Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z układem chłodzenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2016 - 13:55

Rok: 1994
Silnik: 2.5 V6

 

Dzień dobry, witam. 
Drodzy Panowie, mam poważny problem. Wiem, że temat był poruszany nie raz, że jest tego cała masa w internecie, ale prześledziłem chyba wszystko i nadal nie wiem co mam zrobić, więc bardzo proszę o wyrozumiałość i nie hejtowanie mnie za to, że tworzę kolejny temat. Moja Omega ma problem z ogrzewaniem. Od kiedy kupiłem auto półtorej roku temu nie mam w nim ogrzewania. Szukałem pomocy na Forum, ale nie mogę znaleźć rozwiązania na mój problem. Po zakupie wymieniłem rozrząd, filtry i oleje. Wymieniłem również płyn chłodniczy, który był tak rudy, że aż żal ścisnął mi cztery litery. Niestety to nie pomogło. Sprawdziłem również wszystkie węże krok po kroku i wszystkie z nich były gorące. Ostatnimi czasy w obawie przed zimą chciałem oddać auto do mechanika, aby coś z tym zrobił, bo w zimie wewnątrz auta jest zimniej niż na zewnątrz. Niestety, w moim małym miejskim zadupiu żaden z mechaników nie chciał się podjąć naprawy - a to brak terminów, a to za problematyczny samochód, za dużo roboty, za mały dostęp (może i dobrze, że nie przyjęli auta,bo co to za mechanicy, którzy nie potrafią tego zrobić).

Dziś postanowiłem jeszcze raz przepłukać układ chłodzenia i chyba doprowadziłem do unieruchomienia auta, ponieważ ten płyn, który wymieniłem znowu zrobił się strasznie rudy. Kupiłem do tego celu preparat czyszczący układ chłodniczy i dolałem go do tej klęski, która była zamiast płynu chłodzącego. Następnie zrobiłem około 40 km, aby preparat dotarł wszędzie gdzie powinien. Następnie spuściłem cały 'płyn' z układu i aż sam się przeraziłem jak zobaczyłem jego kolor - rdza, rdza i jeszcze raz rdza. Przypuszczam, że poprzedni właściciel jeździł na wodzie, ale są to tylko moje przypuszczenia. Po spuszczeniu płynu wlałem do układu w celu przepłukania wodę mineralizowaną do maksymalnego stanu i znowu jak idiota pojeździłem sobie 40 km. Wróciłem, spuściłem całą wodę i ta znowu okazała się ruda. Głowiłem się co mam zrobić, ale ostatecznie wlałem właściwy płyn chłodniczy, odpowietrzyłem układ i w drogę. I tu zaczął się kolejny problem - ogrzewania jak nie było tak nadal nie ma, a temperatura po 3 km doszła do 100 stopni więc zjechałem na pobocze i zgasiłem auto, bo nie miałem możliwości schłodzenia silnika poprzez włączenie ciepła, bo tego w moim aucie nie ma. Wróciłem do domu i wszedłem tutaj błagać o pomoc i porady. Przepraszam, że lektura jest tak długa, ale chciałem opisać dokładny przebieg, aby ułatwić Panom rozpoznanie. Dziękuję bardzo za przeczytanie i z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam


Edytowany przez Astreger, 12 listopada 2016 - 13:57.




#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2016 - 14:07

Dlaczego nie wymieniłes nagrzewnicy? Najpewniejsze i najprostrze rozwiązanie.

Teraz może się okazać,że zasyfiła sie chłodnica i też trzeba wymieniać.



#3 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2016 - 14:13

Dlaczego nie wymieniłes nagrzewnicy? Najpewniejsze i najprostrze rozwiązanie.

Teraz może się okazać,że zasyfiła sie chłodnica i też trzeba wymieniać.

Nie wymieniłem, ponieważ jak kupiłem auto było ciepło i nie wiedziałem, że jest taka wada. Dopiero, gdy nadeszła zima zorientowałem się co jest grane. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanike samochodową, a brak czasu i ciągła praca sprawiają, że sam nawet mimo szczęrych chęci metodą prób i błędów nie byłem w stanie tego zrobić.



#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 listopada 2016 - 14:36

Wyłączyć grzanie i płukać do oporu,nie ma potrzeby jeździć,można rozgrzać na postoju. Nagrzewnica do wymiany ew. porządnego płukania (efekt płukania wątpliwy).



#5 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 14:58

Tak jak pisza poprzednicy, teraz to tylko płukać i płukać az przeplukasz chłodnicę i silnik. Potem musisz wymienić nagrzewnice. Sam to zrobisz, bez zwalania dechy. I nawet laikowi nie zajmie to więcej, niż 2godz. Jest w poradach jak to zrobić. Nagrzewnice kup Nissensa, tania i dobra. Przy wymianie pamiętaj aby dokupić dwa oringi. Powodzenia.

#6 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2016 - 19:35

Większość nagrzewnic ma mniej rurek niż oryginał jedynie valeo.

#7 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 listopada 2016 - 19:51

Mam Nissensa i nie narzekam. Wytrzymać nie idzie nieraz.
Nissens kosztuje 130, Valeo 430. Kolega sam zdecyduje, czy dla kilku rurek więcej, jest sens płacić 4 razy tyle.
Ja myślę, ze nie.

Możesz tez zapytać o Hella czy Behr, maja podobna liczbę rurek, co do jakości, nigdy nie montowałem w Omegach.

Edytowany przez onekAslan, 12 listopada 2016 - 20:07.


#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2016 - 22:33

rudy płyn ?

a może była zalana g12 ? 

g11 z g12 się nie lubią i po dłuższym czasie robią się gluty, tam gdzie się dokleją do alu powodują korozję, to mogło zatkać nagrzewnicę



#9 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2016 - 12:56

Wyłączyć grzanie i płukać do oporu,nie ma potrzeby jeździć,można rozgrzać na postoju. Nagrzewnica do wymiany ew. porządnego płukania (efekt płukania wątpliwy).

 

A co jeśli podczas odpowietrzania przy odkręconym korku i włączonym ogrzewaniem na max wyrzuca mi płyn otworem w zbiorniczku wyrównawczym?

Tak jak pisza poprzednicy, teraz to tylko płukać i płukać az przeplukasz chłodnicę i silnik. Potem musisz wymienić nagrzewnice. Sam to zrobisz, bez zwalania dechy. I nawet laikowi nie zajmie to więcej, niż 2godz. Jest w poradach jak to zrobić. Nagrzewnice kup Nissensa, tania i dobra. Przy wymianie pamiętaj aby dokupić dwa oringi. Powodzenia.

 

Ręcę mi już opadają. Moja Omega jest trochę niżej osadzona, poprzedni właściciel ciut ją obniżył, ale efekt tego taki, że zalewam caly kanał kiedy spuszczam płyn,bo nie mam możliwości złapania rurki przez którą spuszczam płyn. Ale jak mus to mus..

rudy płyn ?

a może była zalana g12 ? 

g11 z g12 się nie lubią i po dłuższym czasie robią się gluty, tam gdzie się dokleją do alu powodują korozję, to mogło zatkać nagrzewnicę

Co było wcześniej niestety nie wiem, ale ja osobiście lałem Borygo. 

 

 

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.



#10 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 listopada 2016 - 13:01

wyrzuca mi płyn otworem w zbiorniczku wyrównawczym?

Test na zawartość spalin.



#11 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2016 - 13:17

Test na zawartość spalin.

Czy to oznacza, że może być rypnięta uszczelka pod głowicą? Przez cały okres użytkowania nic się nie działo, kupiłem sobie drugie auto, a Omegę postawiłem u Teściów, bo jestem zmuszony ją sprzedać. Wymieniłem ostatnio kpl tarcz i klocków, wymieniłem końcówki, a jak przychodzi do sprzedaży to nagle jeździć nie chce. Widzę, że będę musiał w nią zainwestować kupę kasy zanim ją sprzedam.. Mam utrudnione zadanie, gdyż mieszkam 70 KM od Teściów, a ze względu na pracę jestem u nich raz na tydzień lub dwa i nigdy nie mam czasu nic zrobić przy aucie, a tak jak pisałem wcześniej żaden mechanik nie chce się podjąć. Aż łeb puchnie od myślenia..


Edytowany przez Astreger, 13 listopada 2016 - 13:19.


#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 listopada 2016 - 13:31

Czy to oznacza, że może być rypnięta uszczelka pod głowicą?

Może ale nie musi.

zainwestować kupę kasy zanim ją sprzedam.

 

Samochód jest jak skarbonka bez dna :( 



#13 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2016 - 13:42

Może ale nie musi.

 

 

 

Samochód jest jak skarbonka bez dna :(

Mam nadzieję, że jednak nie będzie to uszczelka.. Niestety, tylko najgorsze jest to, że jestem zmuszony sprzedać, a muszę jeszcze włożyć żeby drugiemu lipy nie wciskać..


Edytowany przez Astreger, 13 listopada 2016 - 13:42.


#14 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 listopada 2016 - 14:18

Nigdy nie lałbym płynu chłodniczego na alkoholu do auta z klimatyzacja. Niestety takie płyny jak borygo lubią reagować z niektórymi elementami. Borygo jest dobre do Żuka.

Edytowany przez onekAslan, 13 listopada 2016 - 14:34.


#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2016 - 14:31

Nigdy nie lałbym płynu chłodniczego na alkoholu do auta z klimatyzacja. Niestety takie płyny jak borygo lubią reagować z niektórymi elementami. Do takich aut tylko glikol. Borygo jest dobre do Żuka.

a co ma  układ chłodzenia do układu klimatyzacji? 



#16 OFFLINE   onekAslan

onekAslan
  • 31 postów
  • Dołączył: 07-11-2016
  • Skąd: Niepołomice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 listopada 2016 - 14:36

Borygo lubi wyżerać wszelkie uszczelki, uszczelnienia itp. Miałem na myśli auta hmmmm jakby to napisać, bardziej zaawansowane technicznie niż Polonez, czy Zuk.

#17 OFFLINE   Astreger

Astreger
  • 17 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2016 - 16:35

Witam ponownie. 
Jako, że dzisiaj miałem dzień wolny to popłukałem układ i jest o wiele lepiej. Dotykałem wszystkie przewody układu chłodzenia i doszedłem.. no właśnie, do czego? Zauważyłem, że w tym trójniczku jeden przewód jest sparciały i dziurawy, a drugi wychodzący był twardy. Zacząłem go więc dusić, zrobił się miękki i gorący, a za chwile zaczął znowy być twardy. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co to takiego? Dodam, że ciepła jak nie było tak nie ma..
 
Pozdrawiam
 
 


#18 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2016 - 22:21

Na foto masz zawór od odkurzacza i nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem (i z odkurzaniem tez, ale do czego ten badziew jest to sobie poszukasz :p ). Poszukaj "podobnego" trójnika z tylu silnika po stronie pasażera (zawor trojdrozny) i zobacz czy na podciśnieniu podlaczonym do zaworu jest podciśnienie jak silnik pracuje (temp ustawiona na max cieplo ma być). Jak podciśnienie będzie to znaczy ze masz cos pomieszanie i dlatego nie grzeje (podciśnienie na zaworze odcina nagrzewnice). 



#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 listopada 2016 - 02:10

Ja kiedyś kupiłem pojazd, który baaardzo długo stał nie używany. Objawy identyczne. Zero grzania, a płyn rudy. Nagrzewnica była tak zawalona kamieniem, że nie było wcale krążenia przez nią. A jako, że zamienniki to zło, to rozebrane nagrzewnice i ja wyczyscilem od środka, rurka po rurce. potem przez następnych 5 lat w aucie był ukrop i zero wycieków z nagrzewnicy. także nie zawsze trzeba zmieniać na nową jeśli tylko stara się da otworzyc. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 listopada 2016 - 05:45

Używaną dobrą trafić. To prawie każdy sprzedaje na złom jak rozbiera omege. Więc tanio odda :)

Ew. Nieco zmodyfikować i zamontować na prund* nagrzewnicę :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365