Omega 2.2 dti 2001 r brak mocy
#1 OFFLINE
Napisany 18 listopada 2016 - 16:41
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2017 - 10:21
Czyszczony. Zauważyłem ślady oleju w wezach do interkulera
#6 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2017 - 18:57
zobacz filtr paliwa i powietrza czy nie są brudne
sprawdź wszystkie węże powietrzne - cały dolot
na luzie tez się nie wkręca? czy tylko w czasie jazdy jak jest obciążony?
olej w dolocie to oznaka padającej turbiny ale nie koniecznie jeszcze jej koniec
sprawdź czy turbo dmucha - czy węże twardnieją po przygazowaniu i czy cięgiełko od gruszki turba się rusza - mógł paść ten siłownik
w jakich okolicznościach się to stało - nagle czy stopniowo - może wlałeś jakieś syf-paliwo - benzynę ??
Edytowany przez gta77, 28 stycznia 2017 - 18:58.
#7 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2017 - 22:44
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2017 - 20:35
to że na miejscu nie znaczy że jest dokręcony, poluzowana śrubka
umyj wszystko w koło, i na nowo przykręć czujnik, 6Nm na klej i przetestuj
#11 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2017 - 20:38
Marek, jak nie masz błędów, to podpinałeś kompa? Sprawdź na kompie jak chodzą obroty silnika i czy 1/2 obrotów silnika ma wał pompy wtryskowej. Może czujnik położenia wału albo halla w pompie jest uszkodzony. Bywa też że bez błędów masz uszkodzony przepływomierz - ale tu nie jestem pewien czy tak się może objawiać. Dziwne że ECU nie pokazuje żadnego błędu ale i takie przypadki były w naszych omegach.
Zrób jak kolega podpowiada i dodatkowo sprawdź przewód od czujnika położenia wału.
Edytowany przez Pirania, 29 stycznia 2017 - 20:42.
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2017 - 17:30
#14 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2017 - 17:01
#15 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2017 - 20:12
jeżeli ingerencja w czujnik dała jakieś efekty to najprawdopodobniej on jest uszkodzony
pewnie nie ma styku a jak się rozgrzeje to się coś rozszerza i wtedy dopiero łączy
#16 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2017 - 22:10
#17 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2017 - 22:33
czujnik kup nowy, boscha
nie jest drogi, mocno staniały
też to przechodziłem w swojej, z czujnikami niestety jest tak że bez podmianki się nie sprawdzi na 100%
#18 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2017 - 17:47
A wcześniej tankowalem zawsze na grosar. Widocznie się popsuli z jakością.
#19 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2017 - 20:33
to jak już jesteśmy przy paliwie > smok w zbiorniku do sprawdzenia
da się wymontować cały wkład
#20 OFFLINE
Napisany 14 lutego 2017 - 21:08
Tylko z tym laniem preparatów czyszczących do paliwa to nie bardzo - zabójstwo dla pompy
wymień filtr paliwa bo te preparaty rozpuszczają zgromadzony w nim syf i wszystko idzie do pompy
mój brat nie wyjeździł nawet całego zbiornika po dolaniu specyfiku i padła mu pompa, znam jeszcze kilka takich przypadków
przy mocno ujemnych temp ten diesel nie wkręca się dopóki nie zlapie kawałka temperatury