W jedną rurkę włożyłem szlauf z wodą, na drugą nałożyłem szlauf i wprowadziłem go na podwórze. Wlałem przed tym chemię do rurki, aby dobrze wypłukać nagrzewnice, a ona była tak zapachane, że nawet chemia stawała i nie wpływała do środka. Po godzinnym płukaniu w aucie znowu jest gorąco. Z układu wyleciało mi tyle syfu, że aż się za głowę złapałem. Polecam taka próbę, bo mi wszyscy mechanicy wrozyli UPG bądź konieczność wymiany nagrzewnicy. Pozdrawiam.

#19 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2018 - 15:15

Witam.Podepnę się pod temat. Dziwnie sie zachowuje mój klimatronik. Na zewnątrz temperatura 25 stopni plus,Temperatura zadana 16 wewnątrz a z nawiewu wali gorące że nawet w zimie takie gorące nie leciało. Inne objawy... Przy włączonym nawiewie lub klimie rośnie temperatura płynu chłodzącego aż do 105 i więcej stopni.Po wyłączeniu wszystkiego temperatura spada do normalnej ok 92 stopnie.Jakieś pomysły co to? Dodatkowy objaw prawą strefę mogę wyłączyć zupełnie a  z niej leci powietrze chłodne lub ciepłe,czyli pracuje. Lewej nie mogę wyłączyć i wali z niej jak z piekarnika. Obie strefy ustawione na 16 stopni. Wewnątrz kabiny sauna plus gorący podmuch pustyni z nawiewu.... :angry:  Co się tam porobiło??? Ktos coś? Pozdrawiam i z góry dzięki za rady,sugestie i informacje wszelakie.Pzdr